Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

niesprawność napędu 4x4, ABS,ESP OFF, błąd C1142, naprawa.


KrisT

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wyżej, jedziemy sobie i nagle wywala nam na zegarach ESP, "Glizdy", ABS i brak napędu 4x4...

Wjezdzamy na śliską nawierzchnię i okazuje się iż ABS działa a 4x4 też się załącza ! O co chodzi? Po podpięciu testera wyskakuje błąd C1142 z którym dużo nissanów a nawet infiniti się boryka...

Błąd dziwny i wielokrotnie trudny do wyeliminowania. Niby wszystko ok ale jednak wyskakuje, złożonosc tego błędu polega na tym iż wyskakuje nieregularnie, mało tego w momencie kiedy np jedziemy na wprost i nie hamujemy!

Ot tak sobie nagle oświecają się kontrolki, przy następnym odpalaniu auta  gasną, na jakiś czas a nawet dni, ot ABSowy totolotek...

Ogólnie C1142 oznacza błąd czujnika ciśnienia na pompie hamulcowej... plus kilka innych rzeczy jak spalenie czy brak uziemienia świateł stop. Zagraniczne fora i strony opisują to tak: https://www.autocodes.com/c1142_nissan.html , https://www.autocodes.com/c1142_infiniti.html

Zmagałem się z tym kilka tygodni,  błąd wywala jeden z dwóch czujników zainstalowanych na pompie hamulcowej, które porównują  ciśnienie w jednym i drugim układzie/linii hamulcowej.

Pomijam kwestie uszkodzenia samego czujnika, kostki/wtyczki , styków czy samego kabelka bo to zazwyczaj się sprawdza w pierwszej kolejności.

 

Wymieniłem płyn hamulcowy na nowy dedykowany do układów ESP (tak są takie o zmniejszonej lepkości) bo tylko taki powinien być zastosowany w naszych autach. Stary płyn ham. też może generować takową usterkę.(mój miał juz 5 lat, upssss) Po wymianie miałem 3-4 tyg spokoju , już cieszyłem się z "naprawienia" Patha gdy znowu dały po oczach zaświecające się kontrolki ESP off, "glizy" , choinka na desce  ...!!!!!!!!!!! wkurzyłem się, to mało powiedzieć......

Pomyślałem-być może to faktycznie uszkodzenia czujnika ciśnienia, szukałem takowego na necie, oczywiście nie znalazłem, dodatkowo w międzyczasie czytałem kilkadziesiąt zagranicznych for gdzie ludzie borykają się z błędem C1142. Analizowałem ten układ po co są dwa czujniki ciśnienia.... I nagle mnie oświeciło ,lecę do garażu, podnośnik, zdejmuje koła i....Przyczyna okazała prozaiczna:

Winnym okazał się jeden klocek hamulcowy który zbyt ciężko chodził w zacisku! Praktycznie nie odbijał i przez to system zauważał różnicę ciśnień między liniami co sygnalizował w/w błędem.!!!!!!!!!!

Po oczyszczeniu zacisku i przeszlifowaniu klocka hamulcowego pilnikiem tak aby swobodnie poruszał się w blaszkach mocujących jarzma hamulcowego błąd przestał się pojawiać i system działa poprawnie.

Do listy możliwych przyczyn z autocodes, nissan powinien dopisać : zapieczony tłok/cylinderek, i ZAPIECZONY/NIEODBIJAJĄCY KLOCEK HAMULCOWY......

 

Rada: podczas wymiany klocków hamulcowych dopilnujcie aby nie zostały wsadzone przez mechanika na ciasno, muszą swobodnie chodzić- odbijać w swoich prowadnicach! klocek klockowi nie równy i czasem grubość  farby czy dziesiętne mm blachy może popsuć na humor....i uszczuplic portfel  po wizycie u mechanika z w/w problemem.

 

nissan to jednak fajne autko, doktorat można na nim zrobić....

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jutro się kładę pod swojego bo mam te same objawy. Nawet nowy czujnik abs zamontowałem i nic. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawilgocenie wiązki elektr, wtyczek tez może dawać takie objawy. 

Na początku marca znowu wywaliło mi kilka razy kontrolki ESP i "glizy" przy czym wszystkie systemy, w tym ABS , napęd 4x4 działało normalnie.....  Mega wkurw.... olałem sprawę ze względu na temp. niesprzyjające aby grzebać przy aucie.

Obecnie przez 3 tygodnie kontrolki nie wyskoczyły, i wszystko działa normalnie. Być może miałem kumulacje i kilka przyczyn daje takie same oznaki. Usunąłem jeden powód, zadziałał drugi.....

pzdr. i zyczę powodzenia w eliminowaniu tego błędu.

ps. jesli uda się naprawić i dojśc do tego co było przyczyną proszę poinformować w tym wątku. Pomoże to innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co do tytulu tematu niedawno mialem to samo, przyczyna przetarty kabel od tyl. p. abs po podlaczeniu kompa wyskoczyly bledy : pompa abs czujnik skretu i oczywiscie abs wymienilem czujniki i to samo wiec moja rada zeby najlepiej i najtaniej sprawdzic styki i kable, zaznacze ze przetarta izolacja na przewodzie mimo zwarcia z rama nie wykazala braku sygnalu do samego czujnika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

 

Witam, odgrzewam kotleta.... i zamykam temat....

