Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

TEKNA 1.3 DIG-T 140KM Spalanie


winiasz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mój znajomy jeździ tym od 3 tygodni i spalanie średnie jak na razie oscyluje wokół 11l w Szczecinie.

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, manix napisał:

Mój znajomy jeździ tym od 3 tygodni i spalanie średnie jak na razie oscyluje wokół 11l w Szczecinie.

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka
 

Ale łun gupi… powiedz mu, że ma mówić iż pali mu góra 5 koma 9, ale dlatego tak dużo - bo jeździ ostro i dynamicznie... ;-))

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No...To czyli 1.6 dig-t to chyba najlepszy wybór,ten ichni dowsizing... :D czy jakoś tak to o kant d... rozbić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,6 to wg mnie cudo. Piękne filmiki w necie jak ktoś rozbujał (może z górki, nieważne) qq do ponad 220 licznikowego, a pulsara 240. Silnik, który można ponoć bez szkody podkręcić o ok. 30 kucy i moment do ponad 300 Nm. A spalanie jak widać też niezłe. Na tle tego co nissan pakował w ostatnich 20 latach w samochody typowe dla przeciętnego zjadacza chleba (ilość dostępnych jednostek, moce) to ten silnik się wyróżnia na plus, mimo downsizingu i doby turbo. 

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, JACKO29 napisał:

No...To czyli 1.6 dig-t to chyba najlepszy wybór,ten ichni dowsizing... :D czy jakoś tak to o kant d... rozbić

 

15 godzin temu, tomkek1912 napisał:

1,6 to wg mnie cudo. 

Jak by nie ta sonda lambda to bym się obiema rękami pod Waszymi postami podpisał - a tak nie mogę potwierdzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padnięta sonda to pikuś. Powinieneś się cieszyć że koła nie odpadają albo szyby czy inne ciekawsze rzeczy jak w innych markach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, kierownice to tu też były

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj się nie zgodzę. Po prostu ASO żeruje na ludziach którzy przyjmują odpowiedź TTTM i wtedy ma ich w czterech literach. Jakoś na mnie tekst TTTM nie działa i każda pierdoła jest zrobiona. A co do akcji serwisowych to ja dziękuję za taką przyjemność kiedy człowiek jeździ samochodem w którym np. może odpaść koło. Już wolę padające akumulatory :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to jest gwarancja aby wymieniali coś co padnie. Ja dalej utrzymuje że wolę jak coś padnie niż odpadnie :laie_67:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
1,6 to wg mnie cudo. Piękne filmiki w necie jak ktoś rozbujał (może z górki, nieważne) qq do ponad 220 licznikowego, a pulsara 240. Silnik, który można ponoć bez szkody podkręcić o ok. 30 kucy i moment do ponad 300 Nm. A spalanie jak widać też niezłe. Na tle tego co nissan pakował w ostatnich 20 latach w samochody typowe dla przeciętnego zjadacza chleba (ilość dostępnych jednostek, moce) to ten silnik się wyróżnia na plus, mimo downsizingu i doby turbo. 
Bez problemu.
1,6 dig-t
Tylko źle się prowadzi i robi zdjęcie...588663fe19d25340392f52163f39f266.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tej prędkości to raczej wielka bryła Kaśki musi się źle prowadzić.Ale silnik 1.6 jak najbardziej,to jest to!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to nie pojazd na te prędkości.
Powyżej 200km/h zaczyna pływać przy najmniejszym bocznym podmuchu.
Jechać się da ale lepiej odłożyć telefon i złapać kierownicę w dwie dłonie.
Zresztą zdjęcie zrobione na prawie pustej autostradzie gdy trzymałem się środkowego pasa. Jakiś tam poziom bezpieczeństwa był zachowany.
;-)

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzicie mam kolejną Kasię (poprzednia została skradziona) tym razem z silnikiem 1.3 DIG-T 160KM. W stosunku do poprzedniego 1,6/163KM Dużej różnicy w samej pracy silnika nie zauważyłem, ale spalanie jest wyższe jak miałem 1,6/163. Na razie mam przejechane ok 500km, natomiast spalanie jest ok 1litra większe. Liczę że docelowo będzie mniejsze, jednak porównując oba silniki w pierwszych dniach eksploatacji  wychodzi że 1,6 był mniej paliwożerny. Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa, masa auta prawie taka sama, silniki mocą podobne ale większe zapotrzebowanie na benzynę, więc jak ten nowy silnik spełnia bardziej restrykcyjne normy spalin. Rozumiem, że silnik ma nowy wydech który pewnie ogranicza ilość CO2, jednak większe spalanie, to i po stronie wydech musi być więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normy są spełniane przy określonych warunkach, niemal laboratoryjnych.

A na codziennej drodze prawda wychodzi na wierzch.

Przy spokojnej jeździe mniejszy silnik teoretycznie mniej spali od większego.

Jednak przy dużym wysileniu mniejszy silnik wykonuje większą pracę od większego aby uzyskać tę samą moc.

Dlatego modny downsizing to bzdura, Mazda z technologią skyactive lepiej wychodzi w porównaniach. Silniki mają lepszą kulturę pracy, porownywalne osiągi (biorąc pod uwagę moc w KM) a spalanie mniejsze i spaliny czystsze.

Można? Można.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
On 3/15/2019 at 12:14 PM, manix said:

Mój znajomy jeździ tym od 3 tygodni i spalanie średnie jak na razie oscyluje wokół 11l w Szczecinie.

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka
 

Silnik 1,3 140KM po Krakowie w korkach 10-11l/100km, w wakacje jak nie ma ruchu mozna zejść do 9l a wystarczy pojechać za miasto i spalanie spada do 7-8l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1,3 160KM  Jaworzno  - Polanica Zdrój byłem niedwno  srednie spalanie 6.5 ,do tego próba szybkości wyszło 210 km oczywiście na autostradzie ,a w mieście  7,8 l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, Jumar said:

Silnik 1,3 140KM po Krakowie w korkach 10-11l/100km, w wakacje jak nie ma ruchu mozna zejść do 9l a wystarczy pojechać za miasto i spalanie spada do 7-8l

Jeszcze tylko dodam, że spalanie tego silnika jest bardzo zalezne od przejechanego dystansu - np. jezdząc od sklepu do sklepu w miescie (na dystansach ok 3-4 km) trudno o spalanie niższe niz 11l/100km, ale wystarczy w tym samym miescie przejechac juz dystans 10-15km i spalanie spada do 8,5-9l. Na zimnym silniku byłoby to dość zrozumiałe, ale zastanawia mnie dlaczego jak już  silnik jest rozgrzany, to i tak przy krótszych dystansach sporo potrzebuje paliwa?. Ale w sumie nie narzekam na spalanie, bo auto duże i wygodne a za to trzeba płacić :) Silnik - jezeli chodzi o kulture pracy, to tez nie mam najmniejszych zastrzezen, kolega ktory ze mna jechał nawet stwierdził, ze jest bardzo cichy.

Edytowane przez Jumar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Wy osiągacie takie prędkości :D ?

przy mojej próbie ledwo dobiłem do licznikowych 200. do 180 przyspiesza jak złoto. powyżej prędkość wzrasta 2km / minutę i trasa robi się za krótka aby zamknąć licznik :D.

 

W dniu 10.08.2019 o 00:14, Ryszard48 napisał:

Silnik 1,3 160KM  Jaworzno  - Polanica Zdrój byłem niedwno  srednie spalanie 6.5 ,do tego próba szybkości wyszło 210 km oczywiście na autostradzie ,a w mieście  7,8 l

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Silnik 1.3 140KM 1100km spalanie 6.5l. Najniżej trasa 35km 5.1l. W mieście lepiej nie patrzeć bo jak się stoi to też zlicza, więc można do nieskończoności:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miasto,miastu nierówne! W Wawie spali 10, a gdzieś indziej 7..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem podobny dylemat przed zakupem - czy wybrać 1,3 140 KM czy 1,3 160KM, przejrzałem interety i wyszło ze nie ma sensu dopłacać,bo róznicę trudno wyczyć. Gdzieś ktoś napisał czy powiedzial, ze jak nie masz zamiaru ciagnąć przyczepy, to 140KM zupelnie wystarczy i chyba miał racje bo na silnik raczej nie narzekam.

Z kolei starszy silnik 1,6 podobno był najlepszy do tego samochodu, ale niestety już go od jakiegoś czasu nie sprzedają, bo ekologia i nowe normy emisji. Sam gośc w ASO nawet przyznał w trakcie rozmowy

Najlepiej umow sie  na jazde próbną, aby porównać i sam zweryfikujesz czy czuć różnice i czy warto za to płacić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Jumar napisał:

ja miałem podobny dylemat przed zakupem - czy wybrać 1,3 140 KM czy 1,3 160KM, przejrzałem interety i wyszło ze nie ma sensu dopłacać,bo róznicę trudno wyczyć. Gdzieś ktoś napisał czy powiedzial, ze jak nie masz zamiaru ciagnąć przyczepy, to 140KM zupelnie wystarczy i chyba miał racje bo na silnik raczej nie narzekam.

Z kolei starszy silnik 1,6 podobno był najlepszy do tego samochodu, ale niestety już go od jakiegoś czasu nie sprzedają, bo ekologia i nowe normy emisji. Sam gośc w ASO nawet przyznał w trakcie rozmowy

Najlepiej umow sie  na jazde próbną, aby porównać i sam zweryfikujesz czy czuć różnice i czy warto za to płacić

A jaki miales poprzednio silnik? Ja 2.0 166km wolnossacy i boje sie ze 140 bedzie gorszy od nowego :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...