Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Reflektor Xenon / Standard


ckycky
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc chlopaki,

 

Mam takie pytanie. Czy wiecie moze czy reflektor do xenonow i do zwyklych zarowek wygladaja tam samo?

 

Pozdrowienia

 

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budowa zewnętrzna i punkty mocowania są na 100 % takie same. Nie sądzę, aby robili inną karoserię pod różne typy reflektorów.

Główna różnica polega na tym co w środku (elektryka, lustro, gniazdo żarówek) i osprzęcie do xenonów (obowiązkowe spryskiwacze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze pokombinuje cos z przerobieniem/dopasowaniem normalnego relflektora pod xenon bo jak patrze na ceny nawet uzywek to za glowe mozna sie zlapac...

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co pokombinujesz?

Przecież kluczowe w reflektorze jest umieszczenie źródła światła w stosunku do lustra. Palniki D2R mają inna budowę niż zwykłe żarówki.

5 mm różnicy położenia punktu świecącego w stosunku do lustra to jest szalona różnica. A tu nie wiadomo co u Ciebie wyjdzie.

To już chyba lepiej będzie jak wymienisz żarówki na zamienniki LED'owe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda konstrukcja reflektora jest przystosowana do dedykowanych do niego żarówek. Również, co najważniejsze na taki i tylko taki zestaw reflektor jest  homologowany. Zastosowanie w reflektorach homologowanych na żarówki halogenowe innych źródeł światła może poskutkować zabraniem dowodu rejestracyjnego przez policję lub diagnostę. Niezależnie od obowiązujących przepisów coraz częściej użytkownicy stosują żarówki ledowe co jest niezgodne z przepisami. W Polsce jazda z takimi żarówkami jeszcze jakoś przechodzi, jednak nie radzę wyjazdu do innych krajów europejskich.

Przy żarówkach o strumieniu świata powyżej 2000 lumenów są wymagane spryskiwacze i automatyczne poziomowanie reflektorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten odbłyśnik nie wytrzyma takiej temperatury, i obudowa pewnie też nie. Będzie oślepiać wszystkich. To nie zadziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki bardzo za informacje. Podpatrzylem tez dokladniej i jednak bebechy wygladaja znaczaco inaczej tak wiec czeka mnie chyba zakup nowego reflektora ;((( szkoda troche kasy bo koszt takiego reflektora to polowa dwumasy ;)

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam jeszcze do Was jedno pytanie. W trakcie powyzszych komentarzy wyszlo ze majac xenony trzeba posiadac tez opcje ich spryskiwania. I tu mam zagwostke gdyz od momentu kupna auta spryskiwacze xenonow mi nie dzialaly - nie korzystalem z tego wiec machnalem reka na ten temat zakladajac ze poprzednik po dzwonie cos zle naprawil. Ale skoro juz nalezy je miec to czemuby ich nie uruchomic. Macie moze gdzies schmat tego podsystemu lub jakas grafike gdzie beda wskazane jego komponenty? Jak juz to bede mial to sprawdze w pierwszej kolejnosci czy wszystko mi zamontowali tak jak nalezy.

Pozdrawiam

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnij rocznik w stopce i podaj wersję wyposażeniową X'a, bo nie wiadomo dla jakiej wersji Ci dawać rady.

Co do spryskiwaczy u ciebie to mam jakieś wątpliwości. Jaką ty masz wersje samochodu - z ksenonami czy bez?

Skoro rozważałeś zmiany w zwykłej lampie w kierunku ksenonów wnioskuję ze pierwotna wersja samochodu była bez ksenonów.

A teraz objawia się zderzak ze spryskiwaczami. Można założyć że poprzedni właściciel po dzwonie zmienił sobie zderzak na taki ze spryskiwaczami i poległ z ich podłączeniem bo okazało się że zbiornik nie posiada pomp do spryskiwaczy

Za dużo tu jest wątpliwości. 

 

163688648391.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnij rocznik w stopce i podaj wersję wyposażeniową X'a, bo nie wiadomo dla jakiej wersji Ci dawać rady.
Co do spryskiwaczy u ciebie to mam jakieś wątpliwości. Jaką ty masz wersje samochodu - z ksenonami czy bez?
Skoro rozważałeś zmiany w zwykłej lampie w kierunku ksenonów wnioskuję ze pierwotna wersja samochodu była bez ksenonów.
A teraz objawia się zderzak ze spryskiwaczami. Można założyć że poprzedni właściciel po dzwonie zmienił sobie zderzak na taki ze spryskiwaczami i poległ z ich podłączeniem bo okazało się że zbiornik nie posiada pomp do spryskiwaczy
Za dużo tu jest wątpliwości. 
 
163688648391.png
Hej,
Dzieki bardzo za odpowiedz.

W rozumowaniu mojego postu pojawilo sie troche sprzecznosci.

Mam XT z 2006 roku wersja Columbia 2.2dci.
Xenony mam od poczatku (domniemam) oraz przycisk do ich uruchamiania w kabinie. Na zderzaku sa widoczne spryskiwacze ale co jest pod zderzakiem jeszcze nie wiem.
Reflektor musze wymienic bo klosz jest pekniety i mocno zbiera sie wigloc w srodku. Jak jest duzo wilgoci to zarnik nie pali. Raz juz go zdejmowalem i osuszalem w piekarniku no ale po miesiacu problem wrocil. Boje sie ze tym razem padnie mi od tej wilgoci przetwornica (o ile juz nie padla) dlatego chce wymienic caly reflektor (w sumie to nie chce - bo wymiana klosza by wystarczyla - ale nie moge takich znalezc...

