Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Qashqai 1,3 160KM jak to jeździ


Jerzyk67
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Czy posiada ktoś Qashqaja w wersji 1,3 160 KM automat. Do takiego się przymierzam , ale nie wiem czy warto. Jak się tym jeździ , jak realne zużycie paliwa , jak dynamika, jak się sprawuje automat. Do tej pory jeżdżę Qashqajem z 2013 1.6dci z manualem i raczej nie narzekam, ale chciałbym pojeżdzić automatem. A może ma ktoś porównanie wersji 1,3 140KM   z  1,3 160KM. Ciekawy jestem waszych opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na www.se.pl jest test i na flota.com.pl i na autokult.pl

Edytowane przez JackSet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz kupić nowe auto to tylko z automatem, dopłata nie jest duża, a nowa skrzynia DCT dwusprzęgłowa jest lepsza od poprzedniej bezstopniowej, raz pojeździsz automatem to już nigdy nie kupisz manuala, komfort jazdy szczególnie w mieście a do tego spod świateł zawsze ruszasz pierwszy :D

  • Like 1
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.02.2019 o 11:23, camel napisał:

a do tego spod świateł zawsze ruszasz pierwszy :D

Pod warunkiem ze stoisz w pierwszej linii:jump:

Czy to znaczy ze Nissan z automatem jest szybszy od innych marek z automatem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, za tydzień odbieram swojego 1.3 DCT, postaram się napisać parę słów o silniku i skrzyni. Na testach jeździłem wersją 160/manual. Wrażenia przyzwoite, zobaczymy jak to będzie z DCT. (oby dobrze bo żona mnie powiesi :rolleyes: samochód jest dla niej). Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam to dzisiaj już nawet w PL automat to ten rozsądniejszy i lepszy wybór , za parę lat będzie , o manuał nie biorę tego .... Według mnie CVT nie jest gorsza a może nawet  lepsza skrzynia niż ten DCT ....  Taki 1.3 160KM AT to do takiego małego auta jak QQ świetny wybor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj robiłem trzeci serwis, facet z serwisu zachwalał silnik 1.3 160KM w automacie, podobno wymiata i w porównaniu do poprzedniego 1.6 163KM to niebo a ziemia, ten nowy to pocisk tak twierdzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 2/23/2019 at 10:00 AM, Strider said:

Dlaczego lepsza? To dość arbitralne stwierdzenie. Myślę, że faktycznie jeździ się dwusprzęgłówką przyjemniej kierowcy, ale nie mam pewności, czy faktycznie jest ona "lepsza". Mam przypuszczenie, że obecne DCT Nissana to prawdopobnie EDC z Renault, a jak wiadomo Renault to Renault i nie, nie mam uprzedzeń do francuskiej motoryzacji. Skrzynie dwusprzęgłowe to też nie są "automaty", a skrzynie zautomatyzowane i z całą pewnością są one mnie trwałe od klasycznych automatów i myślę, że również mniej trwałe od CVT. Skrzynie dwusprzęgłowe są też bardzo niewygodne przy parkowaniu "na żyletki", bo przy minimalnych prędkościach delikatnie żabkują, a takich też powolnych manewrów nie lubią sprzęgła, które tak samo jak w manualu można przypalić przez agresywną lub nieumiejętną jazdę. Chwalą się też producenci jakie to DSG i EDC nie są szybkie, ale prawda jest taka, że tylko przy wrzucaniu biegów jeden po drugim do góry, bo przy kickdownie już nie są te skrzynie takie szybkie i moim zdaniem 8 biegowy automat od ZF, który występuje głównie w BMW i chyba Alfie, jest szybszy i ogólnie przyjemność jazdy jest większa niż w przypadku DSG6 na przykład.

Poza tym zwróćcie uwagę, że takie marki jak BMW, Mercedes, Volvo, Ford Mustang itd wciąż stosują głównie dopracowane skrzynie automatyczne zwykle 8 biegowe, które są właśnie tymi klasycznymi hydrokinetycznymi automatami.

Jako właściciel samochodu z dwusprzęgłową skrzynią - tak, jest absolutnie świetna jak chodzi o czas zmiany biegu i płynność tej zmiany, ale ból jest straszny przy tym co powiedziałeś - przy niskich prędkościach(sytuacja typu ruszenie pod ostrą górę ale delikatnie) jest tragicznie, bo wtedy wychodzi na wierzch to,że tak naprawdę jest to skrzynia z normalnym sprzęgłem którym steruje komputer(tylko tyle że jest jeszcze drugie sprzęgło, ale to przy ruszaniu akurat nie pomaga wcale). A komputer to nie człowiek i nie wie jak szybko/wolno/ostro/delikatnie chcesz ruszyć i prowadzi to do sytuacji gdzie czasem mocno jest pod górkę, dodajesz ostro gazu a komputer dalej popuszcza sprzęgło bardzo powoli, i powiedzmy nagle zacznie łapać, odpuścisz trochę gazu a komputer znowu wysprzęgli skrzynię i jedziesz do tyłu. Jest to nieprzyjemne.

Ten 8-biegowy automat ZF jest absolutnie najlepszą skrzynią na rynku i jest to bez żadnej konkurencji. Ma minimalnie wolniejsze zmiany niż dwusprzęgłówka, ale w zamian oferuje niesamowity komfort przy ruszaniu w każdych warunkach.

 

Tak czy siak - na pewno w Nissanie wybór skrzyni DCT jest dużym postępem w porównaniu do skrzyni CVT, oraz do wcześniejszej 6-cio biegowej hydrokinetycznej skrzyni która była niesamowicie ślamazarna i do dzisiaj jej nie lubię(mam ją w X-Trailu i chętnię zatłukę inżyniera który zdecydował że przy 120-130km/h ma dalej trzymać 5-ty bieg przy prawie 3000rpm....). Chętnie dowiedziałbym się tylko kto faktycznie robił tą skrzynię. Silnik 1.3L jest Daimlera, więc skrzynia może też jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

facet z serwisu zachwalał silnik 1.3 160KM w automacie, podobno wymiata i w porównaniu do poprzedniego 1.6 163KM to niebo a ziemia, ten nowy to pocisk tak twierdzi

Oby nie "mina"

 

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Poza tym zwróćcie uwagę, że takie marki jak BMW, Mercedes, Volvo, Ford Mustang itd wciąż stosują głównie dopracowane skrzynie automatyczne zwykle 8 biegowe, które są właśnie tymi klasycznymi hydrokinetycznymi automatami.

Bardziej tu chodzi o to, że te "klasyczne" znoszą zdecydowanie lepiej duże momenty obrotowe, niż tarcze sprzęgieł.

 

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

... Taki 1.3 160KM AT to do takiego małego auta jak QQ świetny wybor

Też mam takie samo zdanie.

 

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...