kiss Opublikowano 27 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2018 Czy wyjaśni mi ktoś po co jest czujnik otwarcia maski skoro na zegarach nie wyświetla się żadna kontrolka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 27 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2018 Początkowo chciałem Ci odpisać, że jak rozgryziesz ten temat, to załapiesz się na Nobla, ale jak zażyłem Bilobil, to sobie przypomniałem, że Nobel należy się ko. JACKO29. Poczytaj o jego walce ze Start-Stop, a znajdziesz odpowiedź na nurtujące Cię pytanie i będziesz mógł spać spokojnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiss Opublikowano 11 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2018 (edytowane) Ja to rozumiem że ten czujnik jest do alarmu, ale czy po coś jeszcze?? Alarmu nie mam, więc odwróciłem ten czujnik do góry nogami i w ten o to prosty sposób pozbyłem się uciążliwego start-stop;) Edytowane 11 Listopada 2018 przez kiss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiss Opublikowano 12 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2018 Dokładnie tak, brak sygnalizacji na zegarach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kajus63 Opublikowano 13 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2018 6 godzin temu, Szary. napisał: No to super mają pomysły w Nissanie , albo czujnika nie ma wcale ,albo jest tylko służy do czego innego . A powiedz otwarcie kufra i drzwi masz bez dokładnego wskazania co otwarte ? A Ty masz inaczej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kajus63 Opublikowano 16 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2018 Ja mam po lifcie i tak mam. Lista niedoróbek jest długa. Nissan nie poprawia tego, bo po co skoro auto się sprzedaje. No. Wskazanie spalania 30l /100km na postoju. Powinno być ile litrów na godz. Termometr zewnętrzny. Loteria. + - 2 , 3 stopnie Nieprawdziwy pomiar prędkości około 8% zaniza. Spalanie. Nie zgadza się to z komputera z tym wyliczonym, ale jak może się zgadzać skoro przejechane kilometry są inne niż dystans rzeczywiście przebyty. Pokazuje że bak pusty i nie przejade już nic... A wlewam 35 litrów i jest full. Drobne sprawy... Ale... Denerwują gdy auto za taką kasę kupujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 18 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2018 W dniu 17.11.2018 o 06:08, Szary. napisał: brak oświetlenia w podsufitce nad tylnymi siedzeniami U mnie jest. Nie wiem, od czego to zależy. Najgorsze jest beznadziejne zabezpieczenie przed korozją - podwozie rdzewieje już po jednej zimie (zabezpieczałem we własnym zakresie), do tego rdza potrafi być pod uszczelkami bagażnika (naprawiałem u siebie) czy drzwi, rdzewieją niechlujnie zabezpieczone zgrzewy np. na spodzie maski, itp. (to też już naprawiłem): W komorze silnika rdzewieje sporo rzeczy, chociażby metalowe przewody klimatyzacji: Ogólnie rzecz biorąc - tandeta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 19 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 (edytowane) 9 godzin temu, Szary. napisał: No może od RS , ja nie mam RS. To może być też data produkcji - znając Nissana to chyba nawet prędzej. W każdym razie u mnie jest: 9 godzin temu, Szary. napisał: Z tą rdzą to u mnie tak nie ma , czyli jest ok . Drzwi na dole całe ,pod maską też , przy silniku jest lepiej . Może w twoich stronach mocniejsza sól na drodze , ale pamiętam że mało latasz tym autem , może dlatego . Stoi w wilgoci i się nie wietrzy . Inne auto latem u mnie stało w garażu nie ruszane 3 mc i ruszyć go nie można było (rdza tarcze , bębny ) . A w środku gdzieniegdzie na podłodze pleśń rosnąć zaczęła ,tam gdzie coś spadło i na plastikach w miejscach występlowanych od palcy . Sól to wiadomo - już wczoraj sypali. Ale z tym wpływem małych przebiegów to bez przesady: ten samochód nie stoi miesiącami, raz w tygodniu co najmniej gdzieś tam się ruszy. Najdłużej chyba stał w wakacje - 16 dni bez przerwy. Ogólnie nie jest to jedyne auto, jakiego używam w taki sposób i jakieś tam porównanie mam - "bliżniacze" Renault ma karoserię wykonaną zdecydowanie lepiej. Z gorzej zabezpieczonych fabrycznie aut to miałem tylko Hondę - ale to, że Nissan od Hondy wypada lepiej, to nie znaczy, że