ckycky Opublikowano 13 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2019 Czesc chlopaki, Mam takie pytanie. Czy wiecie moze czy reflektor do xenonow i do zwyklych zarowek wygladaja tam samo? Pozdrowienia Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 13 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2019 Budowa zewnętrzna i punkty mocowania są na 100 % takie same. Nie sądzę, aby robili inną karoserię pod różne typy reflektorów. Główna różnica polega na tym co w środku (elektryka, lustro, gniazdo żarówek) i osprzęcie do xenonów (obowiązkowe spryskiwacze) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ckycky Opublikowano 13 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2019 Moze pokombinuje cos z przerobieniem/dopasowaniem normalnego relflektora pod xenon bo jak patrze na ceny nawet uzywek to za glowe mozna sie zlapac...Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 13 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2019 Ale co pokombinujesz? Przecież kluczowe w reflektorze jest umieszczenie źródła światła w stosunku do lustra. Palniki D2R mają inna budowę niż zwykłe żarówki. 5 mm różnicy położenia punktu świecącego w stosunku do lustra to jest szalona różnica. A tu nie wiadomo co u Ciebie wyjdzie. To już chyba lepiej będzie jak wymienisz żarówki na zamienniki LED'owe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czech Opublikowano 14 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 Każda konstrukcja reflektora jest przystosowana do dedykowanych do niego żarówek. Również, co najważniejsze na taki i tylko taki zestaw reflektor jest homologowany. Zastosowanie w reflektorach homologowanych na żarówki halogenowe innych źródeł światła może poskutkować zabraniem dowodu rejestracyjnego przez policję lub diagnostę. Niezależnie od obowiązujących przepisów coraz częściej użytkownicy stosują żarówki ledowe co jest niezgodne z przepisami. W Polsce jazda z takimi żarówkami jeszcze jakoś przechodzi, jednak nie radzę wyjazdu do innych krajów europejskich. Przy żarówkach o strumieniu świata powyżej 2000 lumenów są wymagane spryskiwacze i automatyczne poziomowanie reflektorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 14 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 ten odbłyśnik nie wytrzyma takiej temperatury, i obudowa pewnie też nie. Będzie oślepiać wszystkich. To nie zadziała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ckycky Opublikowano 14 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 Dzieki bardzo za informacje. Podpatrzylem tez dokladniej i jednak bebechy wygladaja znaczaco inaczej tak wiec czeka mnie chyba zakup nowego reflektora ;((( szkoda troche kasy bo koszt takiego reflektora to polowa dwumasy Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ckycky Opublikowano 14 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 A mam jeszcze do Was jedno pytanie. W trakcie powyzszych komentarzy wyszlo ze majac xenony trzeba posiadac tez opcje ich spryskiwania. I tu mam zagwostke gdyz od momentu kupna auta spryskiwacze xenonow mi nie dzialaly - nie korzystalem z tego wiec machnalem reka na ten temat zakladajac ze poprzednik po dzwonie cos zle naprawil. Ale skoro juz nalezy je miec to czemuby ich nie uruchomic. Macie moze gdzies schmat tego podsystemu lub jakas grafike gdzie beda wskazane jego komponenty? Jak juz to bede mial to sprawdze w pierwszej kolejnosci czy wszystko mi zamontowali tak jak nalezy.PozdrawiamWysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 14 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 Uzupełnij rocznik w stopce i podaj wersję wyposażeniową X'a, bo nie wiadomo dla jakiej wersji Ci dawać rady. Co do spryskiwaczy u ciebie to mam jakieś wątpliwości. Jaką ty masz wersje samochodu - z ksenonami czy bez? Skoro rozważałeś zmiany w zwykłej lampie w kierunku ksenonów wnioskuję ze pierwotna wersja samochodu była bez ksenonów. A teraz objawia się zderzak ze spryskiwaczami. Można założyć że poprzedni właściciel po dzwonie zmienił sobie zderzak na taki ze spryskiwaczami i poległ z ich podłączeniem bo okazało się że zbiornik nie posiada pomp do spryskiwaczy Za dużo tu jest wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ckycky Opublikowano 14 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 Uzupełnij rocznik w stopce i podaj wersję wyposażeniową X'a, bo nie wiadomo dla jakiej wersji Ci dawać rady. Co do spryskiwaczy u ciebie to mam jakieś wątpliwości. Jaką ty masz wersje samochodu - z ksenonami czy bez? Skoro rozważałeś zmiany w zwykłej lampie w kierunku ksenonów wnioskuję ze pierwotna wersja samochodu była bez ksenonów. A teraz objawia się zderzak ze spryskiwaczami. Można założyć że poprzedni właściciel po dzwonie zmienił sobie zderzak na taki ze spryskiwaczami i poległ z ich podłączeniem bo okazało się że zbiornik nie posiada pomp do spryskiwaczy Za dużo tu jest wątpliwości. Hej,Dzieki bardzo za odpowiedz.W rozumowaniu mojego postu pojawilo sie troche sprzecznosci.Mam XT z 2006 roku wersja Columbia 2.2dci.Xenony mam od poczatku (domniemam) oraz przycisk do ich uruchamiania w kabinie. Na zderzaku sa widoczne spryskiwacze ale co jest pod zderzakiem jeszcze nie wiem.Reflektor musze wymienic bo klosz jest pekniety i mocno zbiera sie wigloc w srodku. Jak jest duzo wilgoci to zarnik nie pali. Raz juz go zdejmowalem i osuszalem w piekarniku no ale po miesiacu problem wrocil. Boje sie ze tym razem padnie mi od tej wilgoci przetwornica (o ile juz nie padla) dlatego chce wymienic caly reflektor (w sumie to nie chce - bo wymiana klosza by wystarczyla - ale nie moge takich