Dzordzu Opublikowano 8 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2019 Witam problem zaczął się od tych cieplejszych dni.Zauważyłem że silnik pożera sporo oleju Gdzieś na 1tyś km pożera gdzieś 1.5 l Oleju. Zaznaczam że wszystkie zbiorniki czyste tak jak i wycieku nie ma :/ Niebieski dymek pojawiał się ale to raczej na mrozie i tylko przy rozruchu. Albo najpierw jechać na jakieś próby olejowe NWM co robić Czy warto regenerować taki silnik czy lepiej już zakupić używany ? Primera P12 1.8 Ben+Lpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 8 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2019 zawsze jedz i sprawdź, nigdy nie wymieniaj nic w aucie bez diagnostyki, a jak to tylko problem z odmą ? wiadomo z reguły mogą wystąpić są 4 problemy pierścienie olejowe uszczelniacze zaworowe odma wycieki co do dymu za autem, to najlepiej sprawdzić jak ktoś jedzie za tobą zrób sprężanie , próba olejowa zmień olej na zalecany przez producenta, może zalej z ciekawości ceramizera, ocenisz czy działa ... oceń koszt remontu, np. wymiana pierścieni olejowych (planowanie uszczelka), dla 2 tysiecy wolałbym remontować niż kupić taki sam silnik,. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
figer Opublikowano 11 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2019 W dniu 8.03.2019 o 22:53, Kazik_R52 napisał: dla 2 tysiecy wolałbym remontować niż kupić taki sam silnik,. Ja też tak uważałem. Wszyscy mi odradzali remont - że się nie opłaca. A, że jestem strasznie uparty - to robiłem 2 razy remont - bo pierwszy nie dał efektu. Pierwszy remont robiłem koło Wołomina - ale nie był to pełen remont - czyli bez honowania itp. Stwierdziłem - dobra - zrobię pełen remont. Pojechałem do sławnego silnikowca od Nissanów ze Śląska i zrobiłem drugi remont. Pełen. Po drugim remoncie - jeszcze powrót do Warszawy (do 3 tys obrotów) - wziął z litr oleju. Może wziąć bo się wszystko układa i dociera. Dobra. Potem było tylko z górki i wrócił do swojego litra oleju na 100 km. Diagnoza - nieznana. Może pęknięta głowica, albo korpus silnika gdzieś przy kanale olejowym? Kupiłem drugi silnik z Anglika. Nie bierze grama oleju. Tak więc zastanów się. Tolerancje w tych silnikach są takie, że trzeba używać bardzo dobrych części i remont wychodzi bardzo drogo - minimum 5 tys pln. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzordzu Opublikowano 12 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2019 Czego nie robi się dla ukochanego autka naprawde mam sentyment do tego auta. Wstępnie po diagnozie silnika Bary się zgadzają także szukamy dalej będe informował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.