krzysztof_g Opublikowano 11 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2019 Witam, chciałbym żebyście ocenili pomysł, który zamierzam zrealizować. Sprawa dotyczy zacinania się klapki przepustnicy umieszczonej na rurze wydechowej. w moim samochodzie(qashqai, 1,6diesel, 2012) problem pojawił się jakieś dwa lata temu i jak sądzę z obserwacji wpisów na tym forum w innych egzemplarzach występuje dość często. Niestety nie znalazłem jakiegoś ciekawego rozwiązania sprawy w dodatku trwałego i w wersji ekonomicznej. Osobiście żeby wykonać czyszczenie łożyskowania przepustnicy nawierciłem (fi 7) rurę wydechową i cienką rurką plastikową aplikowałem środek do czyszczenia zaworów EGR ( nie pamiętam dokładnie ale chyba WD był skuteczniejszy). Po wszystkim otwór zamykałem blachowkrętem. Pomagało na kilka tygodni.Wymyśliłem,że gdyby powiększyć otwór w rurze wydechowej czyszczenie mógłbym wykonać dokładniej. Co o tym sądzicie? Z drugiej strony czy ten problem występuje także w rocznikach młodszych tzn. 2013....itd.? Czy też został rozwiązany przez jakieś zmiany konstrukcyjne? Z góry dziękuję za odpowiedź. Krzysztof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smoczek Opublikowano 13 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2019 W dniu 11.02.2019 o 10:00, krzysztof_g napisał: Witam, chciałbym żebyście ocenili pomysł, który zamierzam zrealizować. Sprawa dotyczy zacinania się klapki przepustnicy umieszczonej na rurze wydechowej. w moim samochodzie(qashqai, 1,6diesel, 2012) problem pojawił się jakieś dwa lata temu i jak sądzę z obserwacji wpisów na tym forum w innych egzemplarzach występuje dość często. Niestety nie znalazłem jakiegoś ciekawego rozwiązania sprawy w dodatku trwałego i w wersji ekonomicznej. Osobiście żeby wykonać czyszczenie łożyskowania przepustnicy nawierciłem (fi 7) rurę wydechową i cienką rurką plastikową aplikowałem środek do czyszczenia zaworów EGR ( nie pamiętam dokładnie ale chyba WD był skuteczniejszy). Po wszystkim otwór zamykałem blachowkrętem. Pomagało na kilka tygodni.Wymyśliłem,że gdyby powiększyć otwór w rurze wydechowej czyszczenie mógłbym wykonać dokładniej. Co o tym sądzicie? Z drugiej strony czy ten problem występuje także w rocznikach młodszych tzn. 2013....itd.? Czy też został rozwiązany przez jakieś zmiany konstrukcyjne? Z góry dziękuję za odpowiedź. Krzysztof U mnie była wymieniana na gwarancji przy przebiegu 23000 km. Taka choroba wieku dziecięcego. Drugą był przewód intercoolera. Od momentu wymiany jest spokój. Obawiam się, że takie prowizoryczne czyszczenie da efekt na krótko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grabo_s Opublikowano 23 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 Wymieniłem przepustnice w j11, nowa przepustnice kupiłem za 350pln plus robota, wiec koszt nie jest kosmiczny. A przepustnica ori. W serwisie za części wołali 2k. Stara przepustnica zatarta - b.trudno było ja ruszyć.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.