Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Swiecace kontrolki


Greg110773
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem w moim pacie mianowicie po przejechaniu kilkunastu km zapalaja sie kontrolki abs, 4wd,esp i symbol poslizgu jaka moze byc tego przyczyna po zgaszeniu auta kontrolki gasna i jak wyzej po paru przejechanych km znow swieca Prosze o pomoc i dobra rade

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ostatnio było to samo. Powodem byla powódź w kostce od jednego z czujników abs. Rozłączenie, wyczyszczenie i osuszenie rozwiązało problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedz uszkodzony prawy tylny czujnik abs co zostalo sprawdzone tylko ze lewy i prawy podlaczony jest do jednej kostki czyli wymienia sie oba tak? 

Edytowane przez Greg110773
Dopiska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny że czujnik jest walniety? Mi tez pokazywalo że czujnik nawet jadąc stałą prędkością i podłączony skaner pokazywał stale prędkości z 3 kół a z tego jednego nie ,upewnij się że kable idące do tego czujnika całe, bo to jest stały problem ,tak z tylu są dwa czujniki do jeden kostki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz rezystancję czujnika w dwie strony . Gdzieś na forum są podane rezystancję czujników.

Było coś ostatnio robione przy tylnych kołach? jezdzisz dużo po drogach szutrowych ? Może wystarczy wyjęcie czujnika i czyszczenie.

Możesz mieć przetartą izolację albo utleniony przewód wewnątrz izolacji ( tego nie widać). Po uruchomieniu silnika jest ok, wpadniesz w dziurę , wjedziesz w kałużę i znowu to samo.

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak komputer podpiety pokazywal prawy czujnik kable sprawdzone czujniki zalozone nowe i po paru km to samo swieci zobacze jeszcze jak skasuje mi bledy moze siedzi cos w pamieci komputera sam nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nic szukam dalej ciagle to samo chyba wymienie jeszcze kable na nowe czy ma ktos moze schemat elektryki czujnika abs

Edytowane przez Greg110773
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie idzie sygnal widocznie gdzies kabelek zlamany jak podpial miernik akurat byl sygnal widocznie poruszal kablami

Edytowane przez Greg110773
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam. Ja mam identyczny problem. Po przejechaniu kilku, czasami kilkuset zapalają się kontrolki ABS ESP 4WD i symbol poślizgu. Po wyłączeniu zapłonu, odczekaniu kilku chwil i po ponownym włączeniu zapłonu i przejechaniu kilku metrów wszystko gaśnie po czym znowu się zapalają czasami po kilku km., a czasami po kilkudziesięciu km, czasami po kilkuset. Dzieje się to przeważnie w trasie. Jeszcze jedna uwaga, przy nawet lekkim hamowaniu czuję i słyszę odbijanie pedału hamulca. Też sądzę, że to może być któryś z czujników ABS, ale sądziłem że czujnik działa albo nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wiatam miałem podobny problem zapaliły się kontrolki abs kontrola trakcji oraz rozłączylo napedy i jechał tylko na tyle. Po podlaczeniu komputera wyszlo tylny prawy czujnik abs. Po wymianie oczywiscie podwójnego koszt 280 pln wiec nie tak źle mechanik jeszcze odkrył jeden uszkodzony przewód i go naprawił ( stwierdzajac ze ze wzgledu na kiepskiej jakosci przewody moze tak sie dziac ). Za usługe policzył 200 pln wiec naprawa nie wyszła tragicznie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam umęczonych szukaniem)) U mnie dziś z tymi samymi problemami na desce takie błędy pokazało na komputerze. Gdzieś są opisy do tych błędów na tym forum ? 

20220125_133046.jpg

20220125_130406.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, z3zzz napisał:

Witam umęczonych szukaniem)) U mnie dziś z tymi samymi problemami na desce takie błędy pokazało na komputerze. Gdzieś są opisy do tych błędów na tym forum ?

Czasami zamiast się "umęczać szukaniem", wystarczy wystarczy wklepać w Google prostą formułkę "Nissan błąd P1832".

