Quark-t Opublikowano 17 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2019 Cześć, od jakiegoś czasu borykam się z bezsensownie działającym systemem start-stop (i innymi ciekawostkami elektryki w Note II, ale to temat na osobny temat :D). W ramach własnego szpiegostwa dotarłem do napięcia ładowania akumulatora. I tu zaskoczenie - przy pracującym silniku napięcie w instalacji ("miernik" wpinany w gniazdo zapalniczki), potwierdzane cyfrowym multimetrem na klemach, waha się między 14,2V a 11,8V (!). I to przy obciążeniu, przykładowo zapalonych światłach mijania. Cóż, wydawało mi się, że napięcie powinno być raczej stałe i wynosić ok. 14V. Czyżby był zaszyty układ inteligentnego ładowania akumulatora (w związku z obecnością systemu start/stop)? Jeżeli tak, to czy ktoś przerabiał już wymianę akumulatora w Note II ze start/stopem? Tylko w ASO czy samodzielnie da radę? Naczytałem się o konieczności resetowania informacji w komputerze z tego powodu, choć instrukcja jest w tym względzie enigmatyczna. A akumulator bez ładowania a pod obciążeniem (sam zapłon, żadnych odbiorników, silnik stoi) szybko schodzi z napięciem do 10V, co sugeruje rozpoczęcie myślenia o jego wymianie (a dobiega 4-tego roku). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 17 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2019 Cześć. Nie mam pojęcia co, jak i gdzie mierzyłeś? Nie powinno się wahać. Mogę dać kilka prostych rad. Sprawny akumulator na zimnym samochodzie czyli postoju kilku godzin powinien mieć napięcie ok.12,5 V. Przy włączonym silniku na klemach powinien pokazywać ładowanie ok. 14,4 V. Jeśli akumulator ma poniżej ok.10,8 V i mniejsze oznacza rozładowanie. Jeśli po naładowaniu jego napięcie bardzo szybko spada do poniżej 12,5 V oznacza też jego zużycie. Akumulator przy częstej jeździe jest doładowywany i powinien wytrzymać kilka lat nawet 8 a nieraz więcej. Jeśli samochód długo stoi należy doładować, lub przejechać ok 50 km. Przy dzisiejszej elektronice auto pobiera cały cały czas prąd. Na koniec sprawdź czy nie masz dodatkowych źródeł prądu które drenują akumulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czech Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 Każde auto z SS ma inteligentny system nadzoru i ładowania, to on decyduje kiedy jest ładowane aku. Też sprawdzałem (nic nie muszę włączać, tak ma QQ), mogę wywołać podgląd napięcia na aku, a więc widać jak jest ładowany. Często podczas jazdy mam napięcie ok 14,4V i przychodzi moment, że spada do ok 12,4V. Jest to jednoznaczna informacja, że system wyłączył ładowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 10 godzin temu, janio napisał: Nie powinno się wahać Wręcz odwrotnie. W samochodach wyposażonych w system Start - Stop, jest dokładnie tak, jak to opisał kol. Czech. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 Jak jest Start-Stop to jest Inteligentny System Ładowania.........a wymiana akumulatora pod domem to problem i to duży. Nie wystarczy już klucz do odkręcenia klem i nowy akumulator. Cytat Pomijając kwestię dostępu do akumulatora we współczesnych samochodach, jego wymiana może być niemożliwa bez odpowiednich urządzeń lub oprogramowania. Dlaczego? Otóż po wymianie baterii na nową, sterownik będzie ją wciąż traktował jak poprzednią (zużytą), ładując akumulator zbyt niskim dla nowego napięciem. A zatem, po wymianie akumulatora należy o tym poinformować sterownik ECU, aby ten realizował program przewidziany dla nowej baterii. Dopóki tego nie zrobimy, zbyt niskie napięcie będzie powodowało stałe niedoładowanie i tym samym rozładowywanie się baterii. Co gorsza, niewiedza może sporo kosztować, ponieważ możemy uznać, że akumulator jest wadliwy, a próba wymiany go na nowy nie przyniesie skutku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czech Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 I to jest "przywilej" posiadania nowoczesnych aut. Coraz mniej czynności można wykonać samemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quark-t Opublikowano 18 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 @Czech Dzięki za konkretne info. Czyli TTM. Człowiek uczy się całe życie. @M@reS Tia, widziałem ten art. Pytanie czy ECU potrafią zresetować poprawnie dla nowego akumulatora tylko w ASO czy tam, gdzie znajdzie się kumaty człowiek z komputerem. Cóż, dzięki za informacje, będę spał pół nocy spokojniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.