jokerfly Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 Witam. Mam problem z utrzymanie temperatury we wnętrzu Nissana Pathindera 2005r 2.5 dti automat. W trybie manualnym ustalam poziom np 22stopnie i w początkowej fazie jazdy, z nawiewu czuć ciepłe powietrze. natomiast z upływem czasu zaczynać wiać wręcz chłodne... próbuje zwiększyć ustawienia temperatury na 24 ale bez efektu. Dopiero po ustawieniu dużo wyższej odczuwalna staje się różnica (np ustawienie 27-28 stopni) ale wtedy jest za gorąco.... W trybie AUTO również zadanie temperatury ma się nijak do temp panującej we wnętrzu. Auto jest serwisowane na bieżąco; wymieniona głowica, termostat, odpowietrzony układ chłodzący. Jakiś pomysł co może być przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 Trzeba poszukać czujnika temperatury wewnętrznej. Prawdopodobnie będzie zabrudzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jokerfly Opublikowano 6 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 a pomoze ktos w jego namirzeniu? wertuje googla ale nie moge znalezc informacji w ktorym miejscu się on znajduje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal_S Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 Powinien być pod stacyjką, za taką "kratką". Oprócz tego możesz mieć po prostu walniętą / zapchaną nagrzewnicę. Na przestrzeni lat lubią się zapychać. Dobrze było by oczyścić cały układ i przy okazji pod ciśnieniem wypłukać też nagrzewnicę. Sprawdź też poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym - gdzieś czytałem że to też może mieć wpływ na ogrzewanie w środku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 Sprawdź też poziom płynu w chłodnicy na zimnym ,ma być pod sam korek ! I w zbiorniczku też ma też trzymać poziom w innym razie wieje chłodne, ten czujnik jest za taka kratka ,wygląda jak tak szklana pestka, przedmuchaj oczyść napewno nie zaszkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jokerfly Opublikowano 6 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 Panowie bardzo dziekuje! zaczne od czujnika bo chyba najprosciej... kolejny etap nagrzewnica i jej czyszczenie. dam znac jakie efekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobek428 Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 Ciekawe czy u kolegi nie wystepuje problem z klapami w nawiewie które odpowiadaja za mieszanie powietrza ciepłego z zimnym. U mnie jedna sie przywieszała i przez to potrafiła bez wzgledu na ustawienie temperatury podawać zimniejsze lub cieplejsze powietrze. Problem dotyczyl jednak wtedy jednej strony a nie calej deski wiec nie wiem czy to może być mieć powiazanie z Twoim problem ale zawsze to jakaś wskazówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 nieużywane klapy świrują, tez tak miałem. Jedyna rada to je dobrze rozruszać zmieniając ustawienia temp za każdym razem jazdy autem w pełnym zakresie. Powinno to przeczyscic styki potencjomentru który jest w "siłowniku" klap aby climatronik widział w jakiej są pozycji. Jesli to nie pomoże to czeka nas wymiana całego siłownika lub nieszczęsnego potencjometru. częsty problem tez w VW, oczywiście na samo dzień dobry należy oczyścic czujnik temp kabiny. Zabrudzony, zaklejony kurzem przekłamuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ert Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 Halo cześć, gdzie ten czujnik? Za małą kratką, w okolicy prawego kolana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 7 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2019 powinien tam być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jokerfly Opublikowano 8 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2019 jeszcze pytanie.... czy w trybie manualnym gdzie recznie ustalam temperature powietrza, ma znaczenie ze czujnik temperatury moze byc wadliwy? rozumiem w trybie AUTO gdzie system dostraja do temp panującej we wnetrzu, ale w trybie manualnym chyba nie powinien ingerowac w cieplo powietrza.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 8 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2019 (edytowane) a skąd klimatronic ma wiedzieć jaka jest temp w środku??? niestety czujnik jest potrzebny, nawet w trybie manualnym.... tryb auto tylko reguluje klapy, kierunki nawiewu. A żądaną temp ustawiamy MY, i obojętnie jaki tryb jest załączony, mało tego ,w zimne dni system nawet przy ustawieniu 20stC zezwala aby z nawiewów leciało znacznie cieplejsze powietrze- ma to na celu szybsze ogrzanie wnętrza. Gdy tylko temp zbliża się w aucie do wartości ustawionej , system obniża temp wypływającego powietrza. Edytowane 8 Lutego 2019 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.