Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zasilanie 12v / acc


mahtew

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Potrzebuję pomocy przy wyprowadzeniu zasilania w kabinie. chciałbym:

a) wyprowadzić złącze +12V w kabinie (akumulator / bezpiecznik 10A-15A / kabel 2,5mm2/ szykozłączka-rozgałęźnik na kilka urządzeń w kabinie) ale mam problem z przejściem przez grodź silnika. jest przepust za filtrem powietrza do którego dotarłem, ale bez rozcięcia wiązki (osłony) i siłowania się nie da rady. chciałbym uniknąć rozcinania. czy ktoś wie, czy są inne łatwo dostępne przejścia/zatyczki które można wykorzystać?

b) wyprowadzić zasilanie ACC/12V po włączeniu stacyjki. Kompletnie nie mam pojęcia skąd wyprowadzić zasilanie tak aby minimalnie ingerować w instalację. ACC ma być pomocnicze (wszystkie chińskie zabawki wymagają ACC jako sygnał włączenia stacyjki. elementy podłączane bardzo cienkimi kablami. dodatkowo, czy przy takich wyprowadzaniach warto dodawać bezpiecznik 1-2A na kabel?

c) czy ktoś wprowadzał zasilanie +12V kablem średnica ~40mm2 (pod wzmacniacz). widziałem, że w bagażniku są wolne zatyczki/przepusty na wysokości tłumika, ale kabel chciałbym wprowadzić przez przednią grodź bez wykonywania dodatkowych otworów.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40mm2???  Przecież to jest grube jak spawalniczy kabel! Może za dużo o 0?

A co do przejścia ,ciężko będzie,możesz poszukać gdzieś od strony nadkola,a później poprzez wzmocnienie-użebrowanie wprowadzić do wnętrza,ale będzie ciężko.Najlepiej rozciąć ,a później zaizolować czarną taśmą samowulkanizującą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i właśnie kable spawarkowe się kupuje :D~40mm2 to delikatna przesada, ale jak się weźmie pod uwagę długość kabla vs obciążenie prądowe to wyskakują takie średnice

 

a ACC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że zależy Ci na małym spadku napięcia na tym doprowadzeniu. Napisz jaki duże prądy będą tam płynąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Chcę wmontować wzmacniacz 6-cio kanałowy +głośniki. mooże kiedyś w przyszłości subwoofer, ale na razią taką myśl odrzucam :D

Maksymalne obciążenie wzmacniacza to 6x120W czyli po uwzględnieniu sprawności ~90A. Nie wiem, czy takie obciążenie jest osiągalne (pewnie impulsowo tak... no i nie wiem czy chciałbym atakować się taką głośnością :), ale trzeba przyjąć takie założenie. jeżeli doszedłby subwoofer to dodatkowo ~50-60A !

jeżeli instalacja wyląduje w bagażniku:  długości kabla zasilającego  ~7m; przekrój 21mm2 / 35mm2  i wersji podstawowej 90A spadek napięcia wyniesie ~0,6V-21mm2  / ~0,35V -35mm2. z subwooferem 0,96V / 0,55V. czyli jest spora różnica (kable cenowo podobnie).

co mnie zastanawia to wydajność alternatora. jest możliwość sprawdzenia ile prądu może dostarczyć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście nikt nie zabroni wykorzystania takiej mocy w samochodzie, jednak jest kilka istotnych aspektów przy korzystaniu z takiej instalacji.

Pierwszy to zdrowotny - coraz więcej społeczeństwa cierpi na pogorszenie słuchu oraz szumy uszne. Jednym z czynników wpływających, to życie w coraz większym hałasie. Będąc młodym nie myśli się o tym i zakłada się, że do końca życia będę zdrowy. Jednak wraz z wiekiem jak pojawiają się dolegliwości człowiek często dochodzi do wniosku, że mógł wcześniej inaczej postępować.

Drugi to techniczny - obecna instalacja elektryczna samochodu nie jest przystosowana do takiego dodatkowego obciążenia. Chociaż trzeba przyjąć, że chyba nigdy nie będzie pełnego obciążenia dla wszystkich kanałów audio - muzyka to impulsy o większym lub mniejszym wypełnieniu. Maksymalne ciągłe obciążenie nie powinno być większe jak ok 65-70%. To już znacząco zmniejszy ciągłą moc potrzebną z instalacji. Jednak przyjmując Twoje potrzeby 6x120W plus docelowo sub o mocy ok 400W to i tak będzie potrzeba dodatkowo ok 750W. Przy takich instalacjach rozsądnie jest założenie oddzielnej instalacji pod system audio. Oddzielny aku wraz z systemem jego ładowania, kondensator o bardzo dużej pojemności w celu stabilizacji napięcia  w impulsach i ewentualnie zmiana alternatora na większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...