dzikuu86 Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Witam Jak mogę sprawdzić wiązkę do cewek a dokładniej w którym miejscu jest uszkodzony przewód. Problem polega na tym że auto gubi zapłon na 3 cylindrze a przy ruszaniu wiązka przewodów do cewek raz łapie lepiej raz gorzej. Organoleptycznie nic nie widać, czy można sprawdzić jakoś miernikiem miejsce uszkodzenia przewodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 chodzi Ci o przewody WN?? jak tak to popsikaj w ciemności i zobacz czy bęgale latają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Autorowi tematu chodzi prawdopodobnie o wiązkę do cewek, a 1,8 (QG18DD jak i QG18DE) był od razu z cewkami na każdej świecy (chyba, że mylę się). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 @polo32 to w takim układzie żaden problem, wypinamy wtyczki z cewek, główną wtyczkę z wiązki, miernik i działamy to chyba żadna wielka filozofia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Dla nas tak , ale trzeba pomóc ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 Po pierwsze, skąd przypuszczenie, że to wiązka przewodów na trzecim, a nie wina samej cewki na nim (zamieniane były cewki miejscami (po skasowaniu błędu) i ponownie wyskakiwał błąd na trzecim? Jeśli brak oscyloskopu, po wypięciu wtyczki od cewki oraz od ECU (sterownik silnika), sprawdź ciągłość elektryczną przewodu niebiesko-żółtego (tj. od III cewki) między pin 3 wtyczki cewki a pinem 37 wtyczki ECU (a zwłaszcza na wejściu wtyczki cewki - przełamuje się). I cewka: żółto-zielony na pin 35; II cewka: fioletowo-zielony na pin 36; III cewka: niebiesko-żółty na pin 37; IV cewka: szaro-niebieski na pin 38. Podejrzewam, że kontrola buzzerem czy omomierzem niewiele wniesie: Cytat ... przy ruszaniu wiązka przewodów do cewek raz łapie lepiej raz gorzej ... - trzeba będzie sprawdzać pod obciążeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzikuu86 Opublikowano 30 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 A więc cewka jest ok ponieważ zamieniłem jedną cewkę z drugą miejscami problem nie ustąpił. Słychać wyraźnie że auto nie pracuje ma jednym cylindrze momentami łapie na chwile później odłącza poszarpuje podczas jazdy, czuć to po mocy i wkręcaniu się na obroty. Ruszając wtyczką bezpośrednio przy cewce bądź całą wiązką ok 50cm od wtyczki słychać wyraźnie zmiany w pracy silnika. Czyli problem na 99% elektryka. Chciałbym teraz zlokalizować miejsce przełamania przewodu żeby nie puszczać na nowo całego kabla. Jak się domyślam miernikiem nie sprawdzę tego gdzie przewód jest przerwany a jedynie fakt że jest przerwany. teraz mam jeszcze pytanie na cewce mam 3 piny za co który odpowiada??Jakie są prawidłowe wartości napięcia na pinach Czy wiecie gdzie mogę dostać sam wtyk do cewki, objechałem szroty i nie mają na allegro ich nie widać. Czy w ASO mogą takie coś mieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 piny w cewce: masa, +12, sygnał z ECU wtyczki powinny byc dostępne ale lepiej poszukać w necie, chyba @TESTER 1956 zawsze podawał numer do gościa co handluje częściami do nissanów podpytaj go. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 Skąd wiadomo czy to wina wtyczki, czy przewodu ( i którego?)? Wtyczka 3-pinowa: pin 1 - +12V; pin 2 - masa; pin 3 - sygnał z ECU ("piki" co 100msek. o amplitudzie ok. 4V -> oscyloskop); Zrób sobie próbówkę z żarówką min. 21W i połącz ją na końcu przewodu z masą (wtyczki odłączone po obu stronach - również na pozostałych cewkach - oznaczyć kolejność). Na początek przewodu podaj napięcie +12V. Do (-) akumulatora podłącz jedną sondę woltomierza, a drugą sondą miernika wkłuwaj się w przewód (igła). Nagły spadek napięcia (np. z 11 na 9V) spowodowany cieńszym przekrojem badanego przewodu), wskaże w którym odcinku przewodu jest uszkodzenie (ten sposób podłączenia dla badania pin1 i pin3). W celu zminimalizowania przypadkowego zwarcia podczas pomiaru - odłącz klemy z akumulatora. Przewód z pinu 2 wtyczki (czarny) jest zrównoleglony z pozostałymi masami wtyczek cewek, zakończony oczkiem i przykręcony z tyłu silnika w dwóch miejscach (sprawdź i oczyść połączenia z masą silnika). Ponadto dokładnie posprawdzaj najbardziej prawdopodobne miejsca uszkodzeń/przełamań -(wejścia do wtyczek, oczek, przelotki, miejsca styku z silnikiem, blachą itp.