Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sprzęgło, półosie i cała reszta w N16 2.2 DI


Gość kulik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę zaczipować moje cudo 2.2 DI z 2000 roku. Moj samochodzik to wersja 110 koni. Z tego co wiem była też wersja ok. 136 koni - 280 Nm. Taką moc i podobny moment osiągnie mój szerszeń :D po chipie.

 

Moje pytanie brzmi : czy w.w. części i cała reszta, która może odczuć zmianę mocy ( mam na myśli mniejszą żywotność ), to elementy identyczne jak w wersji 136 koni? Jeżeli są to te same elementy, to podniesienie mocy nie powinno zrobić na nich żadnego wrażenia.

Jeśli jednak np. sprzęgło i reszta gratów w wersji 110 koni są inne ( słabsze ) niż w wersji 136 koni, to muszę się powaźnie zastanowić. Może macie jakieś katalogi, w których można byłoby to zweryfikować :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem nie ma potrzeby sprawdzac takich rzeczy. to troche zawracanie glowy zwlaszcza dlatego ze przyrost ok. 26HP nie wplynie praktycznie w zaden sposoob na nadmierne zuzycie tych elementoow. samochood nie ma policzonej wytrzymalosci elementoow na styk, zawsze zostaja rezerwy i pole do popisu. mozesz sie nie martwic i smialo wirusowac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W PL chipuje sie zwykle VAGi (no i teraz coraz czesciej franc. dci). Tak wiec tunerzy znają te silniki, są pewni tego co robią i pewni tego, że np sprzegło w zdrowym tdi po chipie nie wysra sie na drugi dzień.

 

Ja też swego czasu myślałem o zawirusowaniu Di ale nie chcialbym być szczurem doświadczalnym :wink: Na forum sr czy innych roi sie od tematów dot. tdi ale cieżko jest doczytać się czegokolwiek na temat Di.

 

Jeśli ktoś zna niemiecki lepiej niż ja to może byłby w stanie przetlumaczyc albo chociaz strescic kilka tematów dot wirusa w DI na niemieckim forum Nissana??

 

Np. ten:

http://www.nissanboard.de/artikel_nissan_55553.html

 

albo ten:

http://www.nissanboard.de/artikel_nissan_7...u_0_page_1.html

 

Może Niemcy wiedzą więcej od nas na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, sprawdz sobie dobrze, poniewaz własnie przeszukałem ebay, autoscout24 i nie znałazłem zadnej Di ze 136 konnym silnikiem(poza tuningowanymi), z silnikiem dci owszem sa takie i maja 6 biegów :D .

Kiedys pytałem o chipowanie silnika w TTC w Karkowie i z tego co powiedział mi Daniel mozna bez obaw to zrobic i wszystkie podzespoły powinny dac rade przeniesc ta moc.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak wam moowilem chlopaki szkoda bylo komus zawracac glowe ;) sam silnik ma zostawiona rezerwe producenta ok20-25% na bezpieczne mody. nie moowiac juz o skrzyni biegoow ktoora spokojnie powina przenosic 2x krotnie wieksze przeciazenia niz daje seryjny silnik, nie moowie nic o przegubach czy sprzegle bo je mozna zajezdzic nawet i seryjnym slnikiem ;) hehe. spokojnie wszystkie elementy wytrzymaja chipowanie. nie rozumiem dlaczego siejecie panike??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze załóżmy, że zdecyduje sie na chip. :)

 

Jak myślicie, o ile poprawi sie przyspieszenie. 2.2Di ma wg danych katalogowych 12,3s do 100. :?

 

Seria 110KM i 230Nm

 

Po chipie 138KM i 300Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze dane katalogowe sa troche zawyzone i almera lepiej sie zbiera niz to co napisali ;) najlepiej to spytaj coobcia o to bo jego ojciec wirusowal skode octavie kombi jego silniczek tez mial ok. 110km na poczatku a wynik zblizony jak nie taki sam jak ty mooglbys miec po chipie. wiec wal do niego na priva ;) znajac zycie to mierzyl octavke na

g-techu wiec nie bedzie to tylko gadanie :) moim skromnym zdaniem to bedzie sie o wiele lepiej zbieral, moment ladnie wzrosnie i silnik zyska sporo na elastycznosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze załóżmy, że zdecyduje sie na chip. :)

 

Jak myślicie, o ile poprawi sie przyspieszenie. 2.2Di ma wg danych katalogowych 12,3s do 100. :?

 

Seria 110KM i 230Nm

 

Po chipie 138KM i 300Nm.

