lukaszmichalak1 Opublikowano 22 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 Witam Wszystkich, (ponownie ) Wczoraj mój Pathfinder zadał mi mega zagadkę; Rano wsiadam do auta, przekręcam stacyjkę, radio gra, nawiew dmucha... przekręcam zapłon, jedno drygnięcie rozrusznika i cisza... Próbuje jeszcze raz... przekręcam zapłon, kontrolki przygasają i cisza. Rozrusznik nie kręci, przekaźnik nie tryka, nic, totalna cisza, tylko gasną kontrolki. Kilka prób ale efekt ten sam. Kompletna cisza. Jedyne co, to na wyświetlaczu NAVI pojawia się napis SECURE lub SECURED(nie pamiętam dokładnie). Auto blokowało samochód żony, więc stoczyłem sie na luzie kilka metrów z podjazdu i zostawiłem auto. Jeszcze kilka prób, ale nadal totalna cisza. Po 10 godzinach wracam do domu(auto nie ruszane od rana), przekręcam stacyjkę, radio gra, nawiew dmucha, auto pali na dotyk. Żadne niepożądane kontrolki się nie pojawiły. Auto pali kilka raze z rzędu na dotyk. Silnik zimny. Wszystko działa jak należy. Jakieś 2 tygodnie temu żona chciał wziąźć auto, ale zadzwoniła do mnie i przekazała mi taki sam problem - ale pomyślałem, że to może jakaś chwila słabości. Czy ktoś miał juz takiego psikusa? Aż boję się pomyśleć, jeśli mi się to przydaży gdzieś na trasie po tankowaniu lub postoju na siku w środku niczego... Prosze o Wasze komentarze/rady/pomysły; - sygnał o kończącym się aku (przyznam, że jeszcze go nie sprawdzałem miernikiem)? - coś z przewodami (zabrudzone klemy lub coś w ten deseń)? Proszę o pomoc, za co z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 22 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 Jak dla mnie albo akku albo rozrusznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszmichalak1 Opublikowano 22 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 3 minuty temu, sq9mcs napisał: Jak dla mnie albo akku albo rozrusznik. WItam, Dziękuje za szybką odpowiedź. Dziś wezmę aku do sprawdzenia w punkcie z akumulatorami. Jeśli chodzi o rozrusznik to warto kupić używkę, czy lepiej zrobić gruntowny remont? (jak można go najszybciej wymontować i gdzie on się znajduje). Z góry dziękuje za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1 Opublikowano 22 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 Miałem podobny numer. Sprawdź masę na silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszmichalak1 Opublikowano 22 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 2 godziny temu, waldi1 napisał: Miałem podobny numer. Sprawdź masę na silniku. Hey, Dzięki za odp. Mówisz o przewodach akumulatora? Czy jakiś inny przewód masowy, i gdzie go znajdę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 22 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 Nic nie kombinuj i nie przymierzaj się do remontu, zanim nie sprawdzisz instalacji elektrycznej i stanu akumulatora. Podjedź do jakiegoś sklepu z akumulatorami, a najlepiej do Centra Mocy Na dole strony masz mapkę lokalizacji. Sprawdzą Ci profesjonalnym sprzętem za friko akumulator, system ładowania i instalację elektryczną. Wtedy będziesz już coś wiedział, więc będziesz miał nad czym myśleć. Wypadałoby wcześniej wyczyścić klemy i sprawdzić masę (co już ktoś tutaj sugerował). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 22 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 wpierw sprawdz aku, klemy , przewód masowy łączący silnik z budą (gruby kabel z okolic aku przykręcany do silnika) a na końcu rozrusznik. Przygasanie kontrolek sugeruje albo rozładowany aku, albo zwiększony pobór prądu przez rozrusznik. Rozrusznik może być tylko zabrudzony w środku,mieć zużyte panewki, czy zawieszające się szczotki... itp. Wszystko to może spowodować jego blokowanie. To tak na szybko piszę ,bo to i tak nieistotne jak się wyjmuje rozrusznik, warto całościowo go wyczyścic i wymienić zużyte części. Dostęp od dołu z kanału, wyjmowanie takie sobie , troszkę ciasnawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 22 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2018 Dokręć przewody na rozruszniku. Często luzują się nakrętki i nie ma dobrego styku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mleczko Opublikowano 23 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2018 Dzień dobry Wszystkim Miałem taki sam problem. Okazało się że akumulator był słaby. Po wzroście temperatury dawał radę, ale po spadku nie miał już 'siły'. Po wymianie kręcił nawet przy - 30'c i palił gdy inne grzechotniki nie dały rady. Pozdrawiamy serdecznie Ml Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszmichalak1 Opublikowano 4 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2018 Witam Wszystkich, Aku sprawdzone w centrum akumulatorów. Pod obciążeniem nie pokazuje nic niepokojącego. A wiec zostaje wymontowanie rozrusznika i dokładna renowacja. Pozdrawiam Wszystkich i dziękuje za zaangażowanie w temat. Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły, proszę piszcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.