Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

1.6 dci prędkość maksymalna


darktosik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio trochę po przygodach w serwisie (wymiana wentylatora chłodnicy+inne), jak to zawsze z obserwować jego działanie.

wszystko wydawało się ok, ale dziś wracałem z gór i po jeździe na tempomacie 140 podjechałem na parking i usłyszałem wentylator, myślę ok może wypalenie dpf, choć jezdze dość dynamicznie i raczej z nagrzaniem nie mam problemu, ale czytając posty stwierdziłem , że może nie ma znaczenia styl jazdy , a komputer i tak narzuca co jakiś czas wypalanie. Wsiadłem i zacząłem obserwować wskazówkę temp. do 140-150 ok, ale próbowałem przydusić maksa, to zaczeła pływać. Drugie spostrzeżenie to prędkość, wydaje mi się , że jeszcze przed serwisem spokojnie osiągał 170, teraz to dla niego kosmos, no i grzanie.

Stąd pytanie ile udało się Wam osiągnąć tym motorkiem w Xsie i może ktoś też obserwował temperaturę ?

ps

dodatkowo w górach dolewałem olej, bo wyskoczył komunikat, ale ponoś to normalne przy długich jazdach na wyższych obrotach

no i dodatkowo mało płynu chłodzącego, ale serwis zamknięty, nie dolewam, chcę im pokazać jak znowu oddali samochód (stan pod minimum 2cm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie max 190km/h, oczywiście mowa o wskazowce na liczniku, może jeszcze z kilka kresek bym wydusil, ale ...może gdyby lepszego ON zatankować, wywalić filtr powietrza, a na dworze byłoby zimno żeby  turbo gęstego powietrza zaciaglo, to kto wie, może w okolice 200km/h wskazówka na liczniku powedruje.. Zobacz podstawowe rzeczy jak filtr powietrza, czujnik temp cieczy chlodzacej, czy przepływomierz poprawnie wpiety....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być chłodzenie turbiny po takich prędkościach. Musisz zawsze odczekać kilka-kilkanaście sekund aż się schłodzi turbina żeby jej nie uszkodzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt to wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej, ale wcześniej wydaje mi się że tak nie falowały, przy nawet dynamicznej jezdzie w mieście nic się nie dzieje, tylko przy dużych prędkościach, zaczyna rosnąć by po chwili cofnąć się do standardowego położenia (nigdy nie osiąga czerwonego pola).

Co do chłodzenia turbiny, to raczej nie, dziś pracował wentylator ok. 2min. po stałej prędkości 120, i spokojnym dojechaniu do parkingu przez ok 2 minuty..

Prędkość udało się mi osiągnąć 180 licznikowe, teren prawie płaski.

Szczera prośba co do wskaźnika temp. chłodzącej, jak ktoś może to jadąc ok. 120 na 6biegu, spróbujcie przyspieszyć do ok 160. Proszę zaobserwujcie wskazania wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Yawag napisał:

Panowie turbina jest chłodzona olejem...

tak ale olej jest chłodzony cieczą z chłodnicy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że po wyłączeniu silnika dalej olej i ciecz chłodząca krążą w obiegu i wentylator to chłodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.12.2018 o 11:10, Yawag napisał:

Czyli rozumiem, że po wyłączeniu silnika dalej olej i ciecz chłodząca krążą w obiegu i wentylator to chłodzi?

raczej nie, bo cały układ "stoi", wentylator chodzi, ale pompa wody stoi, tak samo jak olej w układzie. tak mi się wydaje..., ale....

Co do układu chłodzenia, niby serwis stwierdził zapowietrzenie, więc go odpowietrzył, więc obserwuje..., i już widzę, że przy przyspieszaniu, podjeżdzaniu na 6 przy 140+, temperatura (wskaźnik)  jednak na chwile rośnie, by po jakiś 2 sek wracać na swoje miejsce, dłużej pracy wentylatora nie zauważyłem :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...