Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ubywa olej w silniku!


piotrioox39
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Problem przedstawia sie nastepujaco: mam nissana qashqaia 2007 r silnik 2.0 benzyna. Ubywa mi jakies pol bagnetu na ok 1200 km. Czyli chyba cos ok 0.5l? Mam niby wyciek z miski jak i z pod pokrywy lancucha rozrzadu? Czy jest mozliwosc ze tyle ucieknie? Oslona plastikowa jest zalana olejem oraz znaczy teren delikatnie. Mechanik mi powiedzial ze silnik do remontu bo kopci na niebiesko, a ja sprawdzalem i nie widze tego niebieskiego dymu. Sprawdzenie cisnienia cos podpowie? Bo nie wiem czy uszczelniac silnik tylko czy odrazu robic caly? Moze ktos mial podobnie i podpowie? Z gory dziekuje za wszystkie podpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki jest twoj styl jazdy??? bo jak ruszasz z piskiem na zimnym i krecic powyzej 5rpm to moze i silnik do roboty ale raczej zakladam ze uzytkujesz normalnie silnik, a bylo cos robione ostatnio kolo silnika, ja kiedys w fabii mialem nie dokrecona pompe oleju i byl wyciek. Osobiscie obstawiam nieszczelnosc zewnetrzna niz zajechany silnik. Poki co jedz moze do innego mechanika lub podjedz do ASO. Ja uszczelnialem w ASO obudowe rozrzadu bo wlasnie byla nieszczelna i zapocona ale lac sie nie lało 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekka noge mam na gaz, ale samochod kupilem 1,5msc temu i bylo widac delikatny wyciek ale miske uszczelnilem jakas uszczelka w plynie firmy durko czy dirko ale widocznie cos zle zrobilem bo nadal ostro sie poci a powierzchcnie odtluscilem nanioslem silikon i dokrecilem. No jutro moze podjade jeszcze do jakiegos mechanika, ale z doswiadczenia juz wiem ze ilu mechanikow tyle odmiennych zdan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, piotrioox39 napisał:

Lekka noge mam na gaz, ale samochod kupilem 1,5msc temu i bylo widac delikatny wyciek ale miske uszczelnilem jakas uszczelka w plynie firmy durko czy dirko ale widocznie cos zle zrobilem bo nadal ostro sie poci a powierzchcnie odtluscilem nanioslem silikon i dokrecilem. No jutro moze podjade jeszcze do jakiegos mechanika, ale z doswiadczenia juz wiem ze ilu mechanikow tyle odmiennych zdan.

jedz do ASO Nissana na ogledziny a Ryśków mechaników to sobie daruj bo szkoda twojej kasy i czasu, aaa jeszcze zapytam jaki masz przebieg ????

 

wg mnie pewnie misa byla walnieta i trzeba ja na nowo osadzić na nowej uszczelne, w ASO ci to zrobią wycenią obudowe rozrzadu tez niech ci zrobią, ten plus w ASO ze masz dozywotną gwarancje na robocizne i jeszcze dostaniesz zastepcze na czas naprawy a jak zrobisz u nich zwykly przeglad to dają ci gratis gwarancje mobilności czy jakos tak i masz dodatkowe assistans w cenie przegladu rejestracyjnego .....

Edytowane przez edek264
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tez moze uszczelinic to i wlac olej 10w40? Bo obecnie mam zalany 5w40 Petronasa-taki mi polecono w sklepie.

193500 km i niby udokumentowany jest.

 

A ile wogole taka wizyta w aso?

Ze jak kolego walnieta? Chodzi ci o to ze nowa trzeba kupic i zalozyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, piotrioox39 napisał:

Czy tez moze uszczelinic to i wlac olej 10w40? Bo obecnie mam zalany 5w40 Petronasa-taki mi polecono w sklepie.

193500 km i niby udokumentowany jest.

