arkadiusz3011 Opublikowano 11 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2019 Witam, koledzy czy zna ktoś dobry serwis skrzyń biegów w Warszawie lub okolicach? Właśnie zakupiłem Z51 2012 z przebiegiem 197 i z tego co wiem to nie był wymieniany olej w skrzyni, i teraz sam nie wiem czy wymieniać czy nic nie ruszać żeby się nie pogorszyło... Wszystko dobrze działa, płynnie i bez żadnych szarpnięć, ale chciałbym się poradzić eksperta co z tym robić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 12 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2019 uruchom CVTz50, zobacz z ciekawości w jakim stopniu masz zużycie oleju, olej i tak zmień. Jak umiesz trochę majsterkować przy aucie