Rafal_S Opublikowano 27 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2018 Cześć, jako że chciałbym by mój Path był nie tylko do jeżdzenia, ale czasem też do spania chciałem się dowiedzieć czy ktoś przerabiał temat dodania ogrzewania postojowego. Chodzi mi o to by zimą - powiedzmy do -5 max -10 stopni można było w dresie i śpiworze spać w aucie nie ryzykując zapalenia płuc. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 27 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2018 Oczywiście że jest do ogarnięcia, webasto lub eberspracher dobrs firma która sie tym trudni jest w Dąbrówie górniczej niestety nie pamiętam nazwy ale biją cenowo wszystkie inne ! Jeszcze pytanie czy chcesz tzw suche czy mokre ? Różni się to tym ze mokre masz wpiete w obieg ukladu chlodzenia i jezeli tem ust sobie na 22st to jak w kabinie stuknie te 22 To ciepło przechodzi do silnika i go ogrzewa , nawet przy -40 odpalisz go jak w lato, poszukaj na necie tej firmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal_S Opublikowano 27 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2018 Dzięki, poszukam. A czy ktoś z koleżanek i kolegów robił już coś takiego i moze podzielić się wrażeniami i kosztem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 27 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2018 Mam Webasto Thermo Top C. Cena ok 2800zł. Wersja z własną pompą paliwa, pompą płynu chłodzącego i pilotem z wyświetlaczem LCD. Działanie: najpierw rozgrzewa się sam, jak osiągnie 40 st.C. odpala pompę chłodziwa i uruchamia wentylator w Patku. Wrażenia bardzo pozytywne w szczególności w zimie bo silnik nie cierpi katuszy związanych z zimnym rozruchem. Plusy: - Rozgrzewa silnik do 50 st.C. - małe zużycie paliwa - własna pompa chłodziwa zapewnia super wydajność ogrzewania - przychodzisz do auta i jest ciepło - po odpaleniu silnika i uruchomieniu ogrzewania leci ciepłe powietrze - w lecie uruchamia sam wentylator aby przewietrzyć samochód - odpowiednio ustawiając dmuchawę w aucie odmrażasz go od wewnątrz. Minusy: - 30 minut to minimalny efektywny czas działania - wzrasta zużycie akumulatora (trzeba zasilać piec, elektronikę, wentylatory i pompy) - przynajmniej raz na miesiąc trzeba odpalić nawet w lecie - przewody paliwowe o małym przekroju - paliwo lubi sobie zamarznąć przy niskich temperaturach - najbardziej awaryjny element to świeca zapłonowa (2 razy wymieniałem) - słaby poziom integracji z autem - gasząc silnik wieczorem muszę pamiętać o tym aby pozostawić włączoną dmuchawę na odpowiedni poziom. Generalnie super sprawa. Dla mnie najważniejsza funkcja to ogrzewanie silnika. łatwiej odpala a olej jest w miarę rozgrzany więc silnik praktycznie odpala jak w lecie. Kilka razy zamarzło mi paliwo w przewodzie więc depresator na zimę to podstawa. Największa wada to męczenie akumulatora. Nie ważne co podłączysz, zwykły, AGM wszystko podziała max 4 lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 28 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 ja znalazłem taki zestawik-, alledrogo , ogólnie jest tego masa, ceny też od kilku stówek za używki w niewiadomym stanie po kilka tys za nówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.