jest dobrze, Honda (obok Mazdy i Mitsubishi) w tym względzie puka w dno od spodu. Ja te wszystkie rzeczy staram się naprawiać - na przykład maska wygląda teraz tak: Całe podwozie jest zabezpieczone preparatami Noxudol, bo już po pierwszej zimie widać było ślady korozji, profile zamknięte i drzwi były konserwowane płynym woskiem, itd. Ale ogólnie wrażenia to dobrego nie robi. 9 godzin temu, Szary. napisał: Kolego odpisz mi w tematach o felgach i tarczach , zaponiałeś pewnie . Myślałem, że temat się wyczerpał. Edytowane 19 Listopada 2018 przez Daniel_I Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiss Opublikowano 19 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 (edytowane) W dniu 16.11.2018 o 10:35, Kajus63 napisał: Termometr zewnętrzny. Loteria. + - 2 , 3 stopnie A przy okazji termometra. Kto mi powie dla czego na zegarach miga mi cały czas aktualna temp 3st. ? p.s. U mnie 2015 i lampka z tyłu też jest Edytowane 19 Listopada 2018 przez kiss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 19 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 A przy okazji termometra. Kto mi powie dla czego na zegarach miga mi cały czas aktualna temp 3st. ?Temperatura miga przy trzech stopniach lub niżej - w niektórych autach pojawia się wtedy migająca śnieżynka czy jakiś inny piktogram, w Juke miga akurat cała wyświetlona wartość.Jest to rodzaj ostrzeżenia przed potencjalnie śliską nawierzchnią.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kajus63 Opublikowano 20 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 Lampka z tyłu pojawiła się w 2014 po lifcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 21 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2018 (edytowane) 10 godzin temu, Szary. napisał: Jakiś fajny wierszyk widzę tam u ciebie na rączce . Odświeżacz powietrza z jakimś dziwnym hasłem. 10 godzin temu, Szary. napisał: Ja oglądałem u siebie w dobrym świetle czołówki , dookoła drzwi i nie ma rdzy . Jedynie zauważyłem że w jednych drzwiach te śruby od zawiasów wkręcane w słupek nie są przykręcone na silikon . W pozostałych jest widoczny silikon bezbarwny lekką warstwą w około łba śrub ,jakieś doszczelnienie pewnie . Maska w miejscach odboii ok ,a na zamku to i tak się wytrze . Od spodu jest pordzewiały na pewno . Może od liftu coś zmienili w zabezpieczeniach . Moim zdaniem jest słabo - może nie bardzo źle, ale słabo. Mam też Renault, więc auto niby "siostrzanej" marki, karoseria jest wykonana zdecydowanie lepiej. 10 godzin temu, Szary. napisał: O kurde ,czym go tak wykiprowaliście na bok , w kanaliku było by wygodniej . Tu się prosi o przestrogę taką , by wszelkie siuwaksy w masce rozpylać . Wiem bo kiedyś popsikałem bez i przez rok z jakiegoś uczulenia się leczyłem . To nie ja - majster, który to zabezpieczał, zajmuje się tym stale i podobno tak mu jest najwygodniej, bo może pracować leżąc na plecach. Najpierw auto się przechyla podnośnikiem za koło: potem podpiera, zdejmuje koła, osłony no i można działać. A potem zmiana stron. Inne moje auto podobnie potraktowali. Ogólnie warsztat wie co robi, kolejka zapisanych tam tam jest na ponad pół roku - lepiej, niż do niejednego lekarza U mnie już po jednej zimie były takie kwiatki: Dlatego po usunięciu rdzy i zabezpieczeniu na podłogę i wnęki kół poszło 5 kg wosku Noxudol z masą bitumiczną, do tego płynny wosk w drzwi, profile zamknięte, itd. - dzięki temu pewnie pożyje to trochę dłużej. Edytowane 21 Listopada 2018 przez Daniel_I Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 22 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 4 godziny temu, Szary. napisał: Dziś sprawdziłem miga od 3 stopni i niżej , na razie widziałem ,że -1 też miga . Zaobserwowałem coś jeszcze , jak w około zimno ,odpalam auto i włączam climę na 21 AUTO ,to dopiero przy trzeciej kresce płynu chłodzącego zaczyna coś wiać ciepłem ,a tak to nic , wiatrak stoi . Ja dzisiaj rano po odpaleniu miałem tak: Jak widać 0 miga. Z nawiewów dmuchało od razu (w trybie auto): Tak że wszystko chyba OK. BTW. tryb ECO, bo wtedy skrzynia CVT nie próbuje udawać że zmienia biegi i działa najpłynniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 22 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 