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 2 godziny temu, polo32 napisał: pin 3 - sygnał z ECU ("piki" co 100msek. o amplitudzie ok. 4V -> oscyloskop); myślę, ze bardziej długość piku 100msek, niż co 100msek, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 Przed wysłaniem postu osobiście sprawdzałem w manualu EC-IGN/SG-01/qg16&qg18 str 323, Ignition signal terminal No1, No2, No3, No4 - piny 35-38): na jałowych impulsy w postaci szpilek co 100 ms (wykres 1); przy 2000 rpm szpilki co 50 ms (wykres 2) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 10 minut temu, polo32 napisał: Przed wysłaniem postu osobiście sprawdzałem w manualu EC-IGN/SG-01/qg16&qg18 str 323, Ignition signal terminal No1, No2, No3, No4 - piny 35-38): na jałowych impulsy w postaci szpilek co 100 ms (wykres 1); przy 2000 rpm szpilki co 50 ms (wykres 2) dlatego napisałem to co napisałem, bo wszystko zależy od innych okoliczności ktoś taki zielony przeczyta to co napisałeś i stwierdzi, że czas nie zależy od obrotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 miernik naszym przyjacielem jest oscyloskop tylko dla hardkorów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzikuu86 Opublikowano 5 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2019 dziś pomierzyłem napięcie na pinie 1 i 2, zauważalne były skoki napięcia od 0 do 4 i do 13-14 v. Ruszając samą wtyczką było wyraźnie widać że zgięty inaczej przewód powodował spadek tego napięcia - myślę ok fajnie wtyczka tylko do wymian. Jednak sprawdzając okolice połączenia wiązki z puszką prawdopodobnie od przekaźników delikatne dotknięcie samej wiązki przewodów spowodowało znowu wypadanie zapłonu, gdzie dotykając tej wiązki nie było możliwości aby przewód przy wtyczce się poruszył. śladów złamani spalenizny nie widać. Z dodatkowych obserwacji zauważyłem że jak silnik pracuje na wszystkich cylindrach można tym przewodem szarpać kręcić i miotać na wszystkie strony i nic ZERO wpływu na pracę jednostki, natomiast na wypadniętym zapłonie najmniejsze dotknięcie ma wpływ na na pracę i wtedy raz łapie zapłon raz nie. Na zimnym silniku też odpala ładnie wypadanie pojawia się po około 2km. Chyba bez specjalisty i warsztatu się nie obędzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 6 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2019 Gdzieś ewidentnie masz sporadycznie pojawiającą się przerwę (zimny lut). Na początek zrób porządek z zasilaniem i masą: W dniu 5.01.2019 o 15:41, dzikuu86 napisał: ... dziś pomierzyłem napięcie na pinie 1 i 2, zauważalne były skoki napięcia od 0 do 4 i do 13-14 v. ... Zasilanie na pinie 1 musi być stabilne w czasie i wynosić (+12V = napięcie akumulatora) po włączeniu stacyjki na ON. Mierzyłeś między 1->2 czy 1->masa nadwozia/silnika? I na wszystkich pozostałych cewkach takie spadki napięć? Zasilanie na cewki (pin1) jest podawane za pośrednictwem przekaźnika ECM (zasilającego również sterownik silnika ECU=ECM): W dniu 5.01.2019 o 15:41, dzikuu86 napisał: ... Jednak sprawdzając okolice połączenia wiązki z puszką prawdopodobnie od przekaźników delikatne dotknięcie samej wiązki przewodów spowodowało znowu wypadanie zapłonu, gdzie dotykając tej wiązki nie było możliwości aby przewód przy wtyczce się poruszył ... Przekaźnik ECM znajduje się w skrzynce przekaźników (w rzędzie bliżej błotnika, drugi w kolejności- licząc od reflektora). Druga para jego zestyków (pierwsza para zasila ECU,przepływomierz itp.), podaje napięcie +12V na wszystkie piny nr 1 cewek. MB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.