Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

nie załącza napędów


Lukasina83
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie być może Panie -mam taki problem. Otóż mój Nissan ma cały czas błąd na desce 4wd. Po podłączeniu pod komputer pokazuje sie błąd "ciśnienie sprzęgła P1827". Po jego skasowaniu na podnośniku napędy działają. Po opuszczeniu i zmianie na tryb auto po chwili wyskakuje błąd.  Jeden z mechaników obstawia na silniczek reduktora (ale dziwi mnie to że na podnośniku wszystko jest ok). czy miał ktoś z Was taki problem. Jeśli tak to proszę o inf. lub namiary do osoby ogarniętej z Warszawy lub okolic, która by rozwiązała ten problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy temat był tu poruszany, (nie mam czasu szukać)taki błąd.

temat opisany na zagranicznym forum nissana zerknij tu .  Sq9mcs z pewnością swoje dobre rady tez udzieli.

Ja napiszę narazie tylko tyle- sprawdz poziom oleju w skrzynce rozdzielczej (kiedy był wymieniany?) stan filtra tego oleju, i wszystkie wtyczki elektryczne w skrzyni. Sprawdz jeszcze przekaznik odpowiedzialny za włączanie napędu 4x4. 

Znajduje się za przegrodą czołową od strony silnika przy wiazce głównej, pod plastikową pokrywą obejmującą ABS.

na podnośniku wszystkie koła będą się kręcic , nawet jak przełączysz na tryb 2wd.

Mniemam iż czujniki ABSu, linie - były sprawdzone i są dobre? ponadto poziom płynu hamulcowego też prawidłowy? (zbyt niski wywala błąd napędu na zegarach) tak tylko pytam... :D

 

Edytowane przez KrisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ten błąd P1827 pojawia się razem z błędem P1828 to trzeba sprawdzić przełącznik PNP w pozycji R (w przypadku AT) lub włącznik światła wstecznego (w przypadku MT). Oczywiście warunek że błąd pojawia się przy wstecznym.

P1827 sam pojawia się przy problemie z elektryką przełącznika ciśnienia. Trzeba go sprawdzić. Po pierwsze musisz znaleźć TCU (Transfer Control Unit) -komputer skrzyni rozdzielczej. Znajduje się on między skrzynią (AT lub MT) a skrzynią rozdzielczą. 

Trzeba miernikiem sprawdzić napięcie w pinie 34 - widok: ząbkiem blokującym do góry, kablami do Ciebie, środkowy rząd pinów, pierwszy z lewej. 

0V: silnik uruchomiony, skrzynia AT w pozycji D, skrzynia MT na biegu, przełącznik 4WD: AUTO lub 4H

Napięcie akumulatora: silnik uruchomiony, przełącznik 4WD w pozycji 2WD.

Jeśli są problemy z powyższym testem to trzeba sprawdzić wiązki pomiędzy skrzynią rozdzielczą a TCU. Jeśli są OK, to trzeba wyciągnąć przełącznik ciśnienia z skrzyni rozdzielczej i sprawdzić czy jego wiązka jest OK. (złącze w skrzyni, pin 7). Jeśli jest OK, to niestety TCU do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.11.2018 o 10:03, ert napisał:

 

Dziękuje Wam bardzo. Mam pytanie do sq9mcsPojawia sie tylko błąd P1827 i do tej pory myślałem, że to może być silniczek reduktora bo trochę głośno chodzi. Błąd pojawia sie od skasowania po przejechaniu 1-2 km. Jak jade w terenie powoli to nie zawsze wyskoczy - czy też to może być problem z elektryką?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie silnik reduktora przy włączaniu pracuje głośno. Pamiętaj że reduktor włączasz z pozycji 4H na 4L. Praca sprzęgła płytkowego jest bardzo cicha. Problem z Twoją skrzynią to elektryka, zresztą u mnie było podobnie. Ale zupełnie inny kabel siadł. 

Trzeba sprawdzić wiązkę czujnika. Niestety ale instalacja elektryczna w Patku czasami płata figle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy możliwe, że przez to nie działa tempomat? wcześniej działał a teraz zauważyłem że kontrolka sie pali a nie chce sie załączyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten czujnik jest w skrzyni biegów czy skrzyni redukcyjnej? trzeba ściągać skrzynie? jeżeli jest on uszkodzony to też napędy nie działają i by wyskakiwał  błąd "ciśnienie sprzęgła P1827"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat czujnika PNP masz dosyc obszernie opisany na forum, jest dostęp od góry po zdjęciu osłony tunelu srodkowego, i mozna też od dołu , najlepiej z kanału.

