Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Murano nie jedzie skrzynia CVT wydaje dziwne dzwięki (brak ciśnienia)


Muranek11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z swoim murano z50 ,samochód kupiłem niedawno skrzynia cvt juz wtedy miała problemy z jazda przy 3000-4000 obrotów samochód jechał 40-50km/h

po podłączeniu komputera (aplikacji cvtz50 inne komputery nie chcą się połączyć) wyskoczyły następujące błędy u1000 p0745 p0778 p0746 p0826 p0703 p01701 p0615 p1778 p0868 wyglądało to na uszkodzenie sterownika skrzyni (wtedy jeszcze skrzynia nie wydawała takich odgłosów) kupiłem sterownik założyłem samochód jezdzi normalnie przez około 20km na drugi dzień kolejne kilometry a tu nagle znowu to samo auto nie jedzie.Znowu podpinam komputer  błedy niby te same ale po usunięciu zostaje błąd p0868 niskie ciśnienie i faktycznie Mpa sec PRS 0,98 Mpa Sec 0.20 Mpa Pri 0.22 Mpa line 3.18.Pierwsze co pomyślałem ze znowu sterownik  ale pierw chciałem sprawdzić kable.Po odpaleniu na drugi dzień samochodu w celu sprawdzenia napięć na sterowniku usłyszałem taki dźwięk .Samochód teraz prawie nie rusza szarpie czasami słychać metaliczne tarcie.Zmieniłem sterownik to samo  ciśnienia im wyższa temperatura skrzyni tym maleją  przy 50c było tylko Mpa sec 0.05 i mpa PRi 0.06.Dodam że jak chce ruszyć i auto nie ma siły obroty skaczą od 1000do2000 a potem nawet na P lub N samochód nie reaguje dobrze na gaz.Osobiście podejrzewam że to jest wina Pompy oleju w skrzyni lub zaworu z tego co wiem żeby to zrobić trzeba wyjąć skrzynie a to oznacza również demontaż silnika. Olej w skrzyni czysty prawdopodobnie wymieniony.Czy ktoś miał podobny problem z swoim murano ? Proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy od początku jak miałeś problemy to stan płynu był oki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupiłeś niedawno więc nie wiesz faktycznie jaki był stan płynu, piszesz że od początku coś było nie tak, może ktoś ratował skrzynie i zmienił, dolał płyn w końcu sprzedal autko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wynegocjowałeś z poprzednim właścicielem 8-10 koła na remont skrzyni? Już Ci tłumaczę co się zadziało w Twojej skrzyni. Budowę CVT pewnie już widziałeś na youtube. Stalowy pasek wyciera się na stożkowych bieżniach, powstała w ten sposób metaliczna mączka wędruje sobie w całym układzie wycierając pod drodze wszelkie aluminiowe elementy w tym gniazda sterownika hyduaulicznego, zaworek zwrotny w pompie oleju (sam zaworek ma powłokę, która miała w teorii zapobiegać wytarciu, ale jest na tyle cienka i słaba że nic nie daje na dłuższą metę). Następnie pompa oleju traci sprawność, brak szczelności w sterowniku hydraulicznym powoduje że elektronika głupieje, maleje siła ściskająca pasek stalowy, pasek się ślizga, my nie jedziemy i kaplica. Oczywiście sprzęgło kinetyczne pracuje na wspólnym układzie więc konwerter też do remontu.

Jak kupowałeś auto paliła się kontrolka check engine? Podczas jazdy próbnej nie było problemów? auto z komisu czy osoby prywatnej z Radomia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...