Luke3 Opublikowano 1 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2018 Witam, Dzisiaj w moim trzyletnim Nissanie Qashqaiu 1.6 DIG-T przy przebiegu ok. 47000 km doszło do usterki polegającej na odcinaniu zapłonu przy 3000 obr./min. Zapaliła się pomarańczowa kontrolka awarii systemu kontroli silnika. Lampka pali się w sposób ciągły przy każdym uruchomieniu silnika, a odcięcie pojawia się zawsze przy przekroczeniu 3000 obr./min. na każdym biegu i przy rozłączonym silniku - na luzie. Problem również pojawia się przy włączonym tempomacie, jak samochód przyspiesza do wcześniej zadanej prędkości. W czasie hamowania silnikiem z wyższych obrotów nic się nie dzieje niepokojącego. Samochód uruchamia się normalnie i jeździe normalnie do wspomnianych 3000 obr./min, tylko ciągle pali się pomarańczowa lampka awarii systemu kontroli silnika. Spalanie nie wzrosło. Czy może ktoś się spotkał z podobnym problemem i może coś podpowiedzieć? Może jakiś czujnik silnika uległ uszkodzeniu? Bez podpięcia do komputera w serwisie, chyba nic się nie uda ustalić. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2018 W którymś z poprzednich samochodów miałem przypadek,że też odcinało mi zapłon,ale to padała cewka,dochodziły obroty wzrastała częstotliwość iskry i zrywało zapłon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuff1000 Opublikowano 1 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2018 Najpierw podepnij pod komputer i sprawdz jakie masz błędy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 2 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2018 Prawdopodobnie wszedł Ci w tryb awaryjny - jedz na kompaWysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturdj Opublikowano 3 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2018 Miałem dwa takie zdarzenia w zeszłym roku przy podobnym przebiegu. Za pierwszy razem skończyło się na wizycie w ASO i skasowaniem błędu pochodzącego z wariatora zmiennych faz rozrządu. Po kilku miesiącach błąd ponownie wyskoczył i tym razem Kaśka została na kilka dni w serwisie - awarii uległ jeden z czujników na zmiennej fazie rozrządu. Od tamtej pory (minął już ok. 1 rok) wszystko chodzi bez zarzutu. Pamiętaj, że w sytuacji gdy kontrolka świeci się ciągle i występują takie objawy zgodnie z zaleceniami Nissan Assistance powinieneś zadzwonić po lawetę i odholować Kaśkę do najbliższego ASO. Jak tak zrobiłem, ale po uprzednim przejechaniu 150km z uwagi, że spotkało mnie to w trasie. Trzeba było wolniej wracać, ale przynajmniej do serwisu było potem bliżej ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke3 Opublikowano 3 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2018 Witam ponownie, W piątek byłem w serwisie. Panowie potwierdzili, że silnik przeszedł w tryb serwisowy z powodu błędu z czujnika faz rozrządu. Skończyło się na zresetowaniu błędu i samochód wrócił do normalnego stanu. Mam obserwować, czy błąd się nie powtórzy. Jeżeli się powtórzy, samochód muszę oddać na dłuższą diagnostykę do serwisie. Jak pamiętam, błąd i przejście w tryb serwisowy pojawił się przy szybkiej redukcji z drugiego biegu na pierwszy. Wolę nie myśleć, co by się stało gdyby podobna sytuacja przytrafiła się w czasie wyprzedzania na drodze jednojezdniowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.