png Opublikowano 25 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2018 Cześć, kolejny problem z moja almerką Od jakiegoś czasu samochód przy skręcaniu tylko w lewo przy prędkościach >20km/h dziwnie stuka. To takie gluche, rownomierne stukanie, które ustaje w momencie wyprostowania kół. Pierwsze podejrzenie - przegub. Pojechalem do mechanika, mechanik wziął auto na podnośnik, posprawdzał, przejechał się po kilku rondach. Ostatecznie stwierdził, że nic niepokojącego nie słyszy, tylko czasem zapiszczy pompa od wspomagania i że to być może ona wydaje takie dźwięki. Dolał płynu i tyle. Pukanie dalej występowało, pojechałem do kolejnego mechanika. Wjechaliśmy na kanał. Poruszał przegubami, kołami, wszystkim czym tam się da i stwierdził, że przeguby w stanie bardzo dobrym, bardzo delikatne luzy na zaciskach hamulców (były wymieniane klocki, tarcze rok temu + jakies pol roku temu przewody hamulcowe), ale to nie ma znaczenia. Ostatecznie stwierdził, że obluzowała się prawa osłona nadkola i faktycznie, była cała poszarpana. Wyciąłem fragmenty tej osłony, które były poszarpane i dalej stuka. Dziś zrobiłem kilkanaście kółek po rondzie i prezycując - stukanie słychać przy tych prędkościach >20km/h i tylko w momencie dodawania gazu. Jak odpuszczałem gaz, przestawało pukać, jak dodałem - pukało. Przynajmniej takie odnosze wrażenie. Przy takich samych manewrach w prawo żadne pukanie nie wystepuje. Osłony przegubów są całe. Gdzie szukać problemu ? Co może być przyczyną ? Czy to faktycznie może być wina tej pompy wspomagania ? Dwóch mechanikow stwierdziło, że to nie przegub, więc sam już nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smok_DW Opublikowano 4 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 Ciezko jest stwierdzic usterke ktora sie tylko slyszy. Moze wrzuc na YT i podaj linka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limo Opublikowano 8 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2019 Wg mnie to przegub prawy tylko źle zdiagnozowany, ponieważ wiele zależy od kąta skrętu. U mnie stukanie (zależne od prędkości w skręcie) było przy 90 stopniach w lewo od ruszenia do przyspieszania na skręcie. Przy odpuszczaniu gazu stukania nie było, bo obciążenia nie były duże. Na rondzie problemu nie było a sytuacja była identyczna - wizualnie przegub był ok, ale po wymianie problem znikł kompletnie. Dwóch mechaników też może się mylić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.