Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zablokowany wał - Co mogło się stać? Z50 US


jungu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj rano po odpaleniu auta słyszałem lekkie mechaniczne stukanie w okolicy lewej strony silnika (wcześniej nie było nic słychać), autko pochodziło na postoju kilka minut i po przejechaniu jakiś 3km zgasło, przełączyłem szybko skrzynię na "N" i dotoczyłem się na parking kilkanaście metrów, próbowałem zakręcić ale kompletnie nic nie zaskakuje. Rozrusznik cyka ale nie miał siły przekręcić, przyjechał znajomy podłączyliśmy kompa - wyskoczył błąd (chyba wypadanie zapłonu ale już nie jestem pewien). Wziąłem auto na lawetę i do mechanika - ten stwierdził że wał jest całkowicie zablokowany i rozrusznik nie jest w stanie go przekręcić.

Stukanie to prawdopodobnie było z rozrządu .  Pytanie do Was - Jakie mogą być koszty naprawy silnika ?

Czy w ogóle to wchodzi w grę czy szukać drugiego  - Napiszcie co mogło się przytrafić w "najlepszym" przypadku i w tym  najgorszym. Jutro mechanik będzie rozkręcał pokrywę i miskę olejową i zaglądał do środka więc postawimy diagnozę ale wolałbym się nastawić psychicznie na ostateczną diagnozę.

Prędkość w jakiej to się stało to ok 30-40km/h, nie było żadnego odgłosu/zgrzytu, szarpnięcia - po prostu zgasł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wał się blokuje to panewki pusciły,a jak od rozrządu to prawdopodobnie napinacz.Moim zdaniem obruciło panewke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko na razie stwierdzić bez rozebrania - dzisiaj mechanik ma do niego zajrzeć.

Panewki podobno słychać dłuższy czas zanim się konkretnie rozsypią, u mnie raptem całość zamknęło się w piętnastu minutach (postój + 3km trasy), dwa miesiące temu był zalany nowy olej total 5W30 (taki jak był poprzednio) - podobno murańce powinny chodzić na 5W40 (ale to doczytałem po fakcie). Czasami słyszałem delikatny szum od strony rozrządu, ale byłem pewien że to coś od klimy, bo jak ją wyłączałem to szumienie było dużo cichsze - może to była jednak pompa oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem słychac ale w Niemieckich,Japończyk do końca pracuje bardzo ładnie.Murano ma mieć olej 5 w 30 tak piszą w serwisówkach,5 to gęstość a W to odprowadzenie ciepła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, mariuszmurano napisał:

5 to gęstość a W to odprowadzenie ciepła. 

Ooo, coś nowego :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja słyszałem natomiast że ludziska w zetkach w tym samym silniku stosują właśnie 5W40 bo lepiej odprowadza ciepło, fakt że moc troszkę większa ale jednostka ta sama, a serwisówka również każe stosować 5W30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, mariuszmurano napisał:

Owszem słychac ale w Niemieckich,Japończyk do końca pracuje bardzo ładnie.Murano ma mieć olej 5 w 30 tak piszą w serwisówkach,5 to gęstość a W to odprowadzenie ciepła. 

"W" akurat oznacza "Winter" a nie odprowadzenie ciepła.

Im cyfra przed "W" niższa tym olej zachowuje swoją płynność w niższych temperaturach.

Druga cyfra to zachowanie swoich parametrów (lepkości) w wysokich temperaturach. 

Godzinę temu, jungu napisał:

Ja słyszałem natomiast że ludziska w zetkach w tym samym silniku stosują właśnie 5W40 bo lepiej odprowadza ciepło, fakt że moc troszkę większa ale jednostka ta sama, a serwisówka również każe stosować 5W30.

Można i taki zastosować - nic się nie stanie negatywnego. 

