Majkel31 Opublikowano 26 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2018 Witam wszystkich użytkowników forum nissan klub. Jest to mój pierwszy post na tym forum, jednak chciałbym od razu przejść do rzeczy. Problem polega na zdiagnozowaniu usterki w Nissanie Xtrail T31 2.0 dci 150 km. Prawdopodobnie dotyczy to układu napędowego, ponieważ przy dłuższej jeździe na drodze ekspresowej powyżej 100 km/h auto wpada w drgania, wibracje. Trzęsie całą budą, ale tylko wyłącznie gdy pedał gazu jest wciśnięty tj. kiedy przyspieszam. Przy hamowaniu czy jazdy na luzie objaw nie występuje. Zaczęło się dziać tak, gdy dużej awarii uległ krzyżak wału napędowego, rozleciał się. Po powrocie autem ze zdjętym już wałem napędowym, zaczęły właśnie pojawiać się te problemy. Po regeneracji wału i założeniu go jest to samo. Jest to o tyle dziwne, że tych objawów nie ma gdy przyspieszę do 120 na krótszym odcinku, przed wjazdem na drogę ekspresową. Jednak gdy wjadę na ekspresówkę i jadę powiedzmy około 110-120 km/h na 6 biegu ze stałą prędkością przez dłuższy czas to po pewnym czasie zaczyna wpadać w ten rezonans. Gdy zaczyna już drgać, a prędkość spadnie do 80 km/h a ja wcisnę znowu gaz auto nadal drga. Jest to bardzo niekomfortowe. Po uruchomieniu auta i ruszaniu z miejsca oraz przyspieszaniu, nie ma żadnych wibracji. Jutro wymiana opon na zimowe, wątpię że to pomoże ale zobaczymy. Na ten moment usterką w tym aucie jest przegub zewnętrzny, lewy ( zerwana osłona), jednak po przeprowadzonych rozmowach i czytania informacji na różnych forach każdy sugerował raczej przegub wewnętrzny. Może ktoś miał podobny problem ? Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi oraz pomysły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuff1000 Opublikowano 26 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2018 Gdzieś jest luz na krzyżaku, jak się rozgrzeje to wpada w wibrację przy wciśniętym pedale gazu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkel31 Opublikowano 26 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2018 Mowa o krzyżaku na tylnym wale napędowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuff1000 Opublikowano 27 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2018 Tak krzyżak plus ośki do sprawdzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkel31 Opublikowano 27 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2018 Bylem dziś u mechanika. Diagnoza przegub wewnętrzny prawy. Bardzo ciężko go otrzymać. Na razie szukam poza ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Larfen Opublikowano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2019 Miałem podobny problem przy ~80km/h;diagnoza 1: tuleja stabilizatora wału napędowego, diagnoza 2: przegub wewnętrzny lub coś tam jeszcze. Wywaliłem kołpaki - problem ustąpił Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supermario1 Opublikowano 19 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2019 No niestety u mnie podobne objawy około 100 km/h. Próbowałem różnie podczas jazdy i stwierdziłem że jadąc 100 jak drży i wcisne sprzęgło to przestaje jak puszczę i dam gazu znów drży, myślę że to coś z napędem zastanawiam się czy dwumas może mieć z tym coś wspólnego bo na wolnych obrotach na zimnym słychać już stukanie dwumasy. Proszę o jakieś sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 19 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2019 Objawy pasują do przegubu wewnętrznego. Ustal jakie są obroty silnika przy wibracji i sprawdź na innych biegach przy tej samej wartości obrotów. Wciskasz sprzęgło więc automatycznie odciążasz przegub. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supermario1 Opublikowano 20 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2019 No tak najbardziej przy 2000 i najbardziej na 6 przy niższych biegach tego nie czuć Ale co może stać się temu przegubowi że wpada w drgania, zastanawia mnie też wyrobiona poduszka silnika ta po lewej stronie bo jest tam duży prześwit pod pałąkiem, a może poduszki skrzyni bo po wciśnięciu sprzęgła jak obroty spadną to na kierownicy czuć drgania tylko wolniejsze od wolnych obrotów, sam już nie wiem na co zwrócić uwagę Ale przy prędkości po wciśnięciu sprzęgła półosie dalej się kręcą z taką samą prędkością to by jakieś drgania jeszcze były Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supermario1 Opublikowano 2 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2019 No u mnie problem rozwiązany okazało się, że na wale napędowym gniazdo krzyżaka było wyrobione, zostało naprawione i teraz cisza nie ma drgań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal771 Opublikowano 2 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2019 witam kolegów. podłączam sie do problemu. mam to samo ale przy 80km/h lub jade wolniej i gdzy przyspieszam to trzęsie całą budą. niedawno wymianiałem oby dwa krzyżaki na wale i wywarzony był i dalej trezęsie. co to może być? czyżby też któryś przegób? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal771 Opublikowano 5 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 problem zlokalizowany. przegub prawy wewnetrzny-LUZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 5 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 47 minut temu, michal771 napisał: problem zlokalizowany. przegub prawy wewnetrzny-LUZ W jaki sposób zlokalizowałeś tą usterkę i czy masz 100% pewność ,ze tylko ten przegub powoduje drżenie budy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal771 Opublikowano 5 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 mechanik wsadził łapy tam gdzie trzeba i wyczół luz akurat na tym przegubie,drugi jest ok. na wale też ne ma luzów,krzyżaki zmienione i wał wywarzony,łożysko podpory ok więc raczej ten przegób. a co,moga być jeszcze inne części które powodują te wibracje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 5 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 Nie zwykle rzadko objawy jakie podałeś powoduje wyrobiony przegub.Dlatego jak go wymienisz napisz czy drgania ustały. Przyczyn na prawde może byc wiele ,wszelakie luzy,wadliwe opony ,krzywe piasty.. Kiedyś jak kupowałem Passata ,sprzedajacy sporo obnizył mi jego cene bo tez auto przy przyspieszeniu i hamowaniu drżało. Po zakupie przygotowany byłem na spore wydatki a okazało się ,że wystarczyło tylko koła z przodu dokrecic.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Larfen Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Poratujcie ludzie bo kończą mi się pomysły.Półoś lewa wymieniona (rozsypane łożysko krzyżaka przegubu wewnętrznego), półoś prawa wymieniona (wybite gniazdo krzyżaka przegubu wewnętrznego), wał zdemontowany, koła sprawdzone, dalej cholera telepie (ale wyraźnie mniej niż przed wymianami) przy obciążeniu. Na co jeszcze mogę zwrócić uwagę?Wysłane z mojego Nokia 7.1 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal771 Opublikowano 2 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2019 słyszałem że powodem tych wibracji może być koło dwumasowe ale co do tego to niewiem,nie jestem mechanikiem i może niech fachowcy sie wypowiedzą czy to możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Larfen Opublikowano 2 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2019 Dzięki za odpowiedź, ale w automacie chyba nie mam dwumasy, więc szukam dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marekmarecki1977 Opublikowano 10 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2019 Miałem to samo przy 120km/h jak wymieniłem prawą półoś to drgania przeniosły się na 30km/h, oczywiście wszystko przy dodawaniu gazu. Problem trwa i jeszcze wyłącza się tempomat i nie działa, do momentu wyłączenia zapłonu i ponownego odpalenia silnika. Półoś kosztowała 450zł, pewnie słaba jakość, ale co z tempomatem, moja teoria to wibracje półosi które "widzi" czujnik ABS, a ten z kolei odpowiada za tempomat. Jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marekmarecki1977 Opublikowano 16 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Zaczyna tłuc coraz mocniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eryk93 Opublikowano 17 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2019 U siebie nawet przy 40 zaczynam odczuwać delikatne drgania, ostatnio wymienione zostały sworznie oba, powinienem się już zacząć martwić i podjechać do mechanika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Larfen Opublikowano 23 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2019 Jako, że z kolegą Sebastianem przebrnęliśmy przez chyba wszystkie możliwe opcje w znalezieniu przyczyny powstawania wibracji przy przyspieszaniu, może ustalmy pewne fakty, gdyż widzę, że nie jesteśmy jedynymi, których problem dotyczy. W obu przypadkach mamy taką samą skrzynię biegów, tj automat 6 biegowy. Wspólne objawy: drżenie na postoju, wibracje przy przyspieszaniu w okolicach 2k obrotów przy ~40km/h, trzeci bieg. U mnie traci nieco moc na trzecim biegu przy przekraczaniu 2k obrotów, spada o około 200-400 po czym znów nabiera mocy. Widziałem, że któryś z kolegów też miał podobny problem. Przeprowadzone naprawy i wymiany związane z wibracjami: - wymienione półosie, - końcówki drążków, - wymieniona skrzynia biegów, - poduszki silnika i skrzyni biegów, - wtryski, - demontaż wału napędowego, - zmiana felg, opon, - geometria 3D. Mamy z kolegą prośbę: wrzućcie jakie macie silniki, skrzynie biegów i jakie naprawy przeszliście. Ciekaw jestem czy problem dotyczy zarówno automatów czy też manuali, bo znajomy mechanik ma pewną teorię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerzypo Opublikowano 23 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2019 Mam pytanie czy problem ustępuje jak przełączysz na 2wd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Larfen Opublikowano 23 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2019 Wał napędowy mam zdemontowany, więc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marekmarecki1977 Opublikowano 23 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2019 Skrzynia manual 2.0 diesel 173Koników. Więc, prawa półoś zregenerowana 1200zł ( oryginał 4200zł/brutto )wibracje przy przyśpieszaniu ucichły, niestety druga półoś do roboty koszt z wymianą 1000zł. Kolejny problem to po wymianie tempomat nie daje się włączyć, mryga "SET". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.