Pozdrowienia

Xtrail T30, 2006 Columbia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Columbia to nie wersja wyposażeniowa. Już kiedyś o tym pisałem tu

Jeśli masz problem z kloszem to faktycznie przyjrzałbym się reflektorom na zwykłe żarówki.

Raczej zakładam że Nissan obudowy reflektorów dla ksenonów i zwykłych lamp zrobił takie same, a wsadził do nich tylko inne środki. Wszystko musi pasować w te same karoserie.

Ale tu już nie daję gwarancji, trzeba by to naocznie porównać.

Sorki za moje wcześniejsze błędne wnioski :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie klosz jest sciagany z reflektora bo jest na zaczepach, ale trzeba by podgrzac plastiki i uszczelke zeby nadac im troche gietkosci. Wtedy mozna polasic sie na wymiane samego frontu ;) jutro zeobie male dochodzenie...

Xtrail T30, 2006 Columbia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super.
Dzieki za potwierdzenie. Jeszcze jedno pytanie mnie nachodzi. Czy zatem klosz od zwyklej wersji zarowkowej jest tez pewnym rodzajem soczewki? Bo porownujac golym okiem klosze widac ze te od wersji zarowkowych maja pewien rodzaj frezow a te od xenonow sa gladkie...

Pozdrowienia

Xtrail T30, 2006 Columbia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest proste.

Trzeba delikatnie ogrzewac opalarka polaczenie klosza z lampa własciwa.Klej zrobi sie miekki i pozwoli na zdjecie klosza.

Fachowcy co robia to czesto na ten sam klej z powrotem przekleic potrafia klosz.

P.S.

przypomniało mi sie-jest program jak to robic na TVN Turbo-Zrób to sam..

Tu inny filmik:

 

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mysle ze to chodzi o podgrzanie kleju oraz o nadanie gietkosci tym zaczepom przy kloszu, bo nie wiem jak u Was ale u mnie bez podgrzewania byl to dosc twardy plastik i szybko zlamalem jeden zaczep wiec na tamten czas odpuscilem. Temat jednak wrocil jak bumerang

Xtrail T30, 2006 Columbia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Sciagnalem reflektor i znowu poszedl do piekarnika na osuszanie. Jadyna roznica ze tym razem odpialem kabel startera od przetwornicy. Wszysto gotuje sie w termoobiegu na 35C. Jak wyschnie to podlacze ponownie i zobacze czy xenon startuje.

U mnie pomimo ze ostatnim razem widoczne pekniecie potraktowalem przezroczystym klejem to dalej wilgoc sie zbierala - w sumie mocnirj jak poprzednio bo sidac ja nawet w gornej czesci reflektora. Mozliwe ze odpowietrzenia mam zapchane, ale jeszcze ich nie zlokaliowalem...

Co do schematu wymiany klosza to mysle ze wystatczy opalarka podgrzac dookoola laczenia (umiejscowienie klipsow na zdjeciach) i wtedy powinien klosz odejsc. Podmieniamy na nowy nie pekniety i mocujemy go na jakis klej.... Jeszcze nie wiem jaki...

f4b6ce6f7673df1ae0c13ec250191629.jpg0e853ced301eabf588222e0826c3008c.jpg710b23d59eb4542c2c393b9349e6bea6.jpg2b51f63dda1fd0bb9e7190f377e7d059.jpg5ce4e6a8d014bde385a6bce7c3f1eb1b.jpg0cba5fb1582594fefc137bbcc574dc52.jpgc019d532092e96b8f2c844306d9c6a59.jpg8995b883e9ba72d51e208930dc67fe36.jpg5751599e26f0f26cce7badadce86e0ec.jpg

Xtrail T30, 2006 Columbia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klosz z lampy angielskiej nawet powinien pasować i z wersji żarówkowej. Warto się pobawić i wymienić.

 

Nieszczelność mogła też powstać w miejscu łączenia klosza nieopodal pęknięcia z powodu naprężeń 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym razem chyba przetwornica padla bo po osuszeniu xenon dalej nie startuje. Zarnik podmieniony i tez nic. Pozostaje dla proby podmienic lewy z prawym reflektorem... Ale to juz nie dzisiaj - za ladna pogoda jest za oknem

Xtrail T30, 2006 Columbia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pare lat temu wymieniałem samo szklo w lampie i wkleilm na klej do szyb.

Nie trzeba kupowac calej tuby ,wystarczy pojśc do zakładu co wymienia szyby  i poprosic o wykorzystane tutki  z klejem jakie wyrzucaja.

W kazdej jest jeszcze na końcu tyle kleju ze mozna kilka kloszy przykleic..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy właśnie na szkle nie ma oznaczenia czy jest to lampa homologowana dla palniki a nie dla żarówki?

Jeżeli tak jest to założenie szkła od żarówki może spowodować problem przy kontroli drogwej/przeglądzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy właśnie na szkle nie ma oznaczenia czy jest to lampa homologowana dla palniki a nie dla żarówki?
Jeżeli tak jest to założenie szkła od żarówki może spowodować problem przy kontroli drogwej/przeglądzie.
 
Faktycznie na kloszu jest oznaczenie.... "Ale Panie, kto to sprawdzi..." ;)

Xtrail T30, 2006 Columbia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, ja tylko zasugerowalem. Ostatnio dość często widzę coraz bardziej drobiazgowe kontrole drogowe (stan techniczny) oraz na przeglądach.

Oczywiście nikomu nie zabraniam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...