Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jakie ogrzewanie postojowe do R51


Rafal_S

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

jako że chciałbym by mój Path był nie tylko do jeżdzenia, ale czasem też do spania chciałem się dowiedzieć czy ktoś przerabiał temat dodania ogrzewania postojowego. 

Chodzi mi o to by zimą - powiedzmy do -5 max -10 stopni można było w dresie i śpiworze spać w aucie nie ryzykując zapalenia płuc. 

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że jest do ogarnięcia, webasto lub eberspracher dobrs firma która sie tym trudni jest w Dąbrówie górniczej niestety nie pamiętam nazwy ale biją cenowo wszystkie inne ! Jeszcze pytanie czy chcesz tzw suche czy mokre ? Różni się to tym ze mokre masz wpiete w obieg ukladu chlodzenia i jezeli tem ust sobie na 22st to jak w kabinie stuknie te 22 To ciepło przechodzi do silnika i go ogrzewa , nawet przy -40 odpalisz go jak w lato, poszukaj na necie tej firmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Webasto Thermo Top C. Cena ok 2800zł. Wersja z własną pompą paliwa, pompą płynu chłodzącego i pilotem z wyświetlaczem LCD. Działanie: najpierw rozgrzewa się sam, jak osiągnie 40 st.C. odpala pompę chłodziwa i uruchamia wentylator w Patku. Wrażenia bardzo pozytywne w szczególności w zimie bo silnik nie cierpi katuszy związanych z zimnym rozruchem.

Plusy:

- Rozgrzewa silnik do 50 st.C. 
- małe zużycie paliwa
- własna pompa chłodziwa zapewnia super wydajność ogrzewania
- przychodzisz do auta i jest ciepło
- po odpaleniu silnika i uruchomieniu ogrzewania leci ciepłe powietrze
- w lecie uruchamia sam wentylator aby przewietrzyć samochód
- odpowiednio ustawiając dmuchawę w aucie odmrażasz go od wewnątrz.

Minusy:

- 30 minut to minimalny efektywny czas działania
- wzrasta zużycie akumulatora (trzeba zasilać piec, elektronikę, wentylatory i pompy)
- przynajmniej raz na miesiąc trzeba odpalić nawet w lecie
- przewody paliwowe o małym przekroju - paliwo lubi sobie zamarznąć przy niskich temperaturach
- najbardziej awaryjny element to świeca zapłonowa (2 razy wymieniałem) 
- słaby poziom integracji z autem - gasząc silnik wieczorem muszę pamiętać o tym aby pozostawić włączoną dmuchawę na odpowiedni poziom.

 

Generalnie super sprawa. Dla mnie najważniejsza funkcja to ogrzewanie silnika. łatwiej odpala a olej jest w miarę rozgrzany więc silnik praktycznie odpala jak w lecie. Kilka razy zamarzło mi paliwo w przewodzie więc depresator na zimę to podstawa. Największa wada to męczenie akumulatora. Nie ważne co podłączysz, zwykły, AGM wszystko podziała max 4 lata. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja znalazłem taki zestawik-, alledrogo , ogólnie jest tego masa, ceny też od kilku stówek za używki w niewiadomym stanie po kilka tys za nówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...