lamcpp Opublikowano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2018 Posiadam samochód Nissan Almera N16 2003r 1,8. Samochód był nieużywany przez jakieś 5 miesięcy. Dzisiaj próbowałem się nim przejechać, jednak coś niemiłosiernie trze/hamuje tak że nie da się jechać (rytmiczne stukanie, tak jakby pociąg jechał). Oddałem samochód do najbliższego mechanika, ponieważ nie jestem w stanie dojechać nigdzie dalej. Niestety ten mechanik to trochę partacz ,wymienił tylne klocki hamulcowe i powiedział, że jak będzie tarło to on już nie wie co to może być (podejrzewam że mu się nie chciało zdiagnozować). Chciałbym jakoś zdiagnozować usterkę, ale nie wiem od czego zacząć, macie jakiś pomysł w jaki sposób sprawdzić co jest przyczyną tarcia i co to mogłoby być? Klocki i tarcze przednie były wymieniane kilka miesięcy temu. Kiedyś jeden mechanik mówił że jeden z zacisków nadaje się do wymiany, tylko w jaki sposób sprawdzić który? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HOROWITZ Opublikowano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2018 Samochód był nieużywany przez jakieś 5 miesięcy. Trzeba jechać do normalnego mechanika.Wedlug mnie tarcze nadaja się w najlepszym razie do przetoczenia lub do wymiany ,Prowadnice zacisków do gruntownego czyszczenia i przesmarowania no i klocki do weryfikacji Prawdopodobnie masz zapieczony zacisk hamulcowy z tyłu samochodu a który łatwo rozpoznać przykładajac reke do tarczy po przejechaniu niewielkiego odcinka drogi,Uważaj bo gorące !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 23 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2018 Tam są zapewne bębno/tarcze i powodem twoich przygód jest zapewne zestaw linek ręcznego (korozją w pancerzu) które blokują szczęki (nie klocki) lub zestaw samych szczęk.sle stawiam na linki Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lamcpp Opublikowano 23 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2018 a gdzie i w jaki sposób szukać tych linek ręcznego żeby sprawdzić czy to one są przyczyną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 24 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2018 Tu masz film poglądowyWysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lamcpp Opublikowano 28 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 A czy można jakoś doraznie uciąć te linki żeby nie blokowało, albo jakoś odgiąć szczęki ?(tak abym mógł swobodnie samochodem dojechać do mechanika) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Rusz kilkakrotnie energicznie samochodem do przodu i tyłu, gwałtownie hamując. Jeśli to nie pomoże, użyj lewarka i zdiagnozuj chociaż które to koło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bazylia Opublikowano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 Tak właśnie. Podnieś po kolei każdą stronę. Pokręć każdym kołem sam zobaczysz czy jest jakiś opór albo wręcz skrzypienie. P/S Mi też mówili że tam są tarczo-bębny nic bardziej mylnego. Zwykła tarcza tylko dochodzi do tego linka która lubi się blokować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.