Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana żarówki w tylnej lampie


bialogardzianin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Proszę o poradę: czy wymiana żarówki w kloszu tylnej stałej lampy (nie w klapie), oznaczonej strzałką na zdjęciu, wymaga wizyty w ASO czy też mogę to zrobić samodzielnie? Próbowałem wykręcić/wyciągnąć spaloną żarówkę, żeby sobie kupić w samochodowym (zabrać starą na wzór) i wymienić od razu dwie, ale za chiny nie mogę tego złącza nr 1 wyciągnąć, boję się, żeby tego nie zniszczyć. Ktoś ma doświadczenie w tej materii?

rear1.jpg

rear0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem ten sam problem z żarówkami. Bałem się żeby nie urwać zatrzasków w lampach pojechałem do serwisu wymiana żarówek w obu lampach koszt 78 złotych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

geoworld, dzięki za odpowiedź. Nie wiem czy piszemy o tym samym, bo mi lampę udało się wyciągnąć stosunkowo łatwo, zatrzaski są i nic im nie zrobiłem. Klosz zdejmuje się odkręcając 2 śruby, a następnie energicznie pociągając do tyłu klosz wyciągamy. Tą przepalona żarówka jest w tym czarnym gnieździe, które oznaczyłem 1. Nie idzie tego odkręcić, wyszarpać, ciekawe czy plastik nie nadtopił się trochę, więc nie chce uszkodzić całego klosza. Bez żarówki idzie jeździć bo jest jeszcze jedna w klapie bagażnika, ale wygląda to nie za ciekawie, a ja nadal cieszę się z zakupu autka. :-) Ktoś przerabiał ten temat? Auto ma 3,5roku, tyle wytrzymała żarówka, no chyba że poprzedni właściciel miewał z tym problem. Poprzednio miałem Pikusia, żarówki przednich świateł mijania przepalały się nagminnie, tylne nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bialogardzianin napisał:

geoworld, dzięki za odpowiedź. Nie wiem czy piszemy o tym samym, bo mi lampę udało się wyciągnąć stosunkowo łatwo, zatrzaski są i nic im nie zrobiłem. Klosz zdejmuje się odkręcając 2 śruby, a następnie energicznie pociągając do tyłu klosz wyciągamy. Tą przepalona żarówka jest w tym czarnym gnieździe, które oznaczyłem 1. Nie idzie tego odkręcić, wyszarpać, ciekawe czy plastik nie nadtopił się trochę, więc nie chce uszkodzić całego klosza. Bez żarówki idzie jeździć bo jest jeszcze jedna w klapie bagażnika, ale wygląda to nie za ciekawie, a ja nadal cieszę się z zakupu autka. :-) Ktoś przerabiał ten temat? Auto ma 3,5roku, tyle wytrzymała żarówka, no chyba że poprzedni właściciel miewał z tym problem. Poprzednio miałem Pikusia, żarówki przednich świateł mijania przepalały się nagminnie, tylne nigdy.

To jest światlo postojowe, jak tak to chyba mi się nie pali? :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, polonus napisał:

To jest światlo postojowe, jak tak to chyba mi się nie pali? :o

Że niby tak było od zawsze, a ja na to nie zwróciłem uwagi???! A jak jest u innych? :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ExploRer napisał:

20190221_200447.thumb.jpg.47809e11ba5f648031cfa23d59dc5a72.jpgByć może, ktoś już coś podklejał i się nie chce wykręcić...

Czyli zwykłe kręcenie ;)

Sprawdziłem u siebie, są i świecą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Głupio mi, ale postanowiłem napisać, sprostować, być może moje rozsterki wynikają z nieznajomości auta. Ta żarówka świeci jednak, ale wtedy gdy silnik jest włączony i zapalone światła. Kiedy jest zgaszony, palą się obie lampy w klapie oraz lewa lampa zewnętrzna, natomiast prawa jest zgaszona. Inną sprawą jest, że problem z ewentualną wymianą żarówki pozostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bialogardzianin napisał:

Hej. Głupio mi, ale postanowiłem napisać, sprostować, być może moje rozsterki wynikają z nieznajomości auta. Ta żarówka świeci jednak, ale wtedy gdy silnik jest włączony i zapalone światła. Kiedy jest zgaszony, palą się obie lampy w klapie oraz lewa lampa zewnętrzna, natomiast prawa jest zgaszona. Inną sprawą jest, że problem z ewentualną wymianą żarówki pozostaje.