Można też trochę bardziej się umęczyć, wejść na stronę Kody błędów OBD2 , trochę poklikać, by znaleźć to, czego szukamy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, z3zzz napisał:

No i to jest jakiś sposób ,żeby znaleźć snobistyczną ,ale podpowiedź ! Ale to już norma na forach w tym kraju . Dzięki.

Może i snobistyczną, ale rozwiązującą problem "leniuszków", dla których jest normą oczekiwanie od innych grzeczności i podawania rozwiązań "pod dziobek".
Bez urazy :emot060:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam.

Problem kontrolek ESP/VDC mam od kiedy kupiłem auto. U mnie notorycznym błędem jest C1142 i powoduje świecenie ESP oraz VDC. ABS oraz 4WD się nie zaświecają. Co kilka uruchomień kontrolki gasną na chwilę. Czasem na dłużej, jak parę dni, czasem na krócej, np parę minut. Zapalają się w różnych sytuacjach drogowych, mam wrażenie że niezależnie od trybu poruszania się auta. Widziałem nawet raz kiedy się zaświeciły na postoju, przed ruszeniem. Ale w sumie ja nie o tym.

Przedwczoraj byłem na myjni i co prawda puściłem trochę wody w podwozie od dołu, ale nic inaczej niż zwykle. Wsiadam do auta, uruchamiam, a tam świeci się 4WD oraz Check Engine. U mnie niespotykane dotąd. Chcę ruszyć, a tu nic. Komp odcina obroty, pozwala jedynie na jałowe. No to pozwoliłem autu się toczyć, ale dało się tylko 5km/h i to po równym terenie. Lekko pod górkę i już nie chciał, wiadomo jak to jałowe. Zatrzymałem się na parę minut, ponownie odpaliłem auto i nie było już kontrolek. Jechałem jakieś 2min i znowu, 4WD i odcięcie obrotów. Masakra, gdyby takie coś się zdarzyło w ruchu, na autostradzie, albo co gorsza podczas np wyprzedzania! Został mi 1km do domu więc się jakoś dotoczyłem. Zostawiłem auto na 2 dni, nie ruszałem, obraziłem się na nie. Dzisiaj pojechałem na testy po okolicach i nic... tzn żadnych błędów. Podjechałem do mechanika, sczytałem błędy, było:

P1832, P1831, P1829, P1819, P1808, P1830

skasowałem, ale ponownie pojawiały się P1832 i P1831.

Jeszcze nie zasiadłem do problemu, ale piszę tu, bo może ktoś miał podobny przypadek?

Z bardzo ważnej rzeczy, którą zaobserwowałem, to że napędy były spięte (!) podczas awarii. Czuć było przy skręcaniu. Stąd przypuszczam odcięcie obrotów, aby chronić napędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dziś podczas jazdy zaczęła mi migać kontrolka AIRBAGu. Szykować się na coś poważnego? Może ktoś miał już taki problem? Autem jeżdżę już dobre 7lat i nigdy nie było z tym problemu. Czy w R51 wogole jest gdzieś wyłącznik poduszki pasażera? Zacząłem od poszukiwań wyłącznika żeby zobaczyć jak to jest sygnalizowane na desce ale nic nie znalazłem. Macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.  U mnie przyczyną był zardzewiały czujnik uderzeniowy, boczny, lewy. Wymiana na używkę z takim samym numerem pomogła.

Pozdr

Ml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

MAM TO!!!

 

Wreszcie po 2 latach walki udało mi się pokonać błędy VDC/ESP! Tzn walkę bezpośrednią wygrał warsztat i to o dziwo... ASO. Tylko oni pozostali na placu boju, podjęli rękawicę i udało się. Nikt inny nie chciał się z tym grzebać.

Przypominam awarię:

1) Kontrolki VDC/ESP, błąd notoryczny C1142 - 3 lata temu kontrolki pojawiały się rzadko, potem coraz częściej, a pod koniec (rok temu) rzadko kiedy gasły.

2) Oprócz tego rok temu miałem przypadki spięcia napędów podczas deszczu lub mycia auta, wyskakiwał Check Engine, ABS, VDC/ESP; silnik przechodził w tryb awaryjny, bez reakcji na gaz.

Ta druga awaria odeszła po wyczyszczeniu kostki czujnika ABS lewy przód.

A pierwsza się nasilała. Rok temu oddałem auto do ASO po awarii przedniej prawej piasty. Wymieniono: piastę, tarcze i klocki przód, płyn hamulcowy. Wykonano diagnostykę działania czujników ABS, przeczyszczono połączenia. Znaleziono jeszcze jakiś problem, bodaj z kątem skrętu, poprawiono. Niestety problem nie zniknął. Auto odstawione ponownie zaraz po odebraniu i jeździe próbnej.

Podejrzenie padło na pompę ABS, ponieważ do poprzednich objawów dołączyło dziwne wahania siły hamowania, wręcz przerywanie. Zakupiłem używkę ze zgodnym numerem. Wymieniono pompę, auto przetestowane na 50km, odebrałem auto, jazda do domu, po 1km jeb... kontrolki... Auto odstawione z powrotem, od razu.

Po kilku tygodniach diagnoza - trzeba się przyjrzeć pompie hamulcowej a w szczególności dwóm czujnikom ciśnienia podłączonym od jej spodu. Najśmieszniejsze, że ASO próbowało pozyskać same czujniki z sieci Nissana i okazało się, że nie istnieją jako część zamienna(!) Cała pompa z czujnikami, nowa OEM, jakaś tam cena zaporowa i oczekiwanie kilka tygodni... Postanowiłem poszukać w używkach i znalazłem bodaj tylko 2 ogłoszenia, w których były rzeczone czujniki. Jedno nie odpowiadało, drugie nieaktualne. Czujniki oznaczone:

1829297481_patykpompa.jpg.0808db3d90c44727890ec4071f997b5d.jpg

Skoro nie miałem ich numeru wg Nissana, a znalazłem nr producenta (Bosch), to zacząłem szukać po tym numerze. Okazało się, że jest ich przynajmniej kilka odmian, wszystkie w tej samej lub podobnej obudowie i używane w wielu różnych markach aut. Od BWM, przez VW po Volvo i Renault. Praktycznie wszystkie mają nr 10.0522-992x i jedynie ostatnia cyfra bywa różna. Już nawet nie pamiętam jaka cyfra była u mnie w aucie, ale postanowiłem kupić podobne o numerze 10.0522-9924 podobno od VW. Wyglądają tak:

1536503348_patykczujnik.thumb.jpg.43d20971b49a0df3404517edc11adce4.jpg

ASO wymieniło czujniki na te, które dostarczyłem i usterka naprawiona!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje samozaparcia, niestety naszej Paty potrafią być piekielnie upierdliwe, ja z pewnymi rzeczami się już pogodziłem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, apsik napisał:

Gratuluje samozaparcia, niestety naszej Paty potrafią być piekielnie upierdliwe, ja z pewnymi rzeczami się już pogodziłem :D

Ile ja już kasy i czasu poświęciłem żeby to auto doprowadzić do ładu... masakra. A jeszcze przede mną remont ramy i blacharka...

Lubię to auto, naprawdę. Mimo że jest naprawdę kapryśne. CHociaż może to być kwestia braku nakładów finansowych poprzednich właścicieli.

A najlepsze jest, że niebawem będę się go pozbywał :D kiedy już będzie wymuskany i bezawaryjny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Popeye napisał:

Ile ja już kasy i czasu poświęciłem żeby to auto doprowadzić do ładu... masakra. A jeszcze przede mną remont ramy i blacharka...

Lubię to auto, naprawdę. Mimo że jest naprawdę kapryśne. CHociaż może to być kwestia braku nakładów finansowych poprzednich właścicieli.

A najlepsze jest, że niebawem będę się go pozbywał :D kiedy już będzie wymuskany i bezawaryjny...

Ja to samo ze swoim bede robić, może na jesieni bede zmieniać ;D ale cóz ktos dostanie fajna furę, oczywiscie przy tym nakladzie finansowym nie sprzedam taniej niz za 55k bo jest po remoncie silnika, zawieszenia (poliuretan), wymiana butli lpg, piaskowanie ramy+ konserwa,  tłumik, katy, opony 2 letnie BFG AT i duzo pierdół. Po prostu czas na zmiany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...