Problem wywalania błędu C1142 , kontrolek ESP i "Poślizgu" oraz wywalania kodów błędu przy samodiagnostyce układu 4x4 nr 22 i 23 został definitywnie rozwiązany. 

Od kwietnia kiedy to znowu zaczęło wywalać kontroli ESP i glizdy problem pojawiał się i znikał tak samo niespodziewanie jak powstawał, loteria gorsza od "rosyjskiej ruletki" . Przekopałem linie CAN, czujniki ABS, wszystkie wtyczki,  rozebrałem moduł ESP - poprawiłem w nim luty i nic !!!!!

Stwierdzam iż samodiagnostyka układu 4x4 to bajer i pokazuje baaardzo ale to baaaaaaaardzo uogólniony kod usterki, a wręcz się myli i wprowadza w błąd!!!!!!!!!!!!!! u mnie stale wywalało 22 i 23 błyski czyli definitywny brak komunikacji po linii CAN - kable, wtyczki a nawet problem z sterownikiem ESP czy TCM ! Sprawdziłem wszystko dobre...

Wróciłem do opisu usterki przez interfejs do aut grupy renault , niestety nie pozwala on na dokładne diagnozowanie tego problemu, opisywał tylko "błąd czujnika ciśnienia w układzie hamowania"

Czujniki jak wiadomo chyba się nie psują bo dostanie takowego do nissana nowego graniczy z cudem za ok 1200-1400 zł i to poza ASO!  Kupiłem używkę , zdiagnozowałem który to (są dwa) , wymieniłem i po problemie! Auto naprawione! na serio.... nie żartuję! 5 minut roboty przy wymianie....na alliexpresie można kupić takowe nowe zamienniki za 35 dolców sztukę.

A teraz dla potomnych, co nieco o samych czujnikach ciśnienia zamontowanych na pompie hamulcowej - są dwa rodzaje pomp z 1 bądz 2 czujnikami. Path z ESP ma dwa czujniki i kiedy jeden zacznie się psuć i podawać odmienną wartosć od drugiego wtedy komp wywala błąd i wyłącza wszystkie funkcje wpomagające kierowcę poza ABSem. Sam czujnik ma oznaczenie 47240-7S000 . Prawdopodobnie pasują też Boscha z innych aut. 

System dopuszcza kilkudziesięcio  procentową róznicę między czujnikami, powyzej pewnej wartości wawala kontrolki. Jak sprawdzić czujniki bez konsulta?

Do czujnika przychodzą 3 przewody, dwa skrajne w kostce to +5V oraz masa (GND) a środkowy kabelek to zawsze  informujący sterownik jakie jest ciśnienie w układzie a podaje po prostu zmienną wartość napięcia.

I tak w spoczynku (nie naciskamy ma pedał hamulca) wartość na środkowym kabelku wynosi ok 450-470 mV (mili wolt) każde wyższe napięcie czy jego skoki świadczą o uszkodzeniu przetwornika czujnika. Dodatkowo temperatura też ma wpływ na odczytane wartości. U mnie na zimnym zepsuty czujnik pokazywał ok 600mV (to jeszcze nie powodowało wyświetlania błędu) ale juz ponad 800mV i skoki jak wszystko się zagrzało do 1.1V juz tak.  

Co jakby nie patrzeć informowało sterownik iż ciśnienie na drugim czujniki jest wyższe o ponad 100% niż na pierwszym, i to nie zawsze! Dlatego tak trudno było mi zdiagnozować co wywala te błędy , myślałem razem kumplem iz czujnik psuje się raz i definitywnie, a ten sobie jaja robił ze mnie.....

Samo wypięcie kostki od czujnika wywala taki sam błąd bowiem sterownik widzi przerwę w obwodzie.... Tylko ori consult II to odróżnia i widzi dokładnie w czym jest problem, no i można na nim odczytać parametry z obydwu czujników.... tylko kto ma consulta do domowej diagnostyki?! ja nie mam....

Pomiaru dokonujemy miernikiem/multimetrem - jednym przewodem z ostrym końcem (lub przez szpilkę/igłę) wkłuwamy się w środkowy kabelek a drugi przewód miernika łączymy do masy samochodu, załączamy zapłon (nie musi być uruchomiony silnik) i odczytujemy wartość.

Jak widać nawet bez ori interfejsu można sobie poradzić. Miernik w łapki i mierzymy wartości napięcia!

 wpinając się np dwoma multimetrami w czujniki można monitorować ich wartości pod ciśnieniem i porównać  różnicę na czujnikach bądz tez na sekcjach pompy.

skoro już wiecie jak diagnozować to niestraszny Wam będzie problem upierdliwego czujnika i błąd C1142......

 

oczywiście jeśli czujniki są dobre to przyczynę należy szukać w okablowaniu, kostkach, stykach, sterownikach ESP/TCM, włączniku świateł stop... itd, itd...:wtf2:

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...