 

8 godzin temu, bialogardzianin napisał:

Hej. Głupio mi, ale postanowiłem napisać, sprostować, być może moje rozsterki wynikają z nieznajomości auta. Ta żarówka świeci jednak, ale wtedy gdy silnik jest włączony i zapalone światła. Kiedy jest zgaszony, palą się obie lampy w klapie oraz lewa lampa zewnętrzna, natomiast prawa jest zgaszona. Inną sprawą jest, że problem z ewentualną wymianą żarówki pozostaje

Eee, sprawdzałem u siebie na wyłączonym silniku (chyba) i świeciły eię obie :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
23 godziny temu, bialogardzianin napisał:

Ta żarówka świeci jednak, ale wtedy gdy silnik jest włączony i zapalone światła. Kiedy jest zgaszony, palą się obie lampy w klapie oraz lewa lampa zewnętrzna, natomiast prawa jest zgaszona.

Dzisiaj sprawdziłem organoleptycznie w swoim Pulsarze.
Niezależnie od tego, czy silnik pracuje czy też nie, kiedy włączę jakiekolwiek światła (poza dziennymi), zarówno z lewej jak i z prawej palą po 2 żarówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Demontował już ktoś ten plastik wewnątrz tylnej klapy? Chcę wymienić żarówki pozycyjne na klapie, bo na błotnikach już wymieniłem na LED'y. Proszę w miarę szczegółowo, jak zdjąć ten plastik, by nie narobić sobie szkód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demontowałem do przeciągania kabli z kamery cofania. Generalnie ostrożnie podważasz bo to na samych zatrzaskach jest PLUS jeden zatrzask schowany w uchwycie do zamykania klapy. O ile pamiętam tam to razem z górą jest połączone na zakładkę, więc jak zdejmiesz ten wielki plastik to te jasne wokoło szyby też albo trzeba będzie odgiąć lekko albo zdemontować żeby zaczepów między nimi nie pouszkadzać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, MarcinJ napisał:

O ile pamiętam tam to razem z górą jest połączone na zakładkę, więc jak zdejmiesz ten wielki plastik to te jasne wokoło szyby też albo trzeba będzie odgiąć lekko albo zdemontować żeby zaczepów między nimi nie pouszkadzać. 

Strach się nie bać za to zabrać :)
W reflektorach tylnych (tych po bokach) są tylko 2 zatrzaski, a było trochę gimnastyki zanim je pokonałem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale boczne zatrzaski (przyglądałem im się od środka jak właśnie podpinałem do kostki lampy cofania zasilanie kamery) wyglądają wrednie i trzeba pod dziwnym w sumie kątem ciągnąć. Ale Nissan to chyba lubi - w Note E11 jest tak samo to popieprzone - pamiętam, że jak mi jedna zarówka poszła to przy okazji zdejmowania obu lamp (jeden zatrzask poległ) wymieniłem wszystkie żarówki :)

Natomiast plastiki klapy przypominają mocowaniem plastiki np w drzwiach samochodow ktore nie maja tapicerki normalnej tylko jeszcze panele plastikowe - po prostu ciagnie sie delikatnie do siebie i puszczaja.

Wczoraj rozkrecalem znow klape w Note e11 lift od rodzicow bo po raz 3 padła im wiazka kabli. Po rozlozeniu wszystkiego okazalo sie, ze lutowane w serwisie kable trzymaja, za to pozostale 5 stwierdzilo, ze sie przerwie. Ciekawe, ze w moim Note 2007 jest spokoj, a w ich 2010 takie jaja. Pewnie $$ - oszczedzili w nowszym modelu na kablach i wychodza kwiatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam też tak z prawej strony! Ale wtedy podchodzę, pukam dwa razy w klosz i na kolejny tydzień mam spokój :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Andrzej G napisał:

Strach się nie bać za to zabrać :)

Tylko nie na siłę. Powoli, delikatnie i poschodzi. Sam się wkurzałem bo u mnie żarówka padła a robocizna wymiany była droższa niż materiał. No i oczywiście łatwiej jest odpiąć niż zapiąć, ale mi się jakoś udało. Można jakiś mały śrubokręcik wziąć ale wymagany nie jest bo jak to było powiedziane wystarczy ciągnąć do siebie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Rex-er napisał:

Mam też tak z prawej strony! Ale wtedy podchodzę, pukam dwa razy w klosz i na kolejny tydzień mam spokój :D

Jeżeli to klosz zewnętrzny z tyłu, to jak się wie w którą stronę i jak ciągnąć by go zdjąć, to kilka (naście) minut i jesteś po robocie.

