Pawel084 Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 Miał ktoś kiedyś problem z chłodnicą oleju w 2.7tdi? Jak go ewentualnie rozwiązał? Zauważyłem olej gromadzący się pod korkiem chłodnicy. Żadnych innych objawów nie ma. Jutro podjadę do znajomego zrobić test na UPG,ale nie sądzę aby to było przyczyną. Auto nigdy nie było przegrzane. Przynajmniej przez 8lat,bo od tylu go posiadam. Chyba że se starości już puściła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 4 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 Zupełnie nie rozumiem o czym człowieku piszesz. Czemu dziwi Cię olej pod korkiem chłodnicy oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 4 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 Chyba nie jest normalne że jest olej pod korkiem chłodnicy? W chłodnicy oleju raczej korka nie ma. Chodzi o to że zauważyłem małe ilości oleju pod korkiem chłodnicy "cieczy".(dla zrozumienia) Pytam czy miał ktoś taki problem i jak go rozwiązał. Robiłem test na zawartość spalin w płynie chłodniczym i nic nie wykazało. Innych objawów wskazujących na uszkodzenie UPG też brak. Gdzie może być problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 4 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 Chłopie, czytaj co piszesz: "Miał ktoś kiedyś problem z chłodnicą oleju w 2.7tdi?" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 4 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 Dżem przestań tu defetyzm siać jesteśmy tu żeby pomagać, a nie zniechęcać do forum Przecież można to normalnie wytłumaczyć.... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2019 (edytowane) Chyba pytanie jest wyraźne? Nie wiem czemu się tak ciśniesz jak nie masz pojęcia w czym jest problem,mimo tego że jest wyraźnie napisane! Może gdybyś czytał całość a nie tylko pierwsze zdanie inaczej byś to zinterpretował. Nie znasz odpowiedzi na zadane pytanie,to się nie wypowiadaj i zachowaj swoje wywody dla siebie. W sumie to lepiej zamknąć ten temat,bo widzę że poza agresją kolegi Dżem,to cisza panuje. A jest tak właśnie przez takich jak on. Wielu forumowiczów posiadających dużą wiedzę już tu nie zagląda właśnie z tego powodu. Może nie od razu,ale z czasem na pewno się uporam z problemem. Dziękuję za pomoc. Poproszę o zamknięcie tematu,bo nic on nie wnosi do forum. Edytowane 5 Lutego 2019 przez Pawel084 Chęć zamknięcia tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOmaro Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 W tII niema standartowej chľodnicy oleju silnikowego ( domniemuje ze o to ci chodzi) jest w bloku wmontowany wymiennik ciepla oleju i cieczy. Jesli o tym myslisz to nigdy nie slyszalem zzeby ktos mial taki problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 6 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 Jakiś przewód wodny idzie do podstawy filtra oleju.Ale gdzie ma wyjście to nie wiem. Nigdy tam nie grzebałem,bo nie było potrzeby i nie wiem czy tam jest szansa na mieszanie się oleju z płynem chłodzącym. Póki co i tak musiałem uszczelnić obudowę termostatu bo był lekki wyciek spod gumowej uszczelki na dole. Jest nowy płyn i zobaczę co się będzie działo. Po spuszczeniu starego płynu nie było widać w nim oleju. Jedynie wcześniej trochę pod korkiem chłodnicy. I to nie jakiś majonez a czarne oczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NOmaro Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 do podstawy filtra oleju idzie przewód od chlodzenia turbiny ale wg mnie tam niema mozliwosci mieszania aoleju z woda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 7 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2019 To mi rozjaśnia trochę temat.Nie ma sensu tam teraz grzebać. Teraz pojeżdżę jakiś czas i zobaczę co będzie pod korkiem. Auto ma już prawie 300tys. najechane i jeszcze nic nie ruszane. Turbo oryginalne. Nie ma żadnych wycieków,ubytków płynu czy oleju. Ale widok czarnego oleju pod korkiem chłodnicy dość mocno mnie zaniepokoił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peters294 Opublikowano 15 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2019 I jak się sprawa skończyła? Mam taki sam objaw. Auto nic nie dymi, nie przegrzewa się. Czarny olej w chłodnicy. Pod korkiem oleju czysto. W sobotę zrobię test spalin w płynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 15 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2019 Kurczę szkoda że dopiero teraz zobaczyłem posta. Sprawa była taka że w tym czasie panował lekki mróz ok.-3,5st. Ja jechałem ok.2,5km, z córka do przedszkola,później ok. 5km do pracy. I tak przez pewien czas. No i tyle majonezu się uzbierało w odmie że to była przyczyna niepokojących objawów. Wszystko wymyłem,wyczyściłem i jest ok. Najlepiej używać takich maszyn w dalszych dojazdach. Teraz jak już jadę,to jadę.?Na takie krótkie odcinki używam benzyniaka . A ty rozwiązałeś problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peters294 Opublikowano 15 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2019 Cześć, dzięki za odpowiedź. Test spalin wyszedł prawidłowo - płyn nie zmienił koloru. Dzwoniłem do poprzedniego właściciela (w sumie to chciałem oddać auto...) i że ponoć była pare miesięcy temu robiona uszczelka pod głowicą i że to niby są pozostałości oleju. Planuje wypłukać układ chłodzenia w ten weekend. Kupiłem dwie płuczki do płynu i będę walczył. Gorzej bo przeczytałem, ze ciężko odkręcić śrubę od spuszczenia płynu z bloku silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 16 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2019 (edytowane) A z jakiego powodu była robiona ta uszczelka? Może głowica pęknięta jest w dalszym ciągu? Często jest tak że wymienią uszczelkę a głowicy nie sprawdzą. Użytkujesz auto na krótkich dystansach? Dużo tego oleju widać w tej chłodnicy? U mnie to dosłownie parę plamek i dzieje się tak tylko w chłodne dni. Jak jest dobrze dogrzany to nie ma tego zjawiska. Ostatni znowu widziałem że jest plamka pod korkiem,bo jeździłem na krótkich dystansach i maszyna nie była dogrzana. Dodam jeszcze że jak wymieniałem pompę wody,to wnętrze silnika jest czyściutkie,nie ma tam nigdzie śladów oleju. Olej jest lekki to idzie do góry i jest widoczny tylko pod korkiem. Edytowane 16 Grudnia 2019 przez Pawel084 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peters294 Opublikowano 16 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2019 Nie powiedział, nie chciał przyjąć auta bez sądu. Czy dużo? W sumie to nie to pare milimetrów oleju pod korkiem jak włożyłem szmatę i wyciągnąłem olej, to nie było tego dużo. Na razie wyczyszczę zbiorniczek, przewód do niego od korka, sam korek i płukanka układu. Zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peters294 Opublikowano 23 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2020 Próbowałem czyścić układ chłodzenia ale masakra. Po płukance, zmieniałem 3 razy wodę i dalej syfy wylatywały. Niestety nie udało mi się spuścić płynu z silnika. Nie wiem gdzie jest ta śrubka i dostęp do niej jest pewnie bardzo trudny. W chłodnicy w dolnym odpływie zostaje olej na palcu. Za tydzień powtórka z rozrywki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel084 Opublikowano 24 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2020 Teraz masz ciężko brykę rozgrzać,bo chłodno na zewnątrz. Musisz to robić,aż termostat puści.Albo wyjąć termostat i bez niego robić płukankę. Pamiętaj też aby ogrzewanie dać na max-a,nie wentylator a suwak.Żeby też z nagrzewnicy wypłukało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.