Trzeba By CIę zmierzyć na G-techu przed i Po, myśle żę w tej chwili osiągasz jakieś 11 - 11,5 sek do 60 mil czyli lepiej niż Almerki 1,4 3 dzwionwe - chyba niezly wynik.

 

Jak decydować się na chipa to moim zdaniem nie ma to jak MArek Staszewski z Masters Tuning- wydatek ok 1700zł masz na miejscu hamownie i możesz w tej cenie zarządać indywidualny program a nie chipek taki jaki ma setki innych bryk pod maską, z indywidualnego myślę że spokojnie dasz rade uzyskać ok 1450-150 koni i wtedy to to będize jeżdzić, jak nie bedziesz zbytnio podnosił momntu to nie będize problemów ze sprzęgłem i resztą napędu.

 

Jakieś 320-330Nm to już przyjemna do jazdy wartość.

 

Co do tego bardzo popularnego chipa o którym pisałeś (138Km i 300Nm) to mógłbyś się wówczas zmierzyć z mojego Taty Skodą ostavią - 133KM i 330nm osiągniete po zmianie wtrysków i programu (z 90koni i 210Nm) myślę że do setki było by podobnie ok 9,5 sek (wczesniej miała w granicy 13 sek)

 

Aha dodam że Skodzina w momecie wirusowania miała 98tyś km przebeigu a teaz ma prawie 140 tyś km, silnik pracuje idealnie i nie wykazuje najmniejszego złóżycia ale co to jest dla diselka +50% mocy raczej nie wiele :D Aha turbina nieco szybciej Pada bo musi nieco więcen dmuchać ale jest to tani element i przy sensownym urzytkowaniu mimo nieco podniosionej mocy (ok +50%) wytrzyma spokojnie 100tyś km i więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak wam moowilem chlopaki szkoda bylo komus zawracac glowe ;) sam silnik ma zostawiona rezerwe producenta ok20-25% na bezpieczne mody.

Nie zawsze tak jest - rezerwa ta w przypadkuj kultowego, benzynowego silnika z seri SR20De (oczywiście nissan) wynosi ok. 230% :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak wam moowilem chlopaki szkoda bylo komus zawracac glowe ;) sam silnik ma zostawiona rezerwe producenta ok20-25% na bezpieczne mody.

Nie zawsze tak jest - rezerwa ta w przypadkuj kultowego, benzynowego silnika z seri SR20De (oczywiście nissan) wynosi ok. 230% :D

nie chwal sie :D:P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie pomogę CI w tej sprawie, generalnie w nissnach zasiada BOSCH...

O nic się nie martw Marek się wszystkim zajmie i doradzi CI co zrobić żeby było jeszcze więcej bezpiecznej mocy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz moge :) wsadzam 2 silniki od motorynki romet. niebagatelna moc wytrzymuje 2 bary i to bedzie mistrz w klasie outlaw 8) co wy na to?? :D

 

:shock: :shock: :shock: wow to męsko ci to chodzić musi!! jestem w szoku!! :twisted: :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meski pantofel jest niezbedny zeby wcisnac tak mocne i wielkie sprzeglo spiekowe w sam raz pasuje od traktora zetor :) plecam

 

no nie no!!!! to może sie do kalendarza na 2006 załapiesz!! kat, poprostu kozak,

powiedz nam wrażenia??

jak to lata??

jakie cxzasy na g-techu

??

nie ,no!!!!!!!!!!!!! jestem w szoku!!!

męski projekt!!!!! 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadna hamownia w Polsce nie jest w stanie tego zmierzyc :( g-tech pokazuje tylko ??? nie wiem co z tym zrobic :( pomozecie w temacie. nawet po zalozeniu szpery z mojej kosiarki ogroodkowej trace trakcje :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaja to nie ale sa pomocne :) zwlaszcza przy produkcji mojego sprzegla spiekowego zetor performance 8) trzeba niezle sie postarac zeby takiego omleta przypalic zeby pasowal i sie nadawal. idealny speik to zjarany omlet polecam, poza tym przyjazny srodowisku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz o tym wczesniej pisalem g-tech wymieka:

zadna hamownia w Polsce nie jest w stanie tego zmierzyc :( g-tech pokazuje tylko ??? nie wiem co z tym zrobic :( pomozecie w temacie. nawet po zalozeniu szpery z mojej kosiarki ogroodkowej trace trakcje :(

jak tylko foty zmontuje tego potwora to na pewno podesle :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...