 

A ile wogole taka wizyta w aso?

lejesz 5w40 i zaden inny, stac ci na auto to i na mechanika, 2 lata temu za uszczelnienie obudowy rozrzadu dalem okolo 500zł, a za przeglad A-Z po zakupie 240zł wiec nie ma tragedii i wiesz co i jak, caly czas prowadze ksiazke serwisową i wszystko robie w ASO łącznie z przekładką kół zima/lato

 

J10 z 2.0 benzyna to fajna sztuka i poszukiwane bardzo na rynku a faktury z ASO i pewna ksiażka na pewno kiedys ułatwią ci sprzedaż 

Edytowane przez edek264
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja co potrafie to robie sam bo nie widze sensu wydawac pieniedzy na rzeczy ktore umiem zrobic. Ale dzieki za udzielenie sie w temacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, edek264 napisał:

ja nie mam czasu i wole dac fachowcom do roboty 

Ja się już 2 razy przejechałem na ASO to co nie potrafiło zdiagnozować ASO ( za błedną diagnozę skasowało prawie 2 stówy bez roboty) zrobił inny warsztat  za 25% tego co chciało ASO . Wymiany oleju filtrów przeglądy sam sobie robię i wiem przynajmniej co mam na pewno zrobione.

Godzinę temu, edek264 napisał:

jedz do ASO Nissana na ogledziny a Ryśków mechaników to sobie daruj bo szkoda twojej kasy i czasu, aaa jeszcze zapytam jaki masz przebieg ????

 

wg mnie pewnie misa byla walnieta i trzeba ja na nowo osadzić na nowej uszczelne, w ASO ci to zrobią wycenią obudowe rozrzadu tez niech ci zrobią, ten plus w ASO ze masz dozywotną gwarancje na robocizne i jeszcze dostaniesz zastepcze na czas naprawy a jak zrobisz u nich zwykly przeglad to dają ci gratis gwarancje mobilności czy jakos tak i masz dodatkowe assistans w cenie przegladu rejestracyjnego .....

Ciekawe które ASO jest takie dobre chyba że za dużą kasę.  A co w ASO Ryśków nie ma boję się że jest ich dużo 

Edytowane przez agit11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zmień ASO



Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Ja polecam ASO novellus z Tarnowa

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, edek264 napisał:

To zmień ASO



Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka
 

Ja polecam ASO novellus z Tarnowa

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka
 

Nie warto ASO to na gwarancji po gwarancji to lepiej poszukać dobrych mechaników wyjdzie taniej i prawdopodobnie lepiej. Nie każdy mechanik poza ASO to przysłowiowy Rysiek nie obrażając oczywiście Ryśków. Sam się przekonałem to co nie potrafiło ASO zdiagnozować zrobił to normalny warsztat samochodowy a za diagnozę nie wziął nic. ASO nie dość że skasowało mnie 200 zł to jeszcze wymyślało różne dyrdymały żeby naciągnąć na koszty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie warto ASO to na gwarancji po gwarancji to lepiej poszukać dobrych mechaników wyjdzie taniej i prawdopodobnie lepiej. Nie każdy mechanik poza ASO to przysłowiowy Rysiek nie obrażając oczywiście Ryśków. Sam się przekonałem to co nie potrafiło ASO zdiagnozować zrobił to normalny warsztat samochodowy a za diagnozę nie wziął nic. ASO nie dość że skasowało mnie 200 zł to jeszcze wymyślało różne dyrdymały żeby naciągnąć na koszty
Ok kolego z tym że ja miałem właśnie odwrotnie, poza tym majac wcześniej kilka innych aut różnych marek + służbowe trochę miałem tych wizyt u mechaników i w ASO było i mam swoje zdanie dlatego napisałem to co napisałem, ale skupmy się może na problemie naszego kolegi.