6 minut temu, Szary. napisał: Czytałem tu ,że tryb ECO i odpalanie na jakieś tam przestawianie auta krótkie ,nie jest dobre dla łańcucha . Jeśli chodzi o silnik to tryb ECO to tylko zmiana sposobu reakcji na odczyty z potencjometra pedału gazu. A w przypadku skrzyni Xtronic różnica jest taka, że w trybie NORMAL i SPORT skrzynia symuluje zmiany biegów - szczególnie w trybie sport robi to agresywnie, bo wyraźnie czuć szarpnięcia. Do tego efekt hamowania silnikiem w trybie ECO prawie nie występuje, a w trybie SPORT dla odmiany zdjęcie nogi z gazu, szczególnie połączona ze zmianą "biegów" w górę generuje wyczuwalne opóźnienie. Jeśli któryś z trybów męczy skrzynię wyraźniej niż pozostałe, to raczej bym obstawiał SPORT. W trybie ECO wszystko działa płynnie, łagodnie i komfort jazdy jest największy. 13 minut temu, Szary. napisał: Na twojej fotce pod temp. nie ma AUTO Na tym ekranie napis AUTO się nie pojawia, przynajmniej u mnie - nawet po wciśnięciu pokrętła. Na ekranie D-mode w trybie automatycznym widać go na pasku na dole, na tym - nie. 15 minut temu, Szary. napisał: Co do maski to jak widzisz , u mnie jest kolor pod jakiś odcień niebieskiego , może miałeś wymienianą Zdecydowanie nie - gdybym wymieniał maskę, to bym o tym wiedział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 24 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2018 W dniu 22.11.2018 o 21:07, Szary. napisał: To inaczej mam , na ekranie po dużej gałce jest AUTO pod temp ,a w d-mode mam na pasku temp. i A/C AUTO . Sprawdziłem wczoraj wieczorem jeszcze raz, nawet porównałem z instrukcją. Działa to u mnie inaczej jak w instrukcji, bo wg. instrukcji ten napis auto powinien się pojawiać w trybie automatycznym. Tryb automatyczny wyłącza się, jeśli ręcznie zmieni się kierunek albo siłę nawiewu - i to działa u mnie tak, jak w instrukcji. Ale - jeśli temperatura jest 3 stopnie lub poniżej, to u mnie po starcie sam włącza się nawiew na szybę i obieg otwarty powietrza (podświetlają się diody na przyciskach) co jest dziwne, bo wg. instrukcji w trybie automatycznym nie powinno tak się dziać - automat steruje sobie nawiewami jakoś, a lampki na przyciskach nie świecą, w teorii one mają wskazywać ręczne ustawienia poszczególnych funkcji. Do tego jeśli przełączy się skrzynię biegów w tryb ręcznej zmiany przełożeń, a przy tym jesteśmy w trybie ECO, to tryb ECO zmienia się samoczynnie na NORMAL. Takiej cechy również w instrukcji nie ma. Ogólnie to ta automatyka w sterowaniu nawiewami działa dość kulawo i tak czy inaczej ręcznie manipulując siłą i kierunkiem nawiewu da się uzyskać lepsze efekty. Żeby nie było, że się czepiam wszystkiego to dla równowagi uważam, że akurat sama skrzynia biegów Xtronic jest bardzo fajna - jedyne do czego ewentualnie można się przyczepić to sposób działania tych łopatek przy kierownicy (nie czuć momentu, w którym łopatka zadziałała) i symulowanych szarpnięć przy zmianie "biegów" w trybie SPORT - ale to są detale, sama skrzynia działa znakomicie i jest zaprzeczeniem wszystkich stereotypów na temat skrzyń CVT. W dniu 22.11.2018 o 21:07, Szary. napisał: To nie wiem z czego wynika różnica koloru , może z różnego miejsca montowni . Albo przed i po lifcie coś zmieniali , no i ja mam przy , na odbojach maski oznaczenia kolorowe (biała i żółtawa kropka ) jak powinny być ustawione chyba . Może po prostu z daty produkcji. W zasadzie taki proces cały czas podlega jakimś drobnym modyfikacjom i nawet w autach różniących się datą produkcji o kilka miesięcy mogą być jakieś różnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2018 W dniu 18.11.2018 o 21:29, Szary. napisał: Może w twoich stronach mocniejsza sól na drodze Jeśli o soli mowa, to tak to wygląda - auto po przejechaniu jakichś 50 kilometrów, wyjechało czyste: To białe na lusterku to czysta sól. Z tą rurką od klimy już zrobiłem porządek - wyczyściłem płótnem ściernym z rdzy, pomalowałem Loctite 7500, na to Teroson PU 8519 (wiem, że teoretycznie służy to do czego innego, ale eksperymenty pokazują że i w takim miejscu się sprawdzi a dodatkowo to jest całkiem przyzwoity podkład), a na wierzch srebrna farba, żeby za bardzo się to nie różniło od wyglądu fabrycznego: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.