Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rozłącza zapłon - Almera N15 1.4


jokubek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .

Mój problem polega na tym,  że podczas jazdy choć i na postoju również silnik gaśnie , w czasie jazdy jeśli nie wyłączymy biegu ( chamujemy  silnikiem ) zapłon jest włączony zdarza się że sam się uruchomi . Na postoju wygląda to tak , że jeżeli zgaśnie ,po ponownym przekroczeniu kluczyka słuchać szybkie cykanie przekaznikow i zapala się check engine wtedy nie uruchomimy silnika . Po kilku krotnym  przekręcaniu kluczyka słuchać ze przekaznik nie cykają pompa paliwa nabila ciśnienie nie swieci się check , wtedy zapala. Jeżeli występuje problem z uruchomieniem jest brak iskry , wymieniłem świece , cewkę . Nie pomogło . Problem leży raczej po stronie elektryki .Przekaźniki pozamienialem miejscami dalej to samo . Jakiś inny moduł ? Ewidentnie odcinany jest zapłon .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukanie usterki rozpocząć od sprawdzenia i poprawienia masy między akumulatorem a nadwoziem oraz nadwoziem a silnikiem, dalej klemy akumulatora (oczyścić, posprawdzać czy przewód nie jest przełamany itp.). Następnie do sprawdzenia stacyjka (część elektryczna ze stykami - jeśli wypalone styki, brak przejścia - do wymiany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masy - bo jest kilka miejsc połączenia z masą. Uruchomienie samochodu (rozrusznik) odbywa się bez przeszkód?

Oprócz powyższego zwróciłbym uwagę na przekaźnik IGNITION SW (klejenie się styków wewnątrz przekaźnika) oraz bezpiecznik o tym samym oznaczeniu (zaśniedzenie).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik kręci normalnie be problemu pełna mocą lecz silnik nie odpala. Właśnie tak się stało . Auto zostaje pod praca . Rozumiem że jeżeli rozrucznik kręci to kostkę stacyjki mogę wyeliminować ? Ten przekaźnik SW IGN jest po stronie kierowcy ? Co to za modół z filmiku ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jokubek napisał:

Rozrusznik kręci normalnie be problemu pełna mocą lecz silnik nie odpala. ... Rozumiem że jeżeli rozrucznik kręci to kostkę stacyjki mogę wyeliminować ? Ten przekaźnik SW IGN jest po stronie kierowcy ? Co to za modół z filmiku ?

Ten moduł to przekaźnik czasowy przednich wycieraczek (285101M200) - przy słupku w nogach pasażera - teraz nieistotne.

8 godzin temu, jokubek napisał:

Rozumiem że jeżeli rozrucznik kręci to kostkę stacyjki mogę wyeliminować ?

Nie będzie tak łatwo :).   +12V z akumulatora do stacyjki dopływa na pin 1 (zielony). Rozrusznik jest zasilany tylko z jednego pinu stacyjki (5) -  kolor czarno/biały. I ten na pewno masz sprawny (w położeniu rozruchu, płynie przez niego bezpośrednio duży prąd na rozrusznik). Sprawdź kontrolką (oprawka z żarówką 21W byłaby najlepsza) czy masz napięcie na pin 3 po przełączeniu kluczykiem stacyjki w drugie położenie (ON)

  • pin 3 (czarno/czerwony) - zasila NATS, MIL, tablica wskaźnik., wtrysk, przekaźnik zapłonu itd.

Jeśli jest - sprawdź czy napięcie tym przewodem (czarno/czerwony) zasila cewkę przekażnika zapłonu (pin 1-2). Masz go bezpośrednio nad bezpiecznikami w kabinie. Są tam trzy przekaźniki: (od lewej) 1. zapłonu; 2.dmuchawy (nieco wyżej); 3. ACC (akcesoryjny: okna, radio, zapalniczka itp.) Na próbę możesz je zamienić miejscami. 

Oczywiście wszystkie bezpieczniki w kabinie i pod maską sprawdzone?

Teraz jak nie chce odpalić - jak zachowuje się lampka immobilisera ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźniki sprawdzone i wczyszczone ok. Na pierwszej pozycji na przewodzie biało czarwonym biło czarnym jest napięcie , druga pozycja tuż przed załączeniem rozrucznik , druga pozycja brak napięcia .

1545302850847..jpg

1545302884825..jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych . Problem okazał się układ zapłonowy znajdujący się w aparacie zapłonowym nad cewką. Objawy były następujące , zapala za drugim razem . Pierwsze odpalenie bardzo nierówna praca . Za drugim razem startował i pracował poprawnie. Kolejnym objawem był całkowity brak iskry . Uważam że na powyższą usterek wpływ miała temperatura co powodowało utrudniona diagnostykę , bo jak stał w ciepłym garażu zapalał , jak spędził dzień pod chmurką przy ujemnj temperaturze uruchomienie było nie mozliwe . Zdarzało się że gasł w czasie jazdy , jeżeli poczekaliśmy sekundę hamując silnikiem, silnik znów startowal . Wymieniłem świece , cewkę , posprawdzalem immo , przekaniki i kostkę stacyjki , kondensator w aparacie . Na koncu został ww. uklad. Wymiana całkowicie wyeliminowała problem .Dziękuję za pomoc polo32 .

Edytowane przez jokubek
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...