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, piotrioox39 napisał:

Problem przedstawia sie nastepujaco: mam nissana qashqaia 2007 r silnik 2.0 benzyna. Ubywa mi jakies pol bagnetu na ok 1200 km. Czyli chyba cos ok 0.5l? Mam niby wyciek z miski jak i z pod pokrywy lancucha rozrzadu? Czy jest mozliwosc ze tyle ucieknie? Oslona plastikowa jest zalana olejem oraz znaczy teren delikatnie. Mechanik mi powiedzial ze silnik do remontu bo kopci na niebiesko, a ja sprawdzalem i nie widze tego niebieskiego dymu. Sprawdzenie cisnienia cos podpowie? Bo nie wiem czy uszczelniac silnik tylko czy odrazu robic caly? Moze ktos mial podobnie i podpowie? Z gory dziekuje za wszystkie podpowiedzi :)

Sprawdziłeś dobrze z pod pokrywy łańcucha rozrządu czy simeringa pod kołem pasowym. Mnie obciekał simering na początku lekko się pocił a później pod wpływem koła pasowego miałem całą pokrywę ochlapaną i na tym simeringu dosyć trochę oleju ubywało po wymianie spokój. A jak ty masz 2 wycieki to może ci tego oleju trochę ubyć. Na początek bym go uszczelnił i tak to Cię nie minie i obserwował dalej czy są straty oleju. Wymiana simeringa to ni taki duży problem czy uszczelnienie lub wymiana miski olejowej. 

Edytowane przez agit11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka pytań odnośnie auta i użytkowania. 

- w jakim momencie mechanik widział niebieski dymek ? Przy odpalaniu na zimnym silniku, czy na rozgrzanym ?

- z którego roku jest auto ?

- czy przebieg jest do potwierdzenia ? Wspominałeś ze kupiłeś niedawno.

- FAKTYCZNIE wycieki trzeba uszczelnić !!!

- Czy silnik ma moc, czy pracuje cicho ?

- czy na misce nie widać uszkodzeń mechanicznych ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miske kolego uszczelbilem i znowu sie strasznie poci, a ten simering to moze i dobry pomysl zeby od tego zaczac i potem myslec co dalej jak nie pomoze.

Evo_fan

Na zimnym silniku go rznal, bo akurat podjechalem po samochod i slyszalem. Rok auta 2007. Do marca mam w ksiazeczce udokumentowane 170 cos tam teraz jest ponad 190 wiec wydaje sie byc realne. Mysle ze moc jest, a nie slychac stukow czy czegos jak prscuje silnik. Wydaje mi sie ze nie bylo nic widac, przynajmniej nic takiego nie zauwazylem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do aso owszem moj tata kupil kia sportage 5 letniaz Krakowa swiezo po przegladzie w aso, ktory zrobil jeszcze stary wlasciciel, spuscil 1 l oleju bo za duzo wlali, na fakturze ze filtry wszystkie powymieniane a zaden nie byl wymieniony, wszystkie od nowosci. 

I jeszcze jedno pytanko bo chyba sam sie za to wezme przy weekendzie, jak wymienic trn simering? Bo tam ciasno jest i pewnie trzeba troche wiecej rzeczy wyjac zeby wykrecic to pokrywa rozrzadu, prosilbym o kilka rad i wlalem olej petrosal 5w40 taki polecil w sklepie i nie wiem nadaje sie on cxy tez zmienic na cos innego jesli tak to co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, piotrioox39 napisał:

Miske kolego uszczelbilem i znowu sie strasznie poci, a ten simering to moze i dobry pomysl zeby od tego zaczac i potem myslec co dalej jak nie pomoze.

Evo_fan

Na zimnym silniku go rznal, bo akurat podjechalem po samochod i slyszalem. Rok auta 2007. Do marca mam w ksiazeczce udokumentowane 170 cos tam teraz jest ponad 190 wiec wydaje sie byc realne. Mysle ze moc jest, a nie slychac stukow czy czegos jak prscuje silnik. Wydaje mi sie ze nie bylo nic widac, przynajmniej nic takiego nie zauwazylem.

simering sam wymienisz  pól godziny roboty. Sam simering kosztuje ok 20 zł ASO życzyła sobie za wymianę simeringa 350 zł. Gdybyś miał problem z odkręceniem koła pasowego to podjedź sobie do oponiarza kluczem pneumatyczny za 10 zł ci popuści śrubę koła pasowego a reszta to już drobnostka(też sam wymieniałem)