Czasem nie rozumiem dlaczego ludzie w ogóle nie zwracają uwagi na klasy oleju a tylko marki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile auto ma nalatane i czy jesteś pewny przebiegu ? remont silnika około pewnie 10klockow , a używka taniej ale nie wiesz co kupujesz , może angola walnąć na części 

Edytowane przez Kazik_R52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik trochę przeciągną się w czasie i dzisiaj ma zdjąć miskę i zajrzeć do środka. Auto ma przejechane 125tyś mil - przebieg raczej pewny, bo poprzedni właściciel pracował w USA i jeździł nim tylko jak zjeżdżał do Polski czyli po zsumowaniu ok dwa miesiące w roku. Silnik wcześniej pracował wzorowo i nie pobierał oleju co w jednostkach z gazem (od 2012r) przy wysokim przebiegu często się zdarza. Niedaleko mnie koleś sprowadził angola na części, auto z przebiegiem 115tyś mil. - podobno silnik ładnie pracuje (jest jeszcze w aucie na chodzie)  - cena 6k. za silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytaj ile chce za całego angola, może jak niedużo więcej to lykaj całego, dostaniesz CVT i wszystkie części, w zasadzie masz parę lat z głowy.... 125tys mil to bardzo mało jak na uszkodzenie silnika. Co do przebiegu to znam gościa co mial Z350 I sprzedawal " auto jezdzone w lecie, doinwestowane , 10w60.. i przez 4 lata zrobił tylko 12tys km..., A co roku jakaś Chorwacja, Norwegia z panną i auto prawie codziennie widziem jak jeździł, a potem oczy miałem wielkie na OtoMoto...." Wracając do tematu to porządny remont to 10klocki albo więcej , i niektóre przykłady pokazują że nie zawsze ten remont jest dobrze zrobiony, taka samą loteria jak przy kupnie używki. Jeśli natomiast masz możliwość sprawdzenia silnika, targuj się kasa na blat i bierz używkę . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamka zapadła - drugi silnik, w misce olejowej masę opiłków jak i również uszkodzony napinacz od rozrządu.

Za całego angola koleś woła 10k, ale ma wgniecenia na nadkolu, słupku przednim i drzwiach, więc wolałbym sam silnik, ale nie ma co się śpieszyć, poszukam angola w do sprowadzenia.

Podobno idzie kupić już za 6-7k plus tysiak za przywózkę i do tego nie uszkodzone zarówno z blachary jak i silnik. Będę szukał rocznika od 2006, bo podobno ta wersja już kilkukrotnie ulepszana. 

Aha Pytanie  czy wszystkie mocowania są takie same w wersji US i EU ? Pytam bo ostatnio zmieniałem końcówki drążków kierowniczych i te standardowe na europę nie pasowały (inna średnica gwintu) i musiałem szukać specjalnie dla wersji US.

I jeszcze jedno... Zastanawia mnie jakość spuszczonego oleju, wymieniałem w u mechanika w grudniu, przejechałem na nim ok 3-4tys km, a wyglądał jak bym z kopcącego diesla zlał. Ciekaw jestem czy faktycznie mechanik zalał Totala 5W30 czy może jakiś szajs i przez to zatarł się silnik.

Edytowane przez jungu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://oiltest.pl/oferta

Wieziesz,  badasz i wiesz co masz.

Czasami tak jest jak olej ma wysokie tbn to szybko się brudzi bo ma dużo substancji myjacych

W aucie u mojej żony (honda SUV) , wymienili ojej w AT pobrali kase, po miesiącu się okazało w innym serwisie i nie mógł być olej zmieniony, że to stary 150tysieczny olej. 

Edytowane przez Kazik_R52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jungu napisał:

ł. Ciekaw jestem czy faktycznie mechanik zalał Totala 5W30 czy może jakiś szajs i przez to zatarł się silnik.

Edytowane 37 minut temu przez jungu

Dlatego olej zawsze kupuje sam i jestem albo staram się być przy wymianie. W razie czego pretensje tylko i wyłącznie do siebie. PS. Jak ściągniesz dekiel od rozrządu to opisz czy rzeczywiście napinacz miał winę. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy silnik od renault Vel-satis V4YA701 pasuje do naszego murano z50 ?  chodzi mi o mocowania i osprzęt ?

Bo znalazłem takiego w dobrym stanie, ale nie wiem jaka tam jest skrzynia czy będzie pasowała przekładnia krzyżowa itp.

