jokerfly Opublikowano 27 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2018 (edytowane) Witam Mam problem z Pathfinderem 2.5dti z 2005r w automacie. Auto serwisowane regularnie ale niespodziewanie zaczęło sprawiać kłopoty. Odpala bez problemu, obroty stabilne, ale potrafi niespodziewanie zgasnąć w trakcie jazdy. Po przekręceniu stacyjki i ponownym rozruchu odpala natomiast bez problemu. Czymś co sygnalizuje zgaśnięcie są zapalające się kontrolki przy zegarach; poduszki powietrzne, ABS, kontrola trakcji, grzanie świec (pojedynczo lub razem lub naprzemiennie)... i odcina zapłon (na zegarach zapalają sie wszystkie kontrolki). Dzieje się to w różnych momentach, 3km od uruchomienia lub po 30km. na zimnym jak i na ciepłym silniku. na równej drodze jak i nierównej. Montuje filtry z górnej półki, paliwa ze sprawdzonych stacji (shell, bp, orlen). Podejrzenie padło na kluczyk (keyless) ale wymiana na zapasowy nie pomogła. Auto było podłączone u mechanika pod komputer (delhi) ale zadnych błedów nie było.. podłaczyłem również pod komputer przenosny jednak w trakcie usterki, komputer tracił połaczenie z autem. Auto mechanicznie w pełni sprawne, turbo, wtryski, głowica robione i Mechanik rozkłada ręce. Zanim wstawie do elektryka, może koleżenstwo spotkało się z podobnym problemem i pomoże naprowadzić lub zasugerować co może być powodem takich nietypowych usterek. Edytowane 27 Grudnia 2018 przez jokerfly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 27 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2018 To wygląda na jakąś usterkę elektryczną. Brakuje gdzieś prądu.. któraś wtyczka zaśniedziała.. wygląda na brak zasilania poszczególnych modułów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Podłącz pod Consulta i zobacz jakie błedy wyświetli. Będzie łatwiej znaleść przyczynę bo tak to wróżenie z fusów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jokerfly Opublikowano 28 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Jako ciekawostke... dodam ze odpaliłem samochod i po 5 min zgasł. Próba ponownego uruchomienia nie poskutkowała, dopiero po całkowitym przekręceniu stacyjki i ponownym uruchomieniu odpalił. Ale po włączeniu świateł znowu zgasł. Operacje powtorzyłem żeby sprawdzić czy to faktycznie włączenie świateł powoduje awarie ale za drugim razem nic sie nie wydarzyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Jest problem z masą. Sprawdź najpierw wiązkę ECM silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jokerfly Opublikowano 11 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2019 Problem rozwiązany. Awarii uległ komputer silnika. Znalazłem elektronika.... grzebał szukał i się doszukał i naprawił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 ECM (Engine Control Module) czy BCM (Body Control Module)?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jokerfly Opublikowano 12 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 (edytowane) ECM, ponoć zimne połączenie jakieś i stad wariował. Roboty mało ale sporo szukania... miałem problem żeby namierzyć elektronika który chciał się podjąć zadania... jak słyszeli ze awaria dzieje się raz na jakiś czas to odprawiali mnie z kwitkiem bo nikomu nie chciało się bawić w szukanie przeczyny. Na terenie podwarszawskiego Mysiadła mogę śmiało polecić zakład. Edytowane 12 Stycznia 2019 przez jokerfly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2019 Dzięki za info. U mnie problem z ECM bo odcina turbinę zawsze w tym samym zakresie obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2019 sq9mcs a przypadkiem nie zacinają się kierownice i turbina przeładowuje??? auto łapie typowego notlauf'a (czy jak to tam zwą..) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 15 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2019 nie. Turbina ciśnienie ma prawidłowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.