Beast Opublikowano 10 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 Cześć, Czy na rynku istnieje jakaś strumienica lub tłumik w obudowie kata, która będzie pasować plug&play do silnika 4.0? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 11 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2019 musisz pewnie programowo wywalić katy ... są tłumiki przelotowe w kształcie przypominającym katy i dźwięk będzie nie drażniący są też tanie sportowe katy metalowe zamienniki dla oryginałów, to świetne wyjście w razie awarii oryginałów nalezy się spodziewać w najbliższym czasie jeszcze bardziej rygorystycznych wytycznych co do sprawdzania katów na stacjach diagnostycznych wstawianie strumienicy to jakaś straszna wiocha, poza jakimiś może wyliczonymi sportowymi/wyczynowymi wydechami i urządzeniami z górnej półki. pytanie jaki zabieg chcesz osiągnać i po co wywalasz katy w aucie cywilnym i musisz też wiedzieć iż masz obowiązek powiadomić przyszłego nabywcę auta iż auto ma ew. usunięte katalizatory. W Innym wypadku przyszły nabywca jak będzie miał problemyz przeglądem ma prawo żądać od Ciebie odszkodowania w ramach (wady ukrytej), a to nie będzie tanie jak włoży sobie nowe katy w ASO. Od jednego z zaprzyjaznionego diagnosty (4lata praktykowałem na stacji diagnostycznej) słyszałem że taka sytuacja miała już miejsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beast Opublikowano 11 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2019 Path będzie miał założony gazunek, stąd ten pomysł. Normalnie bym nie ruszał, ale po lekturze forum wydaje się to jedynym słusznym rozwiązaniem. Najchętniej kupiłbym tłumik w obudowie kata, bo strumienica będzie miała metaliczny pogłos i na końcowym tłumiku też bedzie głośniej zapewne przez to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 11 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2019 Katy przecież nie przeszkadzają w gazunku .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beast Opublikowano 11 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2019 W samym gazunku nie, ale wyższa temperatura spalania LPG powoduje ich szybsze zużycie co może doprowadzić do awarii silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 12 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2019 16 godzin temu, Beast napisał: W samym gazunku nie, ale wyższa temperatura spalania LPG powoduje ich szybsze zużycie co może doprowadzić do awarii silnika. są 4 katy po 2 na każdym wydechu. wystarczy wydłubać zawartość i zostawić puste puszki. jak masz w dobrym stanie to możesz spróbować wydłubać tylko z 2 w kolejności. wtedy może sonda będzie miała dobre pomiary bo czujnik jest tylko przed i po 1 parze katów. faktycznie jest spore ryzyko ze stopione od temp spalania gazu fragmenty z pierwszego kata zapchają światło drugiego i aluminiowy blok silnika bez odprowadzania gorących spalin się odkształci od temp. wtedy zostaje wymiana silnika. w tym silniku o ile jest w dobrym stanie nawet bez katów spaliny przechodzą badania bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beast Opublikowano 14 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 Bardziej myślałem, że pył z pierwszych katalizatorow podczas hamowania silnikiem lub gaszenia auta będzie wracał do komory spalania. Wydlubywania wolałbym uniknąć, bo pusta pucha w środku będzie niesamowicie dudnić. Lepszy byłby tłumik w obudowie kata. Chyba, że rozciąć i wspawać jakaś rurkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 3 godziny temu, Beast napisał: Bardziej myślałem, że pył z pierwszych katalizatorow podczas hamowania silnikiem lub gaszenia auta będzie wracał do komory spalania. Wydlubywania wolałbym uniknąć, bo pusta pucha w środku będzie niesamowicie dudnić. Lepszy byłby tłumik w obudowie kata. Chyba, że rozciąć i wspawać jakaś rurkę. te puchy są z bardzo grubego metalu, tak samo jak kolektory, nic tam nie będzie dudnić bo ta grubość ścianek gwarantuje dobre tłumienie. to co widać z zewnątrz to tylko blacha izolująca termicznie. jeśli cały wydech będzie drożny to powstający pył powinien być natychmiast wydmuchiwany w trakcie pracy i nie będzie miało co wracać, ale dla pewności można usunąć wszystko i założyć emulatory sond lamda, choć nie ma pewności, że to zadziała i nie bedzie sie pojawiał check engine Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.