Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Brak mocy.Obroty na postoju normalne, pod obciążeniem tylko do 3000obr/min


Andrzejek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj Panowie Almera Tino została naprawiona. Mechanik stwierdził, że jednak wina była katalizatora(za słaby był jednak przepływ spalin, za mały prześwit prze siatkę katalizatora) - przewiercił w nim "dziurę" i maszyna ożyła, moc wróciła - samochód nie do poznania. Dziękuję wszystkim za pomoc  na forum a w szczególności: polo32

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj ok. 11 odebrałem auto. Chciałem pogadać z mechanikiem który je robił, ale go nie było. Pani ,której płaciłem za naprawę zaskoczyła mnie znajomością tematu. Jak na kobietkę to byłem zdumiony , że tak jest oblatana w temacie. A przyczyną niedomagania był czujnik biegu jałowego FAE 40825 wartości 50 zł. Powiedziała mi też ,że znalezienie tego czujnika było dość trudne i że z takim problemem spotkali się po raz pierwszy. Przy okazji zrobili przegląd instalacji LPG (wymiana dwóch filtrów) uzupełnienie oleju w skrzyni biegów i ogólna diagnostyka . Koszt 800 zł   Ale i tak jestem zadowolony bo z tym problemem borykałem się prawie trzy miesiące.  Następnym razem kupię sobie auto bez żadnej elektroniki i odpalane na korbę.  Z wyrazami szacunku dla kolegów. Andrzej Kowalczyk .      ~- Chciałem jeszcze dodać ,że moja primera nie posiada zaworu recyrkulacji spalin EGR  jest to rocznik 2006, ale dwa katalizatory i one były sprawdzane na profesjonalnym sprzęcie i wyniki testu były znakomite jak nowych,żadnego dławienia. Czyli mamy do czynienia z duperelami celowo montowanymi choć zupełnie zbędnymi z punktu działania  pracy jednostki. Firmy robią to tylko w celu ,aby korzystać z serwisu, bo serwis samochodu przynosi większą kasę dla koncernu niż sama sprzedaż samochodów. Taka jest prawda drodzy Panowie użytkownicy i mechanicy.

Edytowane przez Andrzejek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam sześćdziesiąt trzy lata żywota swojego. Od małego interesowałem się motoryzacją. Rozbebeszałem silniki motocykli  WSK WFM SHL JUNAK MZ 250 Komar Simson Fiat 126p ,  Przy Fiaciku złożyłem silnik od podstaw. Cylindry grupy selekcyjnej A a tłoki B  czyli ciaśniejsze o jedną setną milimetra. Taki silnik docierałem napędzając go silnikiem elektrycznym  na zimno  bez zamontowanej głowicy ale z miską olejową i smarowanie było.  Jak ten motor mi pracował to wam się w pale nie mieści. Potem miałem do czynienia z ciągnikami  wszelkiej maści i ciężarówkami STAR A-29 STAR 200  itp. Dzisiaj gdy patrzę na tłoki nowoczesnych silników ,to przypominają ni pończoszkę muchomora sromotnikowego. Tylko denko i trochę ciała do zamocowania główki korbowodu. Konstruktorzy poszli dalej i słusznie zmniejszając masę tłoków ożywili silnik bowiem sporą część energii wybuchu spalin brała na siebie masa tłoków .Ale silniki spalinowe przejdą do lamusa. Przyszłość rysuje się dla napędów elektrycznych. No i dobrze. Pozdrowionka dla wszystkich. AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce siać tu fermentu ale Czujnik o oznaczeniach które podałeś FAE 40825 to nic innego jak przełącznik świateł cofania montowany w skrzyni biegów nr oryginału 32005-6J001,32006-J6000. Znalezienie takiego czujnika to żaden większy problem. Większość hurtowni motoryzacyjnych ma go na półce, gdyż jest on stosowany w innych pojazdach fakt jego koszt waha się o okolicach 50zł . Nawet na allegro jest w kwocie 48,25zł. Wiec tak naprawdę nie znamy przyczyny takiego zachowania silnika. A szkoda bo byśmy mieli rozwiązanie bądź punkt zaczepienia gdzie szukać przyczyny. Być może ma to jakieś powiązanie z ECU i sterowaniem obrotami choć mam wątpliwości. Najważniejsze że autko ożyło i działa jak należy.

Bez tytułu.jpg

Bez tytuł1u.jpg

Edytowane przez Dante_85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Andrzejek napisał:

Staram się dotrzeć do mechanika ,może on powie prawdę 

Czekamy na info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Andrzejek napisał:

... Następnym razem kupię sobie auto bez żadnej elektroniki i odpalane na korbę. 

Ze znanych mi i dostępnych samochodów osobowych spełniających powyższy warunek to jedynie w grę wchodziłaby Warszawa (M20, 203, 204, 223, 224) a które co ważne nie miały ani paska ani łańcucha do napędu rozrządu) :) a i korba czasami była przydatna :lol:. No może jeszcze Łada i Wołga. Niestety (bo to czasy mojej młodości), ale to już przeszłość.

6 godzin temu, Andrzejek napisał:

Chciałem jeszcze dodać ,że moja primera nie posiada zaworu recyrkulacji spalin EGR  jest to rocznik 2006, ale dwa katalizatory i one były sprawdzane na profesjonalnym sprzęcie i wyniki testu były znakomite jak nowych,żadnego dławienia. Czyli mamy do czynienia z duperelami celowo montowanymi choć zupełnie zbędnymi z punktu działania  pracy jednostki. Firmy robią to tylko w celu ,aby korzystać z serwisu, bo serwis samochodu przynosi większą kasę dla koncernu niż sama sprzedaż samochodów.

Zawór EGR był obecny w tzw. zewnętrznych systemach recyrkulacji spalin (stosowanych również w starszych QG18DE). Obecnie w bardziej zaawansowanym systemie, recyrkulacja spalin odbywa się poprzez jednoczesne otwarcie w czasie suwu ssania zaworów ssących jak i wydechowych, co powoduje pozostanie części spalin w komorze spalania (recyrkulacja wewnętrzna). 

Obecność coraz większej ilości czujników i rozbudowanej mechatroniki to efekt konieczności dostosowania się do coraz bardziej wyśrubowanych norm emisji spalin (stąd dwa katalizatory) oraz dążeniem do mniejszego poziomu zużycia paliwa (zamknięte koło). Sprawdzenie zastosowanych przez konstruktorów rozwiązań, zostało przerzucone na kieszeń właścicieli samochodów. To co było możliwe do samodzielnego naprawienia naście lat temu (i to w sumie tanim kosztem), obecnie bez zastosowania rozbudowanej techniki diagnostycznej (często błędnie kierunkującej poszukiwania) - staje się niemożliwe. Człowiek staje się tylko dodatkiem do samochodu, na tyle ważnym - na ile jest w stanie dostarczyć gotówki na zakup samochodu i późniejszych loteryjnych "napraw" (często - gęsto poprzez wymiany podzespołów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam takie pytanie do szanownych kolegów. Gdzie znajduje się przerywacz kierunkowskazów w primerze P12 i jak się do niego dostać. Słychać go jak puka ale nie wiem gdzie. Andrzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak kierunkowskazów? Sprawdź wpierw obecność masy w manetce kierunkowskazów (środkowy brązowy przewód z trzech na dole).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierunki działają. Chciałem tylko wymienić przerywacz na taki , który będzie działał z ledami bez stosowania dodatkowych rezystorów czy kondensatorów no i nie wiem jak się do niego dostać. Z góry dziękuję za każdą sugestię. Andrzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierunkowskazami (podobnie jak el.szybami, wewn. oświetleniem, centralnym zamkiem itp.) w P12 zawiaduje moduł komfortu (Smart Unit Control Module) pod kierownicą. Możesz mieć z tym kłopot. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.Dzięki. W takim razie nie będę zmieniał żarówek kierunkowskazów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...