zaqui18 Opublikowano 2 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 Witam, mam Qashqai 1.5 dci, chciałbym się dowiedzieć co zrobić żeby odpalać normalnie auto jak postoi ze 2/3 dni biorąc pod uwagę nawet teraz mroźne dni. Latem kręcił i odpalał po chwili może nie tak od razu ale łapał od zakręcenia raz a teraz kręcę raz i słychać jakby chciał ale nie mógł zapalić i coraz słabszy akumulator się robi. Wiec przestaje kręcić i próbuje drugi raz i za drugim już załapie. Jak już odpalę i przejadę ileś tam km pozostawię go na kilka godzin to jak wracam i próbuje zapalić to już w miarę jest ok. Czy to może być wina akumulatora i jaki prąd powinien być dokładnie bo na zgaszonym mam 12,4 V a po odpaleniu 14,2 V. Ewentualnie jak to jest wina akumulatora to jaki polecacie na wymianę ? Wiem że najwiecej potrzebuje w trakcie odpalenia tej mocy akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HOROWITZ Opublikowano 2 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 Może wystarczy sprawdzic pojemność i naładować ? Z którego roku ten aku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaqui18 Opublikowano 2 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 7 minut temu, HOROWITZ napisał: Może wystarczy sprawdzic pojemność i naładować ? Z którego roku ten aku ? Co do rocznika akumulatora to niestety nie wiem z którego jest. Ostatnio mu brakowało 0,5 A i go podładowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HOROWITZ Opublikowano 2 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 (edytowane) Podjedź do hurtowni,dobrego sklepu z akumulatorami tam za darmo sprawdzą przyrzadem pojemność akumulatora i rocznik Jeśli chodzi o zakup - ja np.mam zaufanie do Centry Edytowane 2 Grudnia 2018 przez HOROWITZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 2 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 A świece żarowe sprawdzałaś? Przy dużych mrozach, podgrzewam dwa razy. Odpala od razu, nawet po tygodniowym postoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaqui18 Opublikowano 2 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 Świece mam nowe ale chyba będzie faktycznie to akumulator bo jak kręcę to słabnie i już po chwili ledwo kręci ale za drugim już odpali razem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maper Opublikowano 2 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 Mam dokładnie tak samo. 3 lata walczyłem z serwisem i twierdzili, że wszystko w porządku. Nawet im filmiki z odpalania przedstawiałem. W końcu wymienili na gwarancji wszystkie wtryskiwacze ( przy ok. 100 kkm). Pomogło. Na kilka odpaleń. I problem powrócił. Pogodziłem się z tym. Przy mrozach i temperaturach bliskich "0" robię jak mucka88. Teraz przynajmniej mam w miarę nowe wtryskiwacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 2 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 Dla uruchomienia diesla podstawą jest sprawny akumulator dający duży prąd rozruchowy, właściwe ciśnienie sprężania (28-32 bar) oraz sprawny układ wtryskowy. Sterowanie podgrzewania świec żarowych odbywa się ze sterownika silnika (ECU) poprzez automat świec żarowych (przekaźnik elektroniczny). Właściwe działanie ECU uzależnione jest m.in. od czujnika temperatury płynu chłodzącego. Na podstawie jego wskazań, ECU dobiera dawkę rozruchową paliwa, odpowiednio zwiększając (niska temp.) lub ją zmniejszając (temp. wyższa). Dodatkowo w celu usprawnienia rozruchu, ECU włącza podgrzewanie świec żarowych (grzeją nie tylko podczas rozruchu ale i później, podczas tzw. fazy dogrzewania). W związku z powyższym, w pierwszej kolejności sprawdziłbym dwupinowy czujnik temperatury płynu chłodzącego (niezależnie od podładowania lub wymiany akumulatora). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaqui18 Opublikowano 9 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2018 A może być to wina pompki paliwowej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 9 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2018 Jakiej pompki paliwowej? Silnik 1,5 dCi ma system wtrysku Common Rail, gdzie zasilanie paliwem wtryskiwaczy odbywa się z ciśnieniowego zasobnika tzw. szyny, do której paliwo trafia pod b.wysokim ciśnieniem (rzędu 250 bar) z tłoczkowej pompy wysokiego ciśnienia (PWC). PWC jest zasilana pompą wstępną (w zbiorniku paliwa) dającą ciśnienie ok. 3,5 bara. Na utrudniony rozruch mają wpływ 4 czujniki, w tym wspomniany już czujnik temperatury płynu chłodzącego a ponadto: czujnik położenia wału korbowego, czujnik wałka rozrządu oraz czujnik ciśnienia paliwa. Nie bez znaczenia jest również czystość filtra paliwa. Zamiast jednak wymieniać poszczególne czujniki, lepiej udaj się na diagnostykę układu wtryskowego ( o wiele mniejszy koszt niż wymiana "w ciemno" poszczególnych czujników). Otrzymasz parametry w czasie rzeczywistym: dawka rozruchowa, wydatek poszczególnych wtryskiwaczy, ciśnienie paliwa, temperatura paliwa, płynu, itp. itp. Zrób zdjęcie screena, będziesz miał pogląd na kondycję całego układu wtryskowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.