Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Pulsar AVM U1308


Dawiww

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z niedawno zakupionym Nissanem Pulsarem. Auto pochodzi z roku 2015, zaopatrzone w silnik 1.2 DIG-T o mocy 115KM. Po demontażu przedniego zderzaka (wraz z atrapą na której zamontowana jest kamera) oraz tylnej klapy (w której również jest kamera, nad rejestracją) na liczniku pojawił mi się błąd z Blind-Spota (asystent martwego pola). Jako iż mam dostęp do testera GScan2 (nie mój), podłączyłem go i po wyszukaniu obecnych sterowników nawigowałem do AVM (AroundViewMonitor).

Odczytałem błędy - U1304 oraz U1308 - opisy po angielsku ale oba dotyczyły braku kalibracji kamery. w "Special Functions" tegoż modułu było:

- Cause of LDW Cancel
- Canse of BSW Cancel
- Calibrating Camera Image (Front Camera)
- Calibrating Camera Image (Pass-Side Camera)
- Calibrating Camera Image (DR-Side Camera)
- Calibrating Camera Image (Rear Camera)
- Non-Viewable Area Reminder
- Select Language of Warning Message
- Predictive Course Line Display
- Initialize Camera Image Calibration
- Steering Angle Sensor Adjustment

Wybrałem więc "Calibrating Camera Image (Rear Camera)", jako iż to ona rozpoznaje owo martwe pole. Na wyświetlaczu radia pojawił się obraz z tylko tylnej kamery, zaopatrzony w żółty krzyżyk (plus) i parametry X, Y, Rotate.

Te same parametry mogłem zmieniać na testerze, co powodowało przesuwanie/obrót obrazu z kamery. Ustawiłem więc obraz z tylnej kamery tak, by pasował do tego z bocznych (które to nie były demontowane) i zatwierdziłem. Pojawił się jedynie komunikat "Completed" i na ogólnym widoku z wszystkich kamery tył widocznie się przestawił (nie był już krzywy w stosunku do boków. To samo zrobiłem z przednią kamerą, bo ona też była zdemontowana. Ten sam komunikat. Sprawdziłem błędy - U1304 zniknął, ale U1308 wciąż tam był. Próbowałem różnych rzeczy, różnych kolejności itd, ale nijak nie mogłem się pozbyć tego jednego błędu.

Znalazłem manual: http://www.nissantechnicianinfo.mobi/htmlversions/Winter_2013/Rearview_Monitor.html ale jego procedura się różni od tego co ja mam - używa się tam biało-czarnych pól, a ja mam jedynie ten żółty krzyżyk.

Jakieś pomysły lub rady? Posiada ktoś może Consult III Plus i mógłby mnie jakoś wspomóc? W Nissanie zażyczyli sobie za to 160 zł za podpięcie kompa i od 800 w górę za kalibrację, bo jest trochę astronomiczną sumą za taką pracę.

Z góry dziękuję za pomoc,

Dawid

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, a w jaki sposób to wykonać? Wiem, że ważne są wymiary pól (chyba 50x50) i odległości - skąd to wziąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dobra, wychodzi na to, że szachownice nie są potrzebne do tego rozwiązania.

Skontaktowałem się też z producentami GScan2 i dowiedziałem się, że procedura zawarta w testerze dla pulsara jest identyczna z procedurą z Consulta 3+

Po demontażu którejkolwiek z kamer, trzeba przeprowadzić jej kalibrację, tak aby pasowała do reszty. Procedurę wykonuje się przy użyciu zwykłej taśmy/ grubego sznurka. Trzeba w określonych wymiarach utworzyć prostokąt wokół pojazdu, następnie przy użyciu funkcji Kalibracji dla konkretnej kamery, dostosować obraz tak, by nie był przekrzywiony względem innych kamer i linii na ziemi.

Po przeprowadzeniu i upewnieniu się, że każda z kamer jest ustawiona, należy użyć funkcji "FINE TUNING OF BIRDS-EYE VIEW" i ewentualnie, jeśli będzie widać jakieś niedociągnięcia, zmienić wartości. Tyle, że... Ta funkcja jest jeszcze niedostępna. W sensie, że jej nie ma w testerze :x

Producent podziękował za zwrócenie na to uwagi i powiedział, że jeśli po testach będzie wszystko hulać to znajdzie się ona w aktualizacji w lato tego roku.

Także... trochę nie chce mi się czekać. Czy koś zna kogoś z Consultem w Opolskim/Śląskim? Chodzi mi konkretnie o przeprowadzeni funkcji "FINE TUNING OF BIRDS-EYE VIEW" by pozbyć się błędu, resztę sobie ustawię przy użyciu sprzętu który mam.

 

Mam nadzieję, że komuś kiedyś się te informacje przydadzą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...