. Jeżeli ci się miska dalej poci to może źle wyczyściłeść pozostałości po starej uszczelce albo miska żle dolego może jest pokrzywiona

Edytowane przez agit11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klucz pneumatyczny mam to nie problem, wlasnie kurde wydaje mi sie ze dobrze wyczyscilem bo nic starego silikonu nie zostalo czyli pewnie musi byc jakas pokrzywiona czy tez wadliwa. Moze jeszcze raz sprobuje uszczelnic ta a jak nadal bedzie to samo to kupie nowa. 

A ten simering jak sie naywa dokladnie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, piotrioox39 napisał:

Klucz pneumatyczny mam to nie problem, wlasnie kurde wydaje mi sie ze dobrze wyczyscilem bo nic starego silikonu nie zostalo czyli pewnie musi byc jakas pokrzywiona czy tez wadliwa. Moze jeszcze raz sprobuje uszczelnic ta a jak nadal bedzie to samo to kupie nowa. 

A ten simering jak sie naywa dokladnie? 

https://www.iparts.pl/auto-czesci/uszczelniacze-walu,nissan,qashqai-qashqai-2-i-j10-jj10-2006-12-2013-12,2-0-139km,80-5616-107550-100521.html

Pierwsze 4 od góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki serdeczne kolego za pomoc a pokrywa rozrzady na silikon tak? Jakbym jakas glupote palnal to nie smiac sie bo nie mam pokecia jak to od srodka wyglada ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokrywy rozrządu nie musisz demontować żeby wymienić simering demontujesz koło pasowe i wciągasz simering śrubokrętem nowy delikatnie wciskasz zakładasz koło pasowe 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zakładaniu uszczelnienia trzeba sprawdzić, czy na wale poprzednie uszczelnienie nie wypracowało już sobie rowka (to również bardzo często bywa przyczyną nieszczelności). Jako, że uszczelnienie jest uszczelnieniem butylowym, po montażu i kilkakrotnym przekręceniu kluczem wału, pozostawić na kilka godzin do ułożenia się.

Karter (misa olejowa) jest w QQ 2,0 blaszana, w punktach styku z blokiem nie ma żadnych wyżłobień i przy nieumiejętnym demontażu/montażu deformuje się - wówczas żadne uszczelnienie nie pomoże. Trzeba kupić nową misę i równomiernie stopniowo dociągać śruby po obwodzie (nie za mocno). Wcześniej oczyścić miejsce styku i sprawdzić, czy w otworach na śruby w bloku nie pozostał stary silikon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, piotrioox39 napisał:

Miske kolego uszczelbilem i znowu sie strasznie poci, a ten simering to moze i dobry pomysl zeby od tego zaczac i potem myslec co dalej jak nie pomoze.

Evo_fan

Na zimnym silniku go rznal, bo akurat podjechalem po samochod i slyszalem. Rok auta 2007. Do marca mam w ksiazeczce udokumentowane 170 cos tam teraz jest ponad 190 wiec wydaje sie byc realne. Mysle ze moc jest, a nie slychac stukow czy czegos jak prscuje silnik. Wydaje mi sie ze nie bylo nic widac, przynajmniej nic takiego nie zauwazylem.

Jak puszcza dymek niebieski po odpaleniu tylko na zimnym, rozważyłbym wymianę uszczelniaczy na trzonkach zaworów, koszt znikomy - efekt murowany !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A u mnie występuje zjawisko skokowego ubytku. Co ciekawe w poprzednim aucie Octavia 1,9 TDI wyglądało podobnie.

Stan oleju jest OK przez 2-3 tys. km, a nagle w ciągu tygodnia spada do minimum, albo i niżej. Uzupełniam i obserwuję. I znów poziom ani drgnie długi czas i nagle opada.

Może to zależy od stylu jazdy ?:wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...