Dawiww Opublikowano 5 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2019 Witam, Mam problem z niedawno zakupionym Nissanem Pulsarem. Auto pochodzi z roku 2015, zaopatrzone w silnik 1.2 DIG-T o mocy 115KM. Po demontażu przedniego zderzaka (wraz z atrapą na której zamontowana jest kamera) oraz tylnej klapy (w której również jest kamera, nad rejestracją) na liczniku pojawił mi się błąd z Blind-Spota (asystent martwego pola). Jako iż mam dostęp do testera GScan2 (nie mój), podłączyłem go i po wyszukaniu obecnych sterowników nawigowałem do AVM (AroundViewMonitor). Odczytałem błędy - U1304 oraz U1308 - opisy po angielsku ale oba dotyczyły braku kalibracji kamery. w "Special Functions" tegoż modułu było: - Cause of LDW Cancel - Canse of BSW Cancel - Calibrating Camera Image (Front Camera) - Calibrating Camera Image (Pass-Side Camera) - Calibrating Camera Image (DR-Side Camera) - Calibrating Camera Image (Rear Camera) - Non-Viewable Area Reminder - Select Language of Warning Message - Predictive Course Line Display - Initialize Camera Image Calibration - Steering Angle Sensor Adjustment Wybrałem więc "Calibrating Camera Image (Rear Camera)", jako iż to ona rozpoznaje owo martwe pole. Na wyświetlaczu radia pojawił się obraz z tylko tylnej kamery, zaopatrzony w żółty krzyżyk (plus) i parametry X, Y, Rotate. Te same parametry mogłem zmieniać na testerze, co powodowało przesuwanie/obrót obrazu z kamery. Ustawiłem więc obraz z tylnej kamery tak, by pasował do tego z bocznych (które to nie były demontowane) i zatwierdziłem. Pojawił się jedynie komunikat "Completed" i na ogólnym widoku z wszystkich kamery tył widocznie się przestawił (nie był już krzywy w stosunku do boków. To samo zrobiłem z przednią kamerą, bo ona też była zdemontowana. Ten sam komunikat. Sprawdziłem błędy - U1304 zniknął, ale U1308 wciąż tam był. Próbowałem różnych rzeczy, różnych kolejności itd, ale nijak nie mogłem się pozbyć tego jednego błędu. Znalazłem manual: http://www.nissantechnicianinfo.mobi/htmlversions/Winter_2013/Rearview_Monitor.html ale jego procedura się różni od tego co ja mam - używa się tam biało-czarnych pól, a ja mam jedynie ten żółty krzyżyk. Jakieś pomysły lub rady? Posiada ktoś może Consult III Plus i mógłby mnie jakoś wspomóc? W Nissanie zażyczyli sobie za to 160 zł za podpięcie kompa i od 800 w górę za kalibrację, bo jest trochę astronomiczną sumą za taką pracę. Z góry dziękuję za pomoc, Dawid Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mereth92 Opublikowano 6 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2019 Kalibracja na szachownice, inaczej błąd nie zniknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawiww Opublikowano 7 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 Dobra, a w jaki sposób to wykonać? Wiem, że ważne są wymiary pól (chyba 50x50) i odległości - skąd to wziąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawiww Opublikowano 19 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2019 Dobra, wychodzi na to, że szachownice nie są potrzebne do tego rozwiązania. Skontaktowałem się też z producentami GScan2 i dowiedziałem się, że procedura zawarta w testerze dla pulsara jest identyczna z procedurą z Consulta 3+ Po demontażu którejkolwiek z kamer, trzeba przeprowadzić jej kalibrację, tak aby pasowała do reszty. Procedurę wykonuje się przy użyciu zwykłej taśmy/ grubego sznurka. Trzeba w określonych wymiarach utworzyć prostokąt wokół pojazdu, następnie przy użyciu funkcji Kalibracji dla konkretnej kamery, dostosować obraz tak, by nie był przekrzywiony względem innych kamer i linii na ziemi. Po przeprowadzeniu i upewnieniu się, że każda z kamer jest ustawiona, należy użyć funkcji "FINE TUNING OF BIRDS-EYE VIEW" i ewentualnie, jeśli będzie widać jakieś niedociągnięcia, zmienić wartości. Tyle, że... Ta funkcja jest jeszcze niedostępna. W sensie, że jej nie ma w testerze :x Producent podziękował za zwrócenie na to uwagi i powiedział, że jeśli po testach będzie wszystko hulać to znajdzie się ona w aktualizacji w lato tego roku. Także... trochę nie chce mi się czekać. Czy koś zna kogoś z Consultem w Opolskim/Śląskim? Chodzi mi konkretnie o przeprowadzeni funkcji "FINE TUNING OF BIRDS-EYE VIEW" by pozbyć się błędu, resztę sobie ustawię przy użyciu sprzętu który mam. Mam nadzieję, że komuś kiedyś się te informacje przydadzą ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.