znalezc...PozdrowieniaXtrail T30, 2006 Columbia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 14 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 Columbia to nie wersja wyposażeniowa. Już kiedyś o tym pisałem tu Jeśli masz problem z kloszem to faktycznie przyjrzałbym się reflektorom na zwykłe żarówki. Raczej zakładam że Nissan obudowy reflektorów dla ksenonów i zwykłych lamp zrobił takie same, a wsadził do nich tylko inne środki. Wszystko musi pasować w te same karoserie. Ale tu już nie daję gwarancji, trzeba by to naocznie porównać. Sorki za moje wcześniejsze błędne wnioski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ckycky Opublikowano 14 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 Teoretycznie klosz jest sciagany z reflektora bo jest na zaczepach, ale trzeba by podgrzac plastiki i uszczelke zeby nadac im troche gietkosci. Wtedy mozna polasic sie na wymiane samego frontu jutro zeobie male dochodzenie...Xtrail T30, 2006 Columbia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 14 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 klosz demontowalny , trzeba tylko dobrze podgrzać . testowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Chudson opisz szczegółowo jak zdjąć klosz sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ckycky Opublikowano 15 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Super. Dzieki za potwierdzenie. Jeszcze jedno pytanie mnie nachodzi. Czy zatem klosz od zwyklej wersji zarowkowej jest tez pewnym rodzajem soczewki? Bo porownujac golym okiem klosze widac ze te od wersji zarowkowych maja pewien rodzaj frezow a te od xenonow sa gladkie...PozdrowieniaXtrail T30, 2006 Columbia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 (edytowane) To jest proste. Trzeba delikatnie ogrzewac opalarka polaczenie klosza z lampa własciwa.Klej zrobi sie miekki i pozwoli na zdjecie klosza. Fachowcy co robia to czesto na ten sam klej z powrotem przekleic potrafia klosz. P.S. przypomniało mi sie-jest program jak to robic na TVN Turbo-Zrób to sam.. Tu inny filmik: Edytowane 15 Lutego 2019 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ckycky Opublikowano 15 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Ja mysle ze to chodzi o podgrzanie kleju oraz o nadanie gietkosci tym zaczepom przy kloszu, bo nie wiem jak u Was ale u mnie bez podgrzewania byl to dosc twardy plastik i szybko zlamalem jeden zaczep wiec na tamten czas odpuscilem. Temat jednak wrocil jak bumerangXtrail T30, 2006 Columbia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ckycky Opublikowano 15 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Ok. Sciagnalem reflektor i znowu poszedl do piekarnika na osuszanie. Jadyna roznica ze tym razem odpialem kabel startera od przetwornicy. Wszysto gotuje sie w termoobiegu na 35C. Jak wyschnie to podlacze ponownie i zobacze czy xenon startuje.U mnie pomimo ze ostatnim razem widoczne pekniecie potraktowalem przezroczystym klejem to dalej wilgoc sie zbierala - w sumie mocnirj jak poprzednio bo sidac ja nawet w gornej czesci reflektora. Mozliwe ze odpowietrzenia mam zapchane, ale jeszcze ich nie zlokaliowalem...Co do schematu wymiany klosza to mysle ze wystatczy opalarka podgrzac dookoola laczenia (umiejscowienie klipsow na zdjeciach) i wtedy powinien klosz odejsc. Podmieniamy na nowy nie pekniety i mocujemy go na jakis klej.... Jeszcze nie wiem jaki...Xtrail T30, 2006 Columbia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Klosz z lampy angielskiej nawet powinien pasować i z wersji żarówkowej. Warto się pobawić i wymienić. Nieszczelność mogła też powstać w miejscu łączenia klosza nieopodal pęknięcia z powodu naprężeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ckycky Opublikowano 15 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Tym razem chyba przetwornica padla bo po osuszeniu xenon dalej nie startuje. Zarnik podmieniony i tez nic. Pozostaje dla proby podmienic lewy z prawym reflektorem... Ale to juz nie dzisiaj - za ladna pogoda jest za oknemXtrail T30, 2006 Columbia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Pare lat temu wymieniałem samo szklo w lampie i wkleilm na klej do szyb. Nie trzeba kupowac calej tuby ,wystarczy pojśc do zakładu co wymienia szyby i poprosic o wykorzystane tutki z klejem jakie wyrzucaja. W kazdej jest jeszcze na końcu tyle kleju ze mozna kilka kloszy przykleic.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 15 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Czy właśnie na szkle nie ma oznaczenia czy jest to lampa homologowana dla palniki a nie dla żarówki? Jeżeli tak jest to założenie szkła od żarówki może spowodować problem przy kontroli drogwej/przeglądzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ckycky Opublikowano 15 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2019 Czy właśnie na szkle nie ma oznaczenia czy jest to lampa homologowana dla palniki a nie dla żarówki? Jeżeli tak jest to założenie szkła od żarówki może spowodować problem przy kontroli drogwej/przeglądzie. Faktycznie na kloszu jest oznaczenie.... "Ale Panie, kto to sprawdzi..." Xtrail T30, 2006 Columbia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 16 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2019 na przeglądzie nie sprawdzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 16 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2019 Spoko, ja tylko zasugerowalem. Ostatnio dość często widzę coraz bardziej drobiazgowe kontrole drogowe (stan techniczny) oraz na przeglądach. Oczywiście nikomu nie zabraniam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.