Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

światło pozycyjne + światło stop = brak światła


PiotrPLGB
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

Robiąc mini serwis mojego auta zauważyłem że nie działa światło pozycyjne i światło stop - lewa strona tył.(po włączeniu świateł i wciśnięciu hamulca gaśnie pozycja i światło stop).

Jeżeli światła są wyłączone, światło stop działa.

sprawdziłem bezpiecznik(ok),

żarówka jest dobra(sprawdziłem), 

szukałem podobnego tematu lecz nie mogłem znaleźć.

Nissan Qashqai +2  2009r. 2.0 dci

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, PiotrPLGB napisał:

witam,

Robiąc mini serwis mojego auta zauważyłem że nie działa światło pozycyjne i światło stop - lewa strona tył.(po włączeniu świateł i wciśnięciu hamulca gaśnie pozycja i światło stop).

Jeżeli światła są wyłączone, światło stop działa.

sprawdziłem bezpiecznik(ok),

żarówka jest dobra(sprawdziłem), 

szukałem podobnego tematu lecz nie mogłem znaleźć.

Nissan Qashqai +2  2009r. 2.0 dci

Pozdrawiam

 

Albo brak masy albo zwarcie na przelotce w tylnej klapie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posciagaj lampy ,sprawdź połączenia ,przeczyść ,popsikaj preparatem ułatwiającym przepływ prądu 
i jak kolega pisał, często brak masy powoduje takie anomalia w oświetleniu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem masę i przeczyściłem styki ale jest to samo, nie wiem jak wyciągnąć przewody z tej gumowej osłony między klapą a dachem.

Na elektryce się nie znam,więc chyba tylko serwis mnie ratuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalej podejrzewam złą masę spróbuj podpiąć dodatkowym przewodem masę. Gdyby to był problem przewodów to by światła wogóle nie świeciły. Jest słaba masa gdy jest większy pobór prądu wtedy masa nie "nadążą"

Edytowane przez agit11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tę gumową uszczelkę wyciągasz ręcznie bez użycia siły , tylko że w niej nie idą kable do lamp tylnych. Tam sa kable od wycieraczki i od lamp cofania . Kable do lamp tylnych masz puszczone po karoserii .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, agit11 napisał:

Gdyby to był problem przewodów to by światła wogóle nie świeciły. Jest słaba masa gdy jest większy pobór prądu wtedy masa nie "nadążą"

W tym roczniku ma już prawo się coś zepsuć :). Mo,ze jakiś kabel się przetarł, lub złamał i robi zwarcie.

4 godziny temu, PiotrPLGB napisał:

sprawdziłem masę i przeczyściłem styki ale jest to samo, nie wiem jak wyciągnąć przewody z tej gumowej osłony między klapą a dachem.

Na elektryce się nie znam,więc chyba tylko serwis mnie ratuje.

Nie wyciągaj tylko poruszaj przy włączonych światłach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak poprzednicy radzą, jest słaba masa w lampie. Najczęściej utlenia się masowy styk w gnieździe lampy, który jest tyko jeden, a przewodów prądowych kilka. Każdy korzysta z tego samego styku masy, przez który przepływa bardzo duży prąd. Przez to się utlenia i zużywa, niekiedy tak bardzo, że styk znika. Trzeba wtedy wykonać nowy kabel łączący lampę z jakimś punktem masowym w pobliżu na nadwoziu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem,ale nie wiem jak dodatkową masę pociągnąć,jutro zrobię zdjęcia tych kabli i kostki,może mi ktoś wytłumaczy na podstawie tych zdjęć.

Dziś zdjąłem osłonę plastikową z klapy i odpiąłem wszystkie kostki popsikałem wd 40 ale dalej to samo.

światła pozycyjne się świecą lecz gdy wcisnę stop, gaśnie lewa tylnia pozycja ze stopem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Godzinę temu, PiotrPLGB napisał:

Rozumiem,ale nie wiem jak dodatkową masę pociągnąć,jutro zrobię zdjęcia tych kabli i kostki,może mi ktoś wytłumaczy na podstawie tych zdjęć.

Dziś zdjąłem osłonę plastikową z klapy i odpiąłem wszystkie kostki popsikałem wd 40 ale dalej to samo.

światła pozycyjne się świecą lecz gdy wcisnę stop, gaśnie lewa tylnia pozycja ze stopem.

Bardzo prosto podłączyć przewód od minusa np z akumulatora ok 2-3mm2 do styków minusa w lampie i sprawdzić czy wszystko świeci dobrze - oczywiście najlepiej na załączonym silniku. Oczywiście połączenie robić na wyłączonym silniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, PiotrPLGB napisał:

odpiąłem wszystkie kostki popsikałem wd 40 ale dalej to samo. 

