Lukasina83 Opublikowano 16 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2018 Panowie być może Panie -mam taki problem. Otóż mój Nissan ma cały czas błąd na desce 4wd. Po podłączeniu pod komputer pokazuje sie błąd "ciśnienie sprzęgła P1827". Po jego skasowaniu na podnośniku napędy działają. Po opuszczeniu i zmianie na tryb auto po chwili wyskakuje błąd. Jeden z mechaników obstawia na silniczek reduktora (ale dziwi mnie to że na podnośniku wszystko jest ok). czy miał ktoś z Was taki problem. Jeśli tak to proszę o inf. lub namiary do osoby ogarniętej z Warszawy lub okolic, która by rozwiązała ten problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ert Opublikowano 17 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2018 Jedź do „pitstop” Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 17 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2018 (edytowane) nie wiem czy temat był tu poruszany, (nie mam czasu szukać)taki błąd. temat opisany na zagranicznym forum nissana zerknij tu . Sq9mcs z pewnością swoje dobre rady tez udzieli. Ja napiszę narazie tylko tyle- sprawdz poziom oleju w skrzynce rozdzielczej (kiedy był wymieniany?) stan filtra tego oleju, i wszystkie wtyczki elektryczne w skrzyni. Sprawdz jeszcze przekaznik odpowiedzialny za włączanie napędu 4x4. Znajduje się za przegrodą czołową od strony silnika przy wiazce głównej, pod plastikową pokrywą obejmującą ABS. na podnośniku wszystkie koła będą się kręcic , nawet jak przełączysz na tryb 2wd. Mniemam iż czujniki ABSu, linie - były sprawdzone i są dobre? ponadto poziom płynu hamulcowego też prawidłowy? (zbyt niski wywala błąd napędu na zegarach) tak tylko pytam... Edytowane 17 Listopada 2018 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 17 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2018 Jeśli ten błąd P1827 pojawia się razem z błędem P1828 to trzeba sprawdzić przełącznik PNP w pozycji R (w przypadku AT) lub włącznik światła wstecznego (w przypadku MT). Oczywiście warunek że błąd pojawia się przy wstecznym. P1827 sam pojawia się przy problemie z elektryką przełącznika ciśnienia. Trzeba go sprawdzić. Po pierwsze musisz znaleźć TCU (Transfer Control Unit) -komputer skrzyni rozdzielczej. Znajduje się on między skrzynią (AT lub MT) a skrzynią rozdzielczą. Trzeba miernikiem sprawdzić napięcie w pinie 34 - widok: ząbkiem blokującym do góry, kablami do Ciebie, środkowy rząd pinów, pierwszy z lewej. 0V: silnik uruchomiony, skrzynia AT w pozycji D, skrzynia MT na biegu, przełącznik 4WD: AUTO lub 4H Napięcie akumulatora: silnik uruchomiony, przełącznik 4WD w pozycji 2WD. Jeśli są problemy z powyższym testem to trzeba sprawdzić wiązki pomiędzy skrzynią rozdzielczą a TCU. Jeśli są OK, to trzeba wyciągnąć przełącznik ciśnienia z skrzyni rozdzielczej i sprawdzić czy jego wiązka jest OK. (złącze w skrzyni, pin 7). Jeśli jest OK, to niestety TCU do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasina83 Opublikowano 18 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2018 W dniu 17.11.2018 o 10:03, ert napisał: Dziękuje Wam bardzo. Mam pytanie do sq9mcs. Pojawia sie tylko błąd P1827 i do tej pory myślałem, że to może być silniczek reduktora bo trochę głośno chodzi. Błąd pojawia sie od skasowania po przejechaniu 1-2 km. Jak jade w terenie powoli to nie zawsze wyskoczy - czy też to może być problem z elektryką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 18 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2018 U mnie silnik reduktora przy włączaniu pracuje głośno. Pamiętaj że reduktor włączasz z pozycji 4H na 4L. Praca sprzęgła płytkowego jest bardzo cicha. Problem z Twoją skrzynią to elektryka, zresztą u mnie było podobnie. Ale zupełnie inny kabel siadł. Trzeba sprawdzić wiązkę czujnika. Niestety ale instalacja elektryczna w Patku czasami płata figle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasina83 Opublikowano 18 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2018 a czy możliwe, że przez to nie działa tempomat? wcześniej działał a teraz zauważyłem że kontrolka sie pali a nie chce sie załączyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 18 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2018 Hmmm pomału problem chyba jednak zaczyna dotyczyć przełącznika PNP w skrzyni. Poszukaj na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasina83 Opublikowano 18 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2018 ten czujnik jest w skrzyni biegów czy skrzyni redukcyjnej? trzeba ściągać skrzynie? jeżeli jest on uszkodzony to też napędy nie działają i by wyskakiwał błąd "ciśnienie sprzęgła P1827" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 19 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 temat czujnika PNP masz dosyc obszernie opisany na forum, jest dostęp od góry po zdjęciu osłony tunelu srodkowego, i mozna też od dołu , najlepiej z kanału. PNP- czujnik luzu (pozycji neutralnej skrzyni) obok znajduje się drugi czujnik od świateł wstecznych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasina83 Opublikowano 19 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 Panowie. Dziś jeszcze raz wszystko sprawdziliśmy i podejrzewam, że nie działa silniczek reduktora. tz w powietrzu jest ok a jak go opuszczę to na piasku przy załączonych napędach działa tylko tył. mam wrażenie że napędy działają tylko w powietrzu. czy ten błąd "ciśnienie sprzęgła P1827" - może wskazywać na uszkodzony silniczek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 19 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 Wszystkie błędy a Patku wskazują na usterki elektryki albo mechaniki podzespołów których dotyczą. Nie ma słowa w FSM na temat silniczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasina83 Opublikowano 19 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 mam pytanie do sq9mcs - co w przypadku jak będzie silniczek uszkodzony -czy też wywali jakiś błąd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 19 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 (edytowane) jeśli masz wywalony błąd napędu, włącznik ustawiony na 4WD i wszystkie koła w powietrzu to one zawsze się wszystkie będą kręcić! co nie oznacza iż system działa..... bo nie działa. i będzie tak nawet przy trybie 2WD, wynika to z konstrukcji skrzyni rozdzielczej gdzie na" luzie" znikomy moment obr jest przekazywany na przednie koła przez opory wewnętrzne. i jeszcze jedno bo widzę iz mylone są tu pojęcia, skrzynka rozdzielcza zalącza napęd 4WD, reduktor to redukcja obr skrzyni biegowej i jest załączana innym silnikiem. kolega sprawdził przekaznik o którym pisałem? ten przekaznik musi działać inaczej nie uruchomi silniczka pompy olejowej w skrzyni rozdzielczej , nie będzie cisnienia i nie uruchomi się napęd na 4... Po drugie sam silnik można sprawdzić albo podając do niego na styki napięcie osobnymi przewodami lub mostkując w/w przekaznik... Jeśli silnik działa , nawet po wybraniu 4WD na pokrętle a system wywala błąd i nie daje załączyć napędów to sprawdziłbym czujnik ciśnienia. i całą reszte w/w , włącznie z okablowaniem... niestety path to bydle trudne w diagnostyce nie mając ori consulta.... jeśli silniczek nie zadziała to z pewnością wywali błąd- "ciśnienie sprzęgła P1827" ostatnio walczyłem z błędem C1142--- prozaiczna przyczyna wywalania tego błędu... :-) może opiszę temat kiedyś szerzej. Edytowane 19 Listopada 2018 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasina83 Opublikowano 21 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2018 Dziękuje Wam wszystkim za pomoc - dam znać w przyszłym tygodniu co udało się zdiagnozować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasina83 Opublikowano 26 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2018 Panowie - jeszcze mam pytanie dotyczące osoby, którą byście polecili, żeby zajęła się moją usterką. Dziękuję ert za namiary do osoby -ale w najbliższym czasie osoba ta nie ma elektryka i termin jest trochę odległy. Jestem w stanie przekroczyć granicę Warszawy byle by ktoś z głową i pojęciem zajął się tematem. Sprawdziłem silniczek reduktora (rozebrałem) i wszystko działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 26 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2018 powiem tak, ja wymieniłbym ten czujnik cisnienia bo okaże się iz rozbebeszysz skrzynię, wymienisz połowę gratów za dużą kasę a winny będzie czujnik który wskazuje błędne ciśnienie... Silniczek ok, a pompa ciśnieniowa w środku?... sprawdzaliście? Mnie się pomysły już skończyły...praktycznie wszystko poruszyłem jak rozmawialiśmy... zapchany/zatkany filtr skrzyni rozdzielczej? Musisz wszystko sprawdzać i po kolei wykreślać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal_S Opublikowano 26 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2018 Spróbuj u Maćka na Rafałowskiej w Falenicy - 609603345 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasina83 Opublikowano 27 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2018 Znalazłem dziś u siebie w Otwocku elektryka (przyznam, że nie miałem do niego zaufanie) ale naprowadziłem go, że może to być moduł który jest gdzieś przy silniku i odpowiada za błędy. Zostawiłem auto na 3 godz. wracam i wszystko działa. Osoba, która to wykonywała nie chciała mi powiedzieć co zrobiła. Na pewno nie podnosiła auta. Wzięła 400zł i powiedziała ,że bedzie ok. Nie wiem co zrobiła - ale wszystko działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 27 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2018 Czyli problem natury elektrycznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 28 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 hmm ciekawe co zrobił, dobrze byłoby dojść do tego , bo z pewnością większości z nas prędzej czy póżniej przytrafi się to samo...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.