Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Odpalanie na ciepłym a zimnym Qashqai 1.5 dci


zaqui18
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam Qashqai 1.5 dci, chciałbym się dowiedzieć co zrobić żeby odpalać normalnie auto jak postoi ze 2/3 dni biorąc pod uwagę nawet teraz mroźne dni. Latem kręcił i odpalał po chwili może nie tak od razu ale łapał od zakręcenia raz a teraz kręcę raz i słychać jakby chciał ale nie mógł zapalić i coraz słabszy akumulator się robi. Wiec przestaje kręcić i próbuje drugi raz i za drugim już załapie. Jak już odpalę i przejadę ileś tam km pozostawię go na kilka godzin to jak wracam i próbuje zapalić to już w miarę jest ok. Czy to może być wina akumulatora i jaki prąd powinien być dokładnie bo na zgaszonym mam 12,4 V a po odpaleniu 14,2 V. Ewentualnie jak to jest wina akumulatora to jaki polecacie na wymianę ? Wiem że najwiecej potrzebuje w trakcie odpalenia tej mocy akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wystarczy sprawdzic pojemność i naładować ?

Z którego roku ten aku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, HOROWITZ napisał:

Może wystarczy sprawdzic pojemność i naładować ?

Z którego roku ten aku ?

Co do rocznika akumulatora to niestety nie wiem z którego jest. Ostatnio mu brakowało 0,5 A i go podładowałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź do hurtowni,dobrego sklepu z akumulatorami tam za darmo sprawdzą przyrzadem pojemność akumulatora i rocznik

Jeśli chodzi o zakup - ja np.mam zaufanie do Centry

 

 

Edytowane przez HOROWITZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A świece żarowe sprawdzałaś?  Przy dużych mrozach, podgrzewam dwa razy. Odpala od razu,  nawet po tygodniowym postoju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece mam nowe ale chyba będzie faktycznie to akumulator bo jak kręcę to słabnie i już po chwili ledwo kręci ale za drugim już odpali razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie tak samo. 3 lata walczyłem z serwisem i twierdzili, że wszystko w porządku. Nawet im filmiki z odpalania przedstawiałem. W końcu wymienili na gwarancji wszystkie wtryskiwacze ( przy ok. 100 kkm). Pomogło. Na kilka odpaleń. I problem powrócił. Pogodziłem się z tym. Przy mrozach i temperaturach bliskich "0" robię jak mucka88. Teraz przynajmniej mam w miarę nowe wtryskiwacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla uruchomienia diesla podstawą jest sprawny akumulator dający duży prąd rozruchowy, właściwe ciśnienie sprężania (28-32 bar) oraz sprawny układ wtryskowy. Sterowanie podgrzewania świec żarowych odbywa się ze sterownika silnika (ECU) poprzez automat świec żarowych (przekaźnik elektroniczny). Właściwe działanie ECU uzależnione jest m.in. od czujnika temperatury płynu chłodzącego. Na podstawie jego wskazań, ECU dobiera dawkę rozruchową paliwa, odpowiednio zwiększając (niska temp.) lub ją zmniejszając (temp. wyższa). Dodatkowo w celu usprawnienia rozruchu, ECU włącza podgrzewanie świec żarowych (grzeją nie tylko podczas rozruchu ale i później, podczas tzw. fazy dogrzewania). W związku z powyższym, w pierwszej kolejności sprawdziłbym dwupinowy czujnik temperatury płynu chłodzącego (niezależnie od podładowania lub wymiany akumulatora).

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej pompki paliwowej?

Silnik 1,5 dCi ma system wtrysku Common Rail, gdzie zasilanie paliwem wtryskiwaczy odbywa się z ciśnieniowego zasobnika tzw. szyny, do której paliwo trafia pod b.wysokim ciśnieniem (rzędu 250 bar) z tłoczkowej pompy wysokiego ciśnienia (PWC).  PWC jest zasilana pompą wstępną (w zbiorniku paliwa) dającą ciśnienie ok. 3,5 bara.  Na utrudniony rozruch mają wpływ 4 czujniki, w tym wspomniany już czujnik temperatury płynu chłodzącego a ponadto: czujnik położenia wału korbowego, czujnik wałka rozrządu oraz czujnik ciśnienia paliwa. Nie bez znaczenia jest również czystość filtra paliwa.

Zamiast jednak wymieniać poszczególne czujniki, lepiej udaj się na diagnostykę układu wtryskowego ( o wiele mniejszy koszt niż wymiana "w ciemno" poszczególnych czujników). Otrzymasz parametry w czasie rzeczywistym: dawka rozruchowa, wydatek poszczególnych wtryskiwaczy, ciśnienie paliwa, temperatura paliwa, płynu, itp. itp. Zrób zdjęcie screena, będziesz miał pogląd na kondycję całego układu wtryskowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...