Edytowane przez jungu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,to że pasuje to nic nie znaczy.Najważniejsze jest to czy komputer taki silnik obsłuży.Jeśli w tym renaulcie jest dokładnie taki sam to musi zadziałać,ale jeśli jest innny i inny osprzęt to na pewno to się nie zgra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. Dzieki za info. Bede jednak szukał od murano. Z ciekawości pytałem bo sprzedający dawał rok gwarancji, a przy takiej wyminie by się przydała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przcież z350 to Rwd a Murano FWD inny blok....velsatis chyba to fwd, powinien być identyczny blok i głowice . Tobie potrzebny jest tkz. Long block, resztę gratów przekladasz... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i tak jest,ale słyszałem że murano ma ten sam silnik co z50 dla tego tak napisałem.W velsatis są chyba silniki 3,0 czy tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to inne bloki RWD vs FWD, nie da się tego zrobić plug and play,  teoretycznie RWD da się zaaplikować to FWD, ale to rzeźba ...temat nie ma co drążyć,  chłopaki na podforum z350 wyjaśniali to 1201 razy

 

jak w zagadce na spostrzegawczość: ZNAJDŹ 10 RÓŻNIC

s640x480

s640x480

ja już chyba kiedyś ze 2 lata temu pisałem, że trzeba szukać silnika FWD  najlepiej z lat 2007-2008, gdyż były poprawione, miały mniej problemów z konsumpcją oleju, model od 2009r. to był znowu VQ35de tkz. 2 generacji, który nie jest w 100% kompatybilny....

 

ja robiłem w życiu swap silnik, dokładnie V8 ProBoss GT40 MPI i ogarniałem to pół roku a może dłużej, dobrze, że za tanią kasę udało mi sie kupić oryginalny interfejs serwisowy/warsztatowy aż w Kanadzie .... jeśli ktoś chce swapować silnik z różnymi mocowaniami, czy niekompatybilny latami (np. z 2010 do 2003), a występuje oryginalny silnik plug and play to jest wariat i życzę mu powodzenia .... i dużo siły emocjonalnej ....

Mało tego jak zaczynałem swap to była dostępna ostatnia sztuka NOWEGO oryginalnego kompletnego (z osprzętem, komputerem) V8 ProBoss Gt40 na palecie za jakieś 6tyś $ i wydawało mi się ceną olbrzymią, po roku nawet sekundy bym się nie zastanawiał a brał ten silnik .... Ja zdecydowałem się na long block 2500$ po odbudowie w renomowanej firmie (do stanu nowego + 20KM, w sumie ok. 330-340KM), potem musiałem wymienić wtryski (300$), potem komputer (700$), potem inne sprawy za 1000$, po 2 latach użytkowania stracił kompresie na 1 cylindrze ....  

Edytowane przez Kazik_R52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiam zdjęcia porównawcze silnika V4Y od vel satisa i VQ35 od Z50 - na pierwszy rzut oka prawie wszystko jest takie samo. Jedyną różnicę jaką znalazłem to przy VQ35 czujnik przy skrzyni jest od przodu, a w vel satisie od od tyłu i przesunięty do spodu. Prawdopodobnie jeśli to miało by być problemem to przełożenie miski aluminiowej powinno załatwić sprawę.  Mam rację ?

silnik1.jpg

silnik2.jpg

silnik3.jpg

silnik4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te same bloki głowice , inne strojenie kompa , nikt by nie produkował innej wersji dla jakiejś marginalnej produkcji renault v6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie,to że niby takie same silniki to nie znaczy że to będzie działać,może nawet nie zapalić.Silnik to nie wszystko,komputer musi obsłużyć wtryskiwacze i czujniki,wałka rozrządu ,wału itp.Ja bym zamontował taki silnik jaki ma być,to najtańsze rozwiązanie i najpewniejsze.

 

Edytowane przez mariuszmurano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też zrobiłem. Zamówiłem silnik od murano z roczną gwarancją.

Przebieg 129tys km. Napiszcie jaki olej byście na początek polecali do niesprawdzanego silnika? Jakaś płukanka 15min czy pojeździć ok 1000km. i wymienić ponownie. Osoba sprzedająca silnik poleciła półsyntetyk, ale powiedziała że nie ma przeciwwskazań aby zalać syntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...