PNP- czujnik luzu (pozycji neutralnej skrzyni) obok znajduje się drugi czujnik od świateł wstecznych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Dziś jeszcze raz wszystko sprawdziliśmy i podejrzewam, że nie działa silniczek reduktora. tz w powietrzu jest ok a jak go opuszczę to na piasku przy załączonych napędach działa tylko tył. mam wrażenie że napędy działają tylko w powietrzu. czy ten błąd "ciśnienie sprzęgła P1827" - może wskazywać na uszkodzony silniczek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie błędy a Patku wskazują na usterki elektryki albo mechaniki podzespołów których dotyczą. Nie ma słowa w FSM na temat silniczka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jeśli masz wywalony błąd napędu, włącznik ustawiony na 4WD i wszystkie koła w powietrzu to one zawsze się wszystkie będą kręcić! co nie oznacza iż system działa..... bo nie działa. i będzie tak nawet przy trybie 2WD, wynika to z konstrukcji skrzyni rozdzielczej gdzie na" luzie" znikomy moment obr jest przekazywany na przednie koła przez opory wewnętrzne.

i jeszcze jedno bo widzę iz mylone są tu pojęcia, skrzynka rozdzielcza zalącza napęd 4WD, reduktor to redukcja obr skrzyni biegowej i jest załączana innym silnikiem.

kolega sprawdził przekaznik o którym pisałem? ten przekaznik musi działać inaczej nie uruchomi silniczka pompy olejowej w skrzyni rozdzielczej , nie będzie cisnienia i nie uruchomi się napęd na 4...

Po drugie sam silnik można sprawdzić albo podając do niego na styki napięcie osobnymi przewodami lub mostkując w/w przekaznik... Jeśli silnik działa , nawet po wybraniu 4WD na pokrętle a system wywala błąd i nie daje załączyć napędów to sprawdziłbym czujnik ciśnienia.

i całą reszte w/w , włącznie z okablowaniem... niestety path to bydle trudne w diagnostyce nie mając ori consulta....

jeśli silniczek nie zadziała to z pewnością wywali błąd- "ciśnienie sprzęgła P1827"

ostatnio walczyłem z błędem C1142--- prozaiczna przyczyna wywalania tego błędu... :-) może opiszę temat kiedyś szerzej. 

 

Edytowane przez KrisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - jeszcze mam pytanie dotyczące osoby, którą byście polecili, żeby zajęła się moją usterką. Dziękuję ert za namiary do osoby -ale w najbliższym czasie osoba ta nie ma elektryka i termin jest trochę odległy. Jestem w stanie przekroczyć granicę Warszawy byle by ktoś z głową i pojęciem zajął się tematem. Sprawdziłem silniczek reduktora (rozebrałem) i wszystko działa.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak, ja wymieniłbym ten czujnik cisnienia bo okaże się iz rozbebeszysz skrzynię, wymienisz połowę gratów za dużą kasę a winny będzie czujnik który wskazuje błędne ciśnienie...

Silniczek ok, a pompa ciśnieniowa w środku?... sprawdzaliście? Mnie się pomysły już skończyły...praktycznie wszystko poruszyłem jak rozmawialiśmy...

zapchany/zatkany filtr skrzyni rozdzielczej? Musisz wszystko sprawdzać i po kolei wykreślać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem dziś  u siebie w Otwocku elektryka (przyznam, że nie miałem do niego zaufanie) ale naprowadziłem go, że może to być moduł który jest gdzieś przy silniku i odpowiada za błędy. Zostawiłem auto na 3 godz. wracam i wszystko działa. Osoba, która to wykonywała nie chciała mi powiedzieć co zrobiła. Na pewno nie podnosiła auta. Wzięła 400zł i powiedziała ,że bedzie ok.  Nie wiem co zrobiła - ale wszystko działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ciekawe co zrobił, dobrze byłoby dojść do tego , bo z pewnością większości z nas prędzej czy póżniej przytrafi się to samo......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...