Brzyk Opublikowano 22 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2019 (edytowane) masz taką pokutę? hehe A co do oleju - > Edytowane 22 Stycznia 2019 przez Brzyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 22 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2019 Można to nazwać pokutą, bo za każdym razem, gdy zaznam toruńskiej gościnności, to moja wątroba pokutuje jeszcze przez dobry tydzień po powrocie. Jakieś ciężkostrawne te pierniki. A w temacie olejowym jeszcze coś o kolorze... https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/olej-silnikowy-co-mowi-jego-kolor/5c5vrn8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 22 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2019 Colinsie Szanowny ! Zaniepokojony jestem Twoją wizytą aczkolwiek zawsze jesteś mile widziany w Toruniu ... Jak sobie przypominam po ostatniej gościnie zostałeś bez Qq a teraz błagam nie zostawiaj kluczyków od Opla ! Ja Ci odpuszczam ...nie pokutuj aż tak ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 22 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2019 Byłem już u Ojca i Hoplem, ale po tym, gdy zobaczyłem jakie fury zostawiają pod jego sanktuarium bezdomni, to zjadłem jedynie pączka w przysanktuaryjnej kawiarni i zwiałem żeby mu nie zaśmiecać parkingu byle padliną. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 23 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2019 I też ma rzesze wiernych słuchaczy, a to dowód niezbity, że olej u nich w głowach też by należało wymienić. Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 23 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2019 A pączek jak sądzę nie był co łaska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 23 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2019 Ale dziś naszły mnie rozważania.1 wiadomo opiłki szlifują powierzchnię, ale 2 po to jest filtr żeby to wyłapać. A na tyle duże cząstki nie powinny dostać się dalej.3 jeżeli olej jest rzadki to opiłki spadły na dno miski.I tak jak na filmie są zlane do beczki. Jeżeli trafiałby do no cylindrów , chyba co 2 samochód miałby problemy .Chyba nieważne jaki by wziąć samochód efekt byłby podobny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romek_Hel Opublikowano 23 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2019 2 godziny temu, Brzyk napisał: Ale dziś naszły mnie rozważania. 1 wiadomo opiłki szlifują powierzchnię, ale 2 po to jest filtr żeby to wyłapać. A na tyle duże cząstki nie powinny dostać się dalej. 3 jeżeli olej jest rzadki to opiłki spadły na dno miski. I tak jak na filmie są zlane do beczki. Jeżeli trafiałby do no cylindrów , chyba co 2 samochód miałby problemy . Chyba nieważne jaki by wziąć samochód efekt byłby podobny. W skrajnej opcji filtr się zamula, zapycha i olej krąży niefiltrowany.... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 23 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2019 ale zawsze przez filtr przejść musi. NIe znam się na fizyce silnika. Ale może wtedy tylko spadnie ciśnienie oleju. Ale to jużby musiał być na prawdę syf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 23 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2019 1 minutę temu, Brzyk napisał: ale zawsze przez filtr przejść musi. NIe znam się na fizyce silnika. Ale może wtedy tylko spadnie ciśnienie oleju. Ale to jużby musiał być na prawdę syf Nie spadnie, przy pewnym ciśnieniu włącza się by-pass i wkład filtrujący jest pomijany 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 A ja się zastanawiam cały czas nad zalaniem na pierwszym przeglądzie 0W20....Jest właściwym olejem,a ASO zalewa 5W30 bo taki mają do wielu motorków... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 Strasznie "płynny" ten olej, dobry na zimę, ale czy dobry na lato? Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 Najlepszym przykładem, że to jest bez sensu - jest nasz formowy JACKO29. Teraz zauważyłem w opisie, że zmienił Qashqai…. na Qashqai??? Hehehehe coś mnie minęło? No cóż - rzadko czasami tu bywam. Ale jak dobrze pamiętam - bo sobie wtedy myślałem: chłop ma cholernie dużo czasu albo jest na emeryturze i się cholernie nudzi... jego boje o zużycie oleju.... i proszę... boje poszły na marne bo już jeździ innym. I właśnie o tym piszę, krytykując nadmierne dbanie o rzecz do przemieszczania. Ale - z oporem, ale jednak - rozumiem, że komuś może być to potrzebne dla jego zdrowia psychicznego. Ludzie mają hopla na różnych punktach. Tylko tłumaczenie, że to ma zapewnić długowieczność samochodu.... I tak pójdzie na złom... i tak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romek_Hel Opublikowano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 Godzinę temu, JACKO29 napisał: A ja się zastanawiam cały czas nad zalaniem na pierwszym przeglądzie 0W20....Jest właściwym olejem,a ASO zalewa 5W30 bo taki mają do wielu motorków... Może to subiektywne...wydaję mi się mocno, że do czasu pierwszej wymiany silnik pracował nieznacznie ciszej. Ciekawe jak ze spalaniem bo nie zwróciłem uwagi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 Godzinę temu, Karminadel napisał: Najlepszym przykładem, że to jest bez sensu - jest nasz formowy JACKO29. Teraz zauważyłem w opisie, że zmienił Qashqai…. na Qashqai??? Hehehehe coś mnie minęło? No cóż - rzadko czasami tu bywam. Ale jak dobrze pamiętam - bo sobie wtedy myślałem: chłop ma cholernie dużo czasu albo jest na emeryturze i się cholernie nudzi... jego boje o zużycie oleju.... i proszę... boje poszły na marne bo już jeździ innym. I właśnie o tym piszę, krytykując nadmierne dbanie o rzecz do przemieszczania. Ale - z oporem, ale jednak - rozumiem, że komuś może być to potrzebne dla jego zdrowia psychicznego. Ludzie mają hopla na różnych punktach. Tylko tłumaczenie, że to ma zapewnić długowieczność samochodu.... I tak pójdzie na złom... i tak... A ja się zapytam...Ty się dobrze czujesz? No za każdym razem podkreślasz,że masz totalną olewkę na temat wozidła,więc co Cie boli? Tak ,zmieniłem 1.2 na 1.6 po wojnie z centralą Nissana,...A teraz mam 1.6 silnik,do którego jest zalecany! I to wyraźnie pisze w instrukcji olej 0W20,a że serwisom nie opłaca się sprowadzać jednostkowo taki olej,to ładują na pokład 5W30,który jest dopuszczony do użytku w tych silnikach,a więc mamy dylemat,zalecany ,a dopuszczalny...Nie jest to Karminadelku mój wymysł,jedynie rozważania na temat tego,czy ten,czy aby może tamten.To wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 Oj. Karmi..Nie rzadko ale bardzo rzadko. Jak ten olej. Hehehe.Jacko już do przeglądu się szykuje hehehe.Ale dla śmiechu powiem wam że "jak byłem młody " i kupiłem drugi już samochód cc700 to tak o niego dbałem że nawet ogrzewanie dawałem na pół żeby się nie niszczyło na film hehe. Jak wlali mi półsyntetyczny na przeglądzie to po tyg wymieniłem na mineralny bo taki był w instrukcji 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 Znam tu takich co w zimę szyby ogrzewanej nie załączą bo to szkodzi akumulatorowi... A wracając do dylematów...0W20...0W30 ma lepszą charakterystykę w wyższej temperaturze...ciekawe czym się producent sugerował wystawiając W20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 2 godziny temu, JACKO29 napisał: A ja się zapytam...Ty się dobrze czujesz? Wydaje mi się, że tak - ale nikt mnie nie diagnozował. Na innym forum ktoś poważnie pytał: po czym poznać, że jest się chorym psychicznie? Tak samemu? W sumie ważne pytanie hahahha - bo każdy o sobie myśli, że jest normalny. Więc coś mi sugerujesz? Hmmmm…. przemyśle to ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 Eeee tam zaraz sugeruję....ot tak pytam troskliwie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavllo Opublikowano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 (edytowane) 5 godzin temu, JACKO29 napisał: A ja się zastanawiam cały czas nad zalaniem na pierwszym przeglądzie 0W20....Jest właściwym olejem,a ASO zalewa 5W30 bo taki mają do wielu motorków... na pewno na 5w30 jest większe spalanie i to o 0,5l/100 na moim przykładzie. W okresie dotarcia na trasie krajowej 400km miałem spalanie wg kompa 5,1L/100 na oleju 0w20. Na 5w30 nigdy już nie osiągnąłem takich wartości... czasami tez się zastanawiam, czy nie wrócić do 0w20...sam już nie wiem. teraz chyba większość silników jest takim czymś zalewana...pytanie, czy to ekologia, czy chcą , aby silnik szybciej się zużył. zimy bym sie nie bał, ale nie wiem jak z silnikiem na autostradach i trasach rzedu 1000km, które odbywam czasami w lato... Ja i tak olej w każdym aucie wymieniam co 10 000km Edytowane 24 Stycznia 2019 przez Pavllo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 . A wracając do dylematów...0W20...0W30 ma lepszą charakterystykę w wyższej temperaturze...ciekawe czym się producent sugerował wystawiając W20Jak to czym, ekologią, bo na pewno nie dbałością o silnik. Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 pseudo ekologią. dpf i egr to też ekologia. Ale czy są badania ile tlenków wydobywa sie podczas " krótkiego " procesu wypalania? ( pytam bo nie wiem czy to może tylko czarne powietrze ). i kolejne moje zastanowienie: nasze auta to " mieszczuchy popularne". A jak się ma ekologia do np samochodów sportowych tzn chodzi mi o 3-4-5 L audice , porszaki i inne wysokokonne auta? Czy silnik 4,2 L z super rzadkim olejem , dpfem, egerem, adblu, - łatwo spełni norme Euro 6? To taki nasz 1.6 powinien to zrobić juz na euro 7. hmm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 26 minut temu, Pavllo napisał: na pewno na 5w30 jest większe spalanie i to o 0,5l/100 na moim przykładzie. W okresie dotarcia na trasie krajowej 400km miałem spalanie wg kompa 5,1L/100 na oleju 0w20. Na 5w30 nigdy już nie osiągnąłem takich wartości... czasami tez się zastanawiam, czy nie wrócić do 0w20...sam już nie wiem. teraz chyba większość silników jest takim czymś zalewana...pytanie, czy to ekologia, czy chcą , aby silnik szybciej się zużył. zimy bym sie nie bał, ale nie wiem jak z silnikiem na autostradach i trasach rzedu 1000km, które odbywam czasami w lato... Ja i tak olej w każdym aucie wymieniam co 10 000km No właśnie,wyższą temperaturę ma właśnie W30 bo W20 nisko coś na lato Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 Coś wam przypomnę z życia. Miałem od nowości dawno temu N15 i to był czysty "Japs" do którego ASO lało mi 5w30. Łańcuch wytrzymał 47kkm Po gwarancyjnej wymianie (auto w 1999r miało 5 lat gwarancji!) zmieniono oliwę z polecenia centrali, na syntetyczny 10w60 i auto na tym oleju u mnie dożyło do 175kkm, by następne ponad 100kkm zrobić u kolegi który sprzedał rdzewiejącą Almerkę dalej, ale silnik nadal był jak złoto. Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gambiting Opublikowano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 (edytowane) 34 minutes ago, Brzyk said: pseudo ekologią. dpf i egr to też ekologia. Ale czy są badania ile tlenków wydobywa sie podczas " krótkiego " procesu wypalania? ( pytam bo nie wiem czy to może tylko czarne powietrze ). i kolejne moje zastanowienie: nasze auta to " mieszczuchy popularne". A jak się ma ekologia do np samochodów sportowych tzn chodzi mi o 3-4-5 L audice , porszaki i inne wysokokonne auta? Czy silnik 4,2 L z super rzadkim olejem , dpfem, egerem, adblu, - łatwo spełni norme Euro 6? To taki nasz 1.6 powinien to zrobić juz na euro 7. hmm A czemu ma nie spełnić? Tutaj nie chodzi o pojemność silnika tylko o to w jaki sposób spala benzynę/ropę. Możesz mieć nawet 20 litrowy silnik który spełnia normę 6b, pojemność nie ma nic do rzeczy. Chodzi o to aby silnik "czysto" spalał jedno czy drugie, z rury wydechowej chcesz mieć 100% dwutlenku węgla i nic innego(w idealnych warunkach). Dlaczego trwa lament wśród aut sportowych że wszyscy wycofują się z silników wolnossących i do wszystkiego jest turbina(zarówno Lamborghini i Ferrari musiały przejść na silniki turbo w tej chwili)? Bo tylko w ten sposób spełniają normy emisji - turbo dodaje więcej powietrza do procesu spalania = benzyna pali się szybciej ale i czyściej. Praktycznie nikt nie robi już dużych silników benzynowych bez turba - jedynie jeszcze zachowały się malutkie silniki typu "nowy" silnik MPI konceru VAG, gdzie masz 3 cylindry bez turba - ale to też jest już ostatnim tchem. To właśnie w testach o wiele gorzej wypadają małe silniki, gdzie największymi zadymiaczami okazują się miniaturowe diesle wciskane na siłę do takiego VW Polo albo Mini - bo po prostu nie ma miejsca na pełne układy recyrkulacji spalin, na duży filtr, na układ wtrysku mocznika, więc taki głupi 1.2TDI szkodzi bardziej niż 3.0L V6 TDI, bo też zazwyczaj w samochodzie w którym się normalnie montuje ten drugi jest miejsce na te wszystkie układy. W Nissanie problem jest taki że te najpopularniejsze jednostki 1.5/1.6/2.0dCi to jest praktycznie prehistoria, te silniki już dawno powinny mieć system wtrysku AdBlue i aż się dziwie że jeszcze nie jest to na nissanie wymuszone. I odpowiadając na twoje pierwsze pytanie - tak, oczywiście że są takie badania(dziesiątki, tutaj jest tylko parę przykładów): https://pdfs.semanticscholar.org/7f76/7c8fdcbcfef9a5100caecd8f5df5abcae94d.pdf https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0021850210000960 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28157284 https://www.energy.gov/sites/prod/files/2014/03/f8/deer09_dwyer_0.pdf https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.3155/1047-3289.60.8.968 Edytowane 24 Stycznia 2019 przez gambiting 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.