TeQillaZZ Opublikowano 1 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2018 Witam wszystkich. Na forum jestem nowy. Zdecydowałem się dołączyć, ponieważ mam co raz więcej pytań, na które nie jestem w stanie sobie sam odpowiedzieć. Ale do rzeczy. Dzisiaj zdjąłem przedni grill w celu dorobienia klaksonu dwutonowego. Raczej nie będzie z tym problemu bo robiłem już podobne przeróbki nie raz. Koło fabrycznego klaksonu znalazłem brązową wtyczkę. Niestety nie mam zielonego pojęcia od czego ona jest. Na internecie znalazłem zdjęcie "urządzenie/modułu" do czego powinna być podłączona, jednakże nie wiem co ten moduł robi (zdjęcie poniżej). Czy mogę Was prosić o pomoc w tej sprawie? Pozdrawiam Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 2 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2018 Witam, 7 godzin temu, TeQillaZZ napisał: Raczej nie będzie z tym problemu bo robiłem już podobne przeróbki nie raz. Mam nadzieję, że dodatkowe klaksony będą podłączone za pomocą przekaźnika, a nie bezpośrednio z przewodu od fabrycznego klaksonu? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeQillaZZ Opublikowano 2 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2018 (edytowane) Witam. A nie wiesz może do czego służy to na zdjęciu? Odpowiadając na pytanie, fabryczna instalacja nie ulegnie zmianie. Nic nie będę ani lutował ani przerabiał. Ford w swoich modelach od lat montuje podwójne fiamm'y połączone ze sobą. Całość wpina się do instalacji poprzez fabryczną wtyczkę (jest taka sama w fordzie, fiacie, nissanie i kilku innych w zależności od modelu auta). Instalacja klaksonu w fordzie jest niemal identyczna jak ta montowana m.in we fiacie, vw, audi i nissanie jak się wczoraj okazało. Pozdrawiam Edytowane 2 Listopada 2018 przez TeQillaZZ zapomniałem dokończyć myśl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcin sz-n Opublikowano 2 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2018 nie jest to przypadkiem buzer (sygnał dzwiekowy ) gdy np opuszczasz auto z kluczykiem w kieszeni a silnik nadal pracuje? mowa o systemie bez kluczykowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEWRO Opublikowano 2 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2018 Witam Jakiś czas temu założyłem podobny wątek: niestety nikt nie był w stanie mi udzielić odpowiedzi m.in. nt. tajemniczej "brązowej wtyczki". Jeden temat się rozwiązał, ponieważ wtyczka nr 3 w moim poście to oczywiście kabelki do klaksonu - pozostała jeszcze czarna z białym środkiem (nr 1 w moim poście), może Ty TeQuillaZZ jesteś w stanie zerknąć czy masz u siebie coś takiego i do czego jest to podłączone. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcin sz-n Opublikowano 3 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2018 (edytowane) a macie system bez kluczykowy ? jesli tak ... to odpal auto weż kluczyk w kieszeń i odchodź od niego ...powinien "piknąć" jeśli nie "pika" to właśnie tego Wam brakuje Edytowane 3 Listopada 2018 przez m@rcin sz-n 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeQillaZZ Opublikowano 3 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2018 W dniu 2.11.2018 o 18:32, NEWRO napisał: Witam Jakiś czas temu założyłem podobny wątek: pozostała jeszcze czarna z białym środkiem Cześć zerknę i jutro Ci odpowiem czy mam taką białą wtyczkę. Odnośnie tej brązowej to znalazłem na allegro ten moduł i był opisany jak czujnik zderzeniowy. Trochę dziwne bo u mnie czujnik zderzeniowy wygląda zupełnie inaczej i jest zamontowany za przednią bułką a nie przed. Powiedz mi proszę gdzie szukać tej wtyczki i czy masz może halogeny u siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nel18 Opublikowano 3 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2018 Ta brązowa wtyczka jest od buzera jak masz wersję bez kluczykową Buzer.pdf 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeQillaZZ Opublikowano 3 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2018 39 minut temu, Nel18 napisał: Ta brązowa wtyczka jest od buzera jak masz wersję bez kluczykową Buzer.pdf No to sprawa się wyjaśniła. Dziękuję bardzo za pomoc. Możesz mi proszę powiedzieć skąd pochodzi ten pdf? Bardzo przejrzysto jest wszystko opisane z pomocnymi rysunkami. Przydałoby mi się mieć coś takiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEWRO Opublikowano 3 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2018 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeQillaZZ Opublikowano 3 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2018 4 minuty temu, NEWRO napisał: Bardzo dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcin sz-n Opublikowano 4 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2018 to samo pisałem ,ale........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeQillaZZ Opublikowano 4 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2018 2 godziny temu, m@rcin sz-n napisał: to samo pisałem ,ale........ To prawda, ale czekałem aż co najmniej dwie osoby dojdą do tych samych wniosków. W każdym razie należą Ci się również podziękowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeQillaZZ Opublikowano 4 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2018 W dniu 2.11.2018 o 18:32, NEWRO napisał: Witam Jakiś czas temu założyłem podobny wątek: Witam. Sprawdziłem dzisiaj mojego QQ pod kątek wolnych wtyczek. Znalazłem 3 nowe. Wydaje mi się że dwie z nich są od halogenów, a trzecia to nie mam pojęcia. Niestety żadna z nich nie było biała w środku. Wydaje mi się jednak, ( bo jej nie odpinałem, ale wygląda podobnie do tej z Twojego zdjęcia) że to jest wtyczka od tego czegoś: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEWRO Opublikowano 4 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2018 Dzięki - zerknę jutro jak to u mnie wygląda, może uda się wyjaśnić to Archiwum X Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 8 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 Witam, W dniu 2.11.2018 o 17:06, TeQillaZZ napisał: Odpowiadając na pytanie, fabryczna instalacja nie ulegnie zmianie. Nic nie będę ani lutował ani przerabiał. Ford w swoich modelach od lat montuje podwójne fiamm'y połączone ze sobą. Całość wpina się do instalacji poprzez fabryczną wtyczkę (jest taka sama w fordzie, fiacie, nissanie i kilku innych w zależności od modelu auta). Instalacja klaksonu w fordzie jest niemal identyczna jak ta montowana m.in we fiacie, vw, audi i nissanie jak się wczoraj okazało. Tylko, że dwa takie klaksony pobierają dużo więcej prądu niż fabryczny pojedynczy i bezpieczniej jest zrobić zasilanie poprzez dodatkowy przekaźnik którego cewka jest sterowana fabrycznym wyjściem klaksonu auta. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 8 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 54 minuty temu, bhtom napisał: Witam, Tylko, że dwa takie klaksony pobierają dużo więcej prądu niż fabryczny pojedynczy i bezpieczniej jest zrobić zasilanie poprzez dodatkowy przekaźnik którego cewka jest sterowana fabrycznym wyjściem klaksonu auta. Pozdrawiam. I z tym się całkowicie zgadzam podejrzewam że instalacja ze względów ekonomicznych została zaprojektowana przez Nissana na minimum tak że dokładania bezpośrednie bez przekaźnika może spowodować wypalanie styków np w kierownicy przez większy amperaż pobieranego prądu prze dodatkowe urządzenie. Ale kolega robi to na własne życzenie a potem będzie biadolenie że nie działa sygnał i co zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeQillaZZ Opublikowano 9 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 16 godzin temu, agit11 napisał: I z tym się całkowicie zgadzam podejrzewam że instalacja ze względów ekonomicznych została zaprojektowana przez Nissana na minimum tak że dokładania bezpośrednie bez przekaźnika może spowodować wypalanie styków np w kierownicy przez większy amperaż pobieranego prądu prze dodatkowe urządzenie. Ale kolega robi to na własne życzenie a potem będzie biadolenie że nie działa sygnał i co zrobić. Od 5 lat jeżdżę na takiej modyfikacji w innych swoich autach i absolutnie nic się nie stało i nie dzieje. Tak z ręką na sercu ile razy użyłeś klaksonu w ciągu ostatnich kilku dni? Idę o zakład, że na pewno nie więcej niż 5 razy. Jak długo trzymałeś klakson? W 100% zgadzam się ze stwierdzeniem, że amperaż jest większy, ale na miłość boską przecież nie mieszkamy w Boliwii czy Meksyku gdzie klakson używany jest częściej niż kierunkowskaz. Poza tym Panowie wiązka klaksonu ma bezpiecznik. To on w pierwszej kolejności się podda. Wypalenie styków przy kierownicy - nawet nie wiem co powiedzieć. Oczywiście nie chcę się tutaj wymądrzać, ale myślę że wypaleniu się styków przy kierownicy może towarzyszyć odpadnięcie tylnego prawego koła. Bhtom twoje rozwiązanie jest w istocie najbezpieczniejsze. Wydaje mi się jednak, że nie ma potrzeby tak utrudniać sobie życia. Mogę obiecać, że jeżeli rzeczywiście coś się stanie z instalacją po mojej modyfikacji, to przyznam się do błędu i przyznam Wam rację. Na razie moje doświadczenia związane z moją przeróbką są bardzo pozytywne. Ponadto na brytyjskim forum nissana znalazłem mnóstwo wątków, gdzie przeróbka była zupełnie amatorska. Ludzie dolutowywali przewody to istniejących kabli przed fabryczną wtyczką i łączyli klaksony ze sobą szeregowo. Nikt się tam nie skarżył na wybuchające poduszki i odpadające klapy bagażnika PS Nie miałem na celu nikogo urazić, ale jeżeli ktoś poczuł się urażony to przepraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 10 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2018 Witam, W dniu 9.11.2018 o 03:13, TeQillaZZ napisał: Ludzie dolutowywali przewody to istniejących kabli przed fabryczną wtyczką i łączyli klaksony ze sobą szeregowo. Równolegle jak już... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.