Coyote024 Opublikowano 22 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 Witam , problem pojawił się ost jak musialem wymienić simmering na walku korbowym bo przepuszczał! Dziwne bo przy rozrządzie wsadzilem nowy ! Po około tygodniu od wymiany na nowy zauważyłem lekki ubytek oleju i mokro przy egr i wezu idacym do IC przy opasce, wydaje mi się że może być przytkana odma ? Niewiem, dodam że nic ni kopci i niema spadku mocy poza tym nigdy nie dolewalem oleju od wymiany do wymiany zawsze tak samo ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 22 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 Sprawdź wałek turbiny. Zobacz ile oleju wylało pod intercooler przy wejściu z turbo. Jest szansa że uszczelniacz w turbinie padł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 23 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2018 uszczelniacze się zużywają, wałki mają coraz większy luz co powoduje coraz większe przepuszczanie oleju do dolotu czy wydechu. Wczesna diagnoza i wymiana nadmiernie wytartych łozysk/uszczelniaczy na turbinie uratuje nas od bardzo niemiłej niespodzianki i poważnej awarii. O kosztach nie wspomnę bo wymiana uszczelniaczy to grosze przy całkowitym remoncie tego elementu... albo i części silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 25 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2018 Jednak turbina ! Ściągnąłem dolot i jest tam trochę oleju. po kilku dniach jazdy poziom spadł do min Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 26 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2018 no to pati musiał dymić.... nie ma siły i musiało się dać wyczuć zapach palonego oleju... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goraht Opublikowano 24 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2019 Podłączę się pod temat. Silnik YD25DDTi 190KM Pathfinder 2011r. Kupiłem jakiś miesiąc temu. Dolot, w tym klapa gasząca, umorusana na zewnątrz olejem. Myślę sobie więc, że pewnie turbina puszcza olej. Rozkręcam więc dolot żeby to potwierdzić, a tam oleju już niewiele, właściwie mniej niż na zewnątrz W chłodnicy powietrza właściwie oleju brak. Tylko trochę na połączeniach węży. Widać za to, że dochodziło trochę oleju z węża odpowietrzenia skrzyni korbowej (tam odmy/separatora nie ma, tak? sam wąż prowadzący z pokrywy zaworów?). Turbina nie ma wyczuwalnego luzu wzdłuż osi, a poprzecznie może mniej niż milimetr. Ciężko to palcem i okiem ocenić, zwłaszcza jak się nigdy nówki nie macało Kiedyś zaniosłem turbinę z 2.5 TDI do regeneracji bo miała luz, po czym mi ją oddali, mówiąc że po testach wyszło że jest sprawna Zastanawiam się, czy może ktoś kiedyś nie przelał oleju, po czym cały nadmiar został wyrzygany przez odpowietrzenie skrzyni korbowej... Miał ktoś taki przypadek? Na razie wyczyściłem ładnie wszystko, odtłuściłem, przejadę jakiś dłuższy dystans i zobaczymy co z tego będzie. Może wypadałoby się upewnić, że to nie z odpowietrzenia (jeśli nie ma tam separatora to pewnie zawsze będzie tam jakiś olej?). Może przekierować wąż odpowietrzenia do jakiejś butelki na czas testu? PS. Wąż odpowietrzenia przedniego dyferencjału - wisi u mnie nie podłączony - gdzie powinien być podłączony? Do obudowy filtra powietrza gdzieś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 25 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2019 więc tak, przez odmę idą opary , mgła olejowa w dolot plus to co przepuszczą uszczelniacze turbiny. Odma potrafi niezle lac olejem np sławne TDI VW gdzie dolot był zarzygany olejem przez odmę bo separator w pokrywie jest zle wykonany... duzo zalezy tez od oleju - producenta, ta sama lepkość a jeden bardziej "paruje" drugi mniej. Ogólnie te typy tak mają. Wężyk odpowietrzania przedniego dyfra jest zamocowany gdzieś w okolicach pompy ABS, za skrzynką filtra. Do niczego nie jest podłączony a tym bardziej do dolotu- tego robić nie wolno. Podcisnienie może przez uszczelniacze zaciągnąć wodę do dyfra.... a wpierw na łożyska... Czym to się kończy pisać nie muszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.