No chyba że zaczekasz do połowy czerwca i podjedziesz do Jelitkowa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się wczoraj obudziłem w sprawie "nie pali się światło z prawej", jakoś przeoczyłem ten temat i myślałem, że cały jest świeży :D NVM :D Komentarz był do zdjęcia :D 

Ale dziś jechałem za żoną służbowym i zobaczyłem, że padło światło z lewej - oznacza to, że czeka mnie zabawa ze zdjęciem tylnych świateł. Ale wytrzymały żarówki 138000km - w Focusie wymieniałem co miesiąc.

Edytowane przez Rex-er
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod tym linkiem każdy może znalaźć szczegóły, jaka żarówka (typ, moc, gniazdo, etc.) i gdzie została zastosowana w jego samochodzie

Domyślnie link ustawiłem pod wykaz żarówek Pulsara (C13)

Wykaz żarówek do wszelkiej maści samochodów

Każdy może sobie też dowolnie podebrać, jaki samochód, przód, czy tył ... i znajdzie wszystko co potrzeba, by indywidualnie ustalić parametry żarówek do ew. wymiany, a co, gdzie i za ile kupi, to już indywidualny wybór.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.01.2020 o 19:35, MarcinJ napisał:

Natomiast plastiki klapy przypominają mocowaniem plastiki np w drzwiach samochodow ktore nie maja tapicerki normalnej tylko jeszcze panele plastikowe - po prostu ciagnie sie delikatnie do siebie i puszczaja.

No w Pulsarze to stawiały dziarski opór - nie było tak łatwo z zatrzaskami w klapie.

Dzisiaj zabrałem się za podmianę pozycyjnych w klapie bagażnika. To dopiero jest wyzwanie. Wydawało mi się, że te w klapie to "pikuś", ale nie było łatwo. Cała masa spinek, które mocno siedziały w otworach. Jak już zdjąłem ten plastik, to okazało się, że trzeba odkręcić lampy, bo inaczej się nie dojdzie do pozycyjnych. Najgorsze było zdjęcie tego plastiku na klapie - reszta to już zabawa. Z drugiej strony dobrze że się wziąłem też za klapę, bo te 2 śruby mocujące reflektor do klapy (nie te które widać z zewnątrz, ale te pod plastikiem) jakiś debil w fabryce chyba zamiast kluczem, dokręcał paluszkami. Ja wkładam na łeb nasadkowy, a tam żadnego oporu (nie były dociągnięte).

Nie skończyłem roboty bo trochę późno poszedłem do garażu i później zrobiło się zimno. Więc wróciłem do chaty i plastik zamontuję jutro, bo tylko to mi zostało do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, ktoś z Was się orientuje jaka jest żarówka w lampce w bagażniku? Potrzebuję sobie kupić na wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
Godzinę temu, pawelg napisał:

Witam, ktoś z Was się orientuje jaka jest żarówka w lampce w bagażniku? Potrzebuję sobie kupić na wymianę.

W5W, a resztę znajdziesz sobie TUTAJ

Natomiast jeżeli już podmieniasz żarówki, to podmień na coś pożądnego i pożytecznego, a nie na to standardowe badziewie które zakładają nam fabrycznie.
Zerknij na mój post TUTAJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 21.02.2019 o 16:34, bialogardzianin napisał:

geoworld, dzięki za odpowiedź. Nie wiem czy piszemy o tym samym, bo mi lampę udało się wyciągnąć stosunkowo łatwo, zatrzaski są i nic im nie zrobiłem. Klosz zdejmuje się odkręcając 2 śruby, a następnie energicznie pociągając do tyłu klosz wyciągamy. Tą przepalona żarówka jest w tym czarnym gnieździe, które oznaczyłem 1. Nie idzie tego odkręcić, wyszarpać, ciekawe czy plastik nie nadtopił się trochę, więc nie chce uszkodzić całego klosza. Bez żarówki idzie jeździć bo jest jeszcze jedna w klapie bagażnika, ale wygląda to nie za ciekawie, a ja nadal cieszę się z zakupu autka. :-) Ktoś przerabiał ten temat? Auto ma 3,5roku, tyle wytrzymała żarówka, no chyba że poprzedni właściciel miewał z tym problem. Poprzednio miałem Pikusia, żarówki przednich świateł mijania przepalały się nagminnie, tylne nigdy.

Muszę wymienić żarówkę od prawego stopu. Jak dokładnie wyciągnąć ten tylny klosz? Odkręciłem 2 śruby mocujące ale boję urwać te zatrzaski. Jak ciągnę w tył to też klosz nie chce wyjść? Może trzeba delikatnie podważyć w którymś konkretnym miejscu. Gdzie dokładnie znajdują się te zatrzaski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...