WD40 nie służy to psikania na kostki elektryczne.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, PiotrPLGB napisał:

 odpiąłem wszystkie kostki popsikałem wd 40 ale dalej to samo.

Kolego Ty faktycznie jedź do ASO bo sobie narobisz więcej szkód. Poczytaj do czego służy WD 40:

- smarowanie i rozluźnianie połączeń i zawiasów,
- usuwanie zanieczyszczeń w różnych mechanizmach,
- ułatwienie w odkręcaniu zablokowanych śrub i wkrętów,
- usuwanie rdzy,
- przeciwdziałanie zawilgoceniu,
- zapobieganie korozji.

Ty miałeś przemyć środkiem zwiększającym przepływ prądu - miejsca styków np:

APP KS E Spray

CX80 CONTACX

K2 Kontakt spray

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

Dzisiaj postanowiłem zrobić dodatkową masę do tej pozycji, lecz chyba coś poszło nie tak bo się zaiskrzyło i nie ma żadnej pozycji, sprawdziłem bezpieczniki w kabinie i w komorze silnika,ale wszystkie bezpieczniki są ok. Gdzie mogę szukać problemu może ktoś wie gdzie są przekaźniki do świateł pozycyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli zaiskrzyło to zrobiłeś zwarcie. Lepiej jedź do elektryka niech Ci na to spojrzy bo sobie narobisz więcej szkód. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, PiotrPLGB napisał:

witam,

Dzisiaj postanowiłem zrobić dodatkową masę do tej pozycji, lecz chyba coś poszło nie tak bo się zaiskrzyło i nie ma żadnej pozycji, sprawdziłem bezpieczniki w kabinie i w komorze silnika,ale wszystkie bezpieczniki są ok. Gdzie mogę szukać problemu może ktoś wie gdzie są przekaźniki do świateł pozycyjnych.

Już miałem jechać do elektryka, ale pomyślałem że forum.nissanklub.pl jest to potężna Skarbnica Wiedzy,(wypowiadają się Profesjonaliści i laicy - jak Ja)  wyszukałem temat dotyczący gdzie znajdują się bezpieczniki i byłem zdziwiony bo przecież otwierałem skrzynkę z bezpiecznikami obok tej skrzynki gdzie znajdował się mój problem. Jak już powiedziałem cieszę się że należę do tego forum :D 

Dziękuję wszystkim za pomoc Jesteście bardzo pomocni :D

ps:  konstruktorzy stanęli na głowie żeby taki patent wy myśleć ;) 

20190130_103604.jpg

20190130_103556.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jeżeli Ci lampy świeciły to nie jest problem bezpieczników tylko parametrów zasilania weż miernik i sprawdź jakie masz napięcie jak załączasz hamulec prawdopodobnie Ci spada do kilku voltów co wskazuje na problem z okablowaniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, agit11 napisał:

ale jeżeli Ci lampy świeciły to nie jest problem bezpieczników tylko parametrów zasilania weż miernik i sprawdź jakie masz napięcie jak załączasz hamulec prawdopodobnie Ci spada do kilku voltów co wskazuje na problem z okablowaniem. 

czy mam sprawdzić miernikiem na akumulatorze czy na przewodzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciąg żarówkę i zmierz na stykach żarówki jakie jest napięcie jeżeli po naciśnięciu hamulca na stykach żarówki pozycyjnej napięcie spadnie to masz prawdopodobnie problem z masą. Zeby się przekonać to pociągnij przewód 2mm2 od akumulatora do oprawki światła i przemierz z plusem z oprawki światła pozycyjnego po załączeniu hamulca. Jeżeli napięcie będzie na tym dodatkowym przewodzie powyżej 12v a na oryginalnych stykach z żarówki niższe to będzie świadczyło o słabej masie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zapytam, jest hak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, PiotrPLGB napisał:

czy mam sprawdzić miernikiem na akumulatorze czy na przewodzie ?

Kolego  jedź do elektryka. Tak będzie bezpieczniej dla samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak pytałem, bo takie kwiatki to wychodzą często przy module od haka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jadę do elektryka myślę że w 100f się zmieszczę.

Napiszę co było zrobione i wymienione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy raz mi się zdarzyło że żarówka którą wymieniłem(żarówka od kierunku) dawała zwarcie na stop i pozycję czy jakoś tak, już jest wszystko w porządku koszt 50f.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...