Greg110773 Opublikowano 12 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2019 Witam mam problem w moim pacie mianowicie po przejechaniu kilkunastu km zapalaja sie kontrolki abs, 4wd,esp i symbol poslizgu jaka moze byc tego przyczyna po zgaszeniu auta kontrolki gasna i jak wyzej po paru przejechanych km znow swieca Prosze o pomoc i dobra rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2019 Zacznij od sprawdzenia czujników ABS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobek428 Opublikowano 13 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2019 U mnie ostatnio było to samo. Powodem byla powódź w kostce od jednego z czujników abs. Rozłączenie, wyczyszczenie i osuszenie rozwiązało problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greg110773 Opublikowano 13 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2019 (edytowane) Dzieki za podpowiedz uszkodzony prawy tylny czujnik abs co zostalo sprawdzone tylko ze lewy i prawy podlaczony jest do jednej kostki czyli wymienia sie oba tak? Edytowane 13 Lutego 2019 przez Greg110773 Dopiska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coyote024 Opublikowano 14 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 Jesteś pewny że czujnik jest walniety? Mi tez pokazywalo że czujnik nawet jadąc stałą prędkością i podłączony skaner pokazywał stale prędkości z 3 kół a z tego jednego nie ,upewnij się że kable idące do tego czujnika całe, bo to jest stały problem ,tak z tylu są dwa czujniki do jeden kostki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greg110773 Opublikowano 14 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 Tak bylo wszystko sprawdzane miernik przewodzi impuls na kablach a czujnik martwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 14 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 (edytowane) Zmierz rezystancję czujnika w dwie strony . Gdzieś na forum są podane rezystancję czujników. Było coś ostatnio robione przy tylnych kołach? jezdzisz dużo po drogach szutrowych ? Może wystarczy wyjęcie czujnika i czyszczenie. Możesz mieć przetartą izolację albo utleniony przewód wewnątrz izolacji ( tego nie widać). Po uruchomieniu silnika jest ok, wpadniesz w dziurę , wjedziesz w kałużę i znowu to samo. Edytowane 14 Lutego 2019 przez dzemik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greg110773 Opublikowano 15 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 A wiec tak komputer podpiety pokazywal prawy czujnik kable sprawdzone czujniki zalozone nowe i po paru km to samo swieci zobacze jeszcze jak skasuje mi bledy moze siedzi cos w pamieci komputera sam nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greg110773 Opublikowano 16 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2019 (edytowane) I nic szukam dalej ciagle to samo chyba wymienie jeszcze kable na nowe czy ma ktos moze schemat elektryki czujnika abs Edytowane 16 Lutego 2019 przez Greg110773 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NissanFun Opublikowano 17 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2019 A błąd tylnego czujnika nadal wypluwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greg110773 Opublikowano 18 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 (edytowane) Nie idzie sygnal widocznie gdzies kabelek zlamany jak podpial miernik akurat byl sygnal widocznie poruszal kablami Edytowane 18 Lutego 2019 przez Greg110773 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lepek60 Opublikowano 9 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2021 Witam. Ja mam identyczny problem. Po przejechaniu kilku, czasami kilkuset zapalają się kontrolki ABS ESP 4WD i symbol poślizgu. Po wyłączeniu zapłonu, odczekaniu kilku chwil i po ponownym włączeniu zapłonu i przejechaniu kilku metrów wszystko gaśnie po czym znowu się zapalają czasami po kilku km., a czasami po kilkudziesięciu km, czasami po kilkuset. Dzieje się to przeważnie w trasie. Jeszcze jedna uwaga, przy nawet lekkim hamowaniu czuję i słyszę odbijanie pedału hamulca. Też sądzę, że to może być któryś z czujników ABS, ale sądziłem że czujnik działa albo nie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cohones27 Opublikowano 14 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2022 Wiatam miałem podobny problem zapaliły się kontrolki abs kontrola trakcji oraz rozłączylo napedy i jechał tylko na tyle. Po podlaczeniu komputera wyszlo tylny prawy czujnik abs. Po wymianie oczywiscie podwójnego koszt 280 pln wiec nie tak źle mechanik jeszcze odkrył jeden uszkodzony przewód i go naprawił ( stwierdzajac ze ze wzgledu na kiepskiej jakosci przewody moze tak sie dziac ). Za usługe policzył 200 pln wiec naprawa nie wyszła tragicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z3zzz Opublikowano 25 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2022 Witam umęczonych szukaniem)) U mnie dziś z tymi samymi problemami na desce takie błędy pokazało na komputerze. Gdzieś są opisy do tych błędów na tym forum ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 25 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2022 2 godziny temu, z3zzz napisał: Witam umęczonych szukaniem)) U mnie dziś z tymi samymi problemami na desce takie błędy pokazało na komputerze. Gdzieś są opisy do tych błędów na tym forum ? Czasami zamiast się "umęczać szukaniem", wystarczy wystarczy wklepać w Google prostą formułkę "Nissan błąd P1832". Można też trochę bardziej się umęczyć, wejść na stronę Kody błędów OBD2 , trochę poklikać, by znaleźć to, czego szukamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z3zzz Opublikowano 25 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2022 No i to jest jakiś sposób ,żeby znaleźć snobistyczną ,ale podpowiedź ! Ale to już norma na forach w tym kraju . Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 25 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2022 11 minut temu, z3zzz napisał: No i to jest jakiś sposób ,żeby znaleźć snobistyczną ,ale podpowiedź ! Ale to już norma na forach w tym kraju . Dzięki. Może i snobistyczną, ale rozwiązującą problem "leniuszków", dla których jest normą oczekiwanie od innych grzeczności i podawania rozwiązań "pod dziobek". Bez urazy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z3zzz Opublikowano 25 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2022 Wiem tak to jest ?? jeszcze raz dzięki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Popeye Opublikowano 20 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2022 Witam. Problem kontrolek ESP/VDC mam od kiedy kupiłem auto. U mnie notorycznym błędem jest C1142 i powoduje świecenie ESP oraz VDC. ABS oraz 4WD się nie zaświecają. Co kilka uruchomień kontrolki gasną na chwilę. Czasem na dłużej, jak parę dni, czasem na krócej, np parę minut. Zapalają się w różnych sytuacjach drogowych, mam wrażenie że niezależnie od trybu poruszania się auta. Widziałem nawet raz kiedy się zaświeciły na postoju, przed ruszeniem. Ale w sumie ja nie o tym. Przedwczoraj byłem na myjni i co prawda puściłem trochę wody w podwozie od dołu, ale nic inaczej niż zwykle. Wsiadam do auta, uruchamiam, a tam świeci się 4WD oraz Check Engine. U mnie niespotykane dotąd. Chcę ruszyć, a tu nic. Komp odcina obroty, pozwala jedynie na jałowe. No to pozwoliłem autu się toczyć, ale dało się tylko 5km/h i to po równym terenie. Lekko pod górkę i już nie chciał, wiadomo jak to jałowe. Zatrzymałem się na parę minut, ponownie odpaliłem auto i nie było już kontrolek. Jechałem jakieś 2min i znowu, 4WD i odcięcie obrotów. Masakra, gdyby takie coś się zdarzyło w ruchu, na autostradzie, albo co gorsza podczas np wyprzedzania! Został mi 1km do domu więc się jakoś dotoczyłem. Zostawiłem auto na 2 dni, nie ruszałem, obraziłem się na nie. Dzisiaj pojechałem na testy po okolicach i nic... tzn żadnych błędów. Podjechałem do mechanika, sczytałem błędy, było: P1832, P1831, P1829, P1819, P1808, P1830 skasowałem, ale ponownie pojawiały się P1832 i P1831. Jeszcze nie zasiadłem do problemu, ale piszę tu, bo może ktoś miał podobny przypadek? Z bardzo ważnej rzeczy, którą zaobserwowałem, to że napędy były spięte (!) podczas awarii. Czuć było przy skręcaniu. Stąd przypuszczam odcięcie obrotów, aby chronić napędy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 18 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2022 Dziś podczas jazdy zaczęła mi migać kontrolka AIRBAGu. Szykować się na coś poważnego? Może ktoś miał już taki problem? Autem jeżdżę już dobre 7lat i nigdy nie było z tym problemu. Czy w R51 wogole jest gdzieś wyłącznik poduszki pasażera? Zacząłem od poszukiwań wyłącznika żeby zobaczyć jak to jest sygnalizowane na desce ale nic nie znalazłem. Macie jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mleczko Opublikowano 19 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2022 Cześć. U mnie przyczyną był zardzewiały czujnik uderzeniowy, boczny, lewy. Wymiana na używkę z takim samym numerem pomogła. Pozdr Ml Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Popeye Opublikowano 7 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2023 MAM TO!!! Wreszcie po 2 latach walki udało mi się pokonać błędy VDC/ESP! Tzn walkę bezpośrednią wygrał warsztat i to o dziwo... ASO. Tylko oni pozostali na placu boju, podjęli rękawicę i udało się. Nikt inny nie chciał się z tym grzebać. Przypominam awarię: 1) Kontrolki VDC/ESP, błąd notoryczny C1142 - 3 lata temu kontrolki pojawiały się rzadko, potem coraz częściej, a pod koniec (rok temu) rzadko kiedy gasły. 2) Oprócz tego rok temu miałem przypadki spięcia napędów podczas deszczu lub mycia auta, wyskakiwał Check Engine, ABS, VDC/ESP; silnik przechodził w tryb awaryjny, bez reakcji na gaz. Ta druga awaria odeszła po wyczyszczeniu kostki czujnika ABS lewy przód. A pierwsza się nasilała. Rok temu oddałem auto do ASO po awarii przedniej prawej piasty. Wymieniono: piastę, tarcze i klocki przód, płyn hamulcowy. Wykonano diagnostykę działania czujników ABS, przeczyszczono połączenia. Znaleziono jeszcze jakiś problem, bodaj z kątem skrętu, poprawiono. Niestety problem nie zniknął. Auto odstawione ponownie zaraz po odebraniu i jeździe próbnej. Podejrzenie padło na pompę ABS, ponieważ do poprzednich objawów dołączyło dziwne wahania siły hamowania, wręcz przerywanie. Zakupiłem używkę ze zgodnym numerem. Wymieniono pompę, auto przetestowane na 50km, odebrałem auto, jazda do domu, po 1km jeb... kontrolki... Auto odstawione z powrotem, od razu. Po kilku tygodniach diagnoza - trzeba się przyjrzeć pompie hamulcowej a w szczególności dwóm czujnikom ciśnienia podłączonym od jej spodu. Najśmieszniejsze, że ASO próbowało pozyskać same czujniki z sieci Nissana i okazało się, że nie istnieją jako część zamienna(!) Cała pompa z czujnikami, nowa OEM, jakaś tam cena zaporowa i oczekiwanie kilka tygodni... Postanowiłem poszukać w używkach i znalazłem bodaj tylko 2 ogłoszenia, w których były rzeczone czujniki. Jedno nie odpowiadało, drugie nieaktualne. Czujniki oznaczone: Skoro nie miałem ich numeru wg Nissana, a znalazłem nr producenta (Bosch), to zacząłem szukać po tym numerze. Okazało się, że jest ich przynajmniej kilka odmian, wszystkie w tej samej lub podobnej obudowie i używane w wielu różnych markach aut. Od BWM, przez VW po Volvo i Renault. Praktycznie wszystkie mają nr 10.0522-992x i jedynie ostatnia cyfra bywa różna. Już nawet nie pamiętam jaka cyfra była u mnie w aucie, ale postanowiłem kupić podobne o numerze 10.0522-9924 podobno od VW. Wyglądają tak: ASO wymieniło czujniki na te, które dostarczyłem i usterka naprawiona! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apsik Opublikowano 7 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2023 Gratuluje samozaparcia, niestety naszej Paty potrafią być piekielnie upierdliwe, ja z pewnymi rzeczami się już pogodziłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Popeye Opublikowano 7 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2023 7 godzin temu, apsik napisał: Gratuluje samozaparcia, niestety naszej Paty potrafią być piekielnie upierdliwe, ja z pewnymi rzeczami się już pogodziłem Ile ja już kasy i czasu poświęciłem żeby to auto doprowadzić do ładu... masakra. A jeszcze przede mną remont ramy i blacharka... Lubię to auto, naprawdę. Mimo że jest naprawdę kapryśne. CHociaż może to być kwestia braku nakładów finansowych poprzednich właścicieli. A najlepsze jest, że niebawem będę się go pozbywał kiedy już będzie wymuskany i bezawaryjny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apsik Opublikowano 7 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2023 4 godziny temu, Popeye napisał: Ile ja już kasy i czasu poświęciłem żeby to auto doprowadzić do ładu... masakra. A jeszcze przede mną remont ramy i blacharka... Lubię to auto, naprawdę. Mimo że jest naprawdę kapryśne. CHociaż może to być kwestia braku nakładów finansowych poprzednich właścicieli. A najlepsze jest, że niebawem będę się go pozbywał kiedy już będzie wymuskany i bezawaryjny... Ja to samo ze swoim bede robić, może na jesieni bede zmieniać ;D ale cóz ktos dostanie fajna furę, oczywiscie przy tym nakladzie finansowym nie sprzedam taniej niz za 55k bo jest po remoncie silnika, zawieszenia (poliuretan), wymiana butli lpg, piaskowanie ramy+ konserwa, tłumik, katy, opony 2 letnie BFG AT i duzo pierdół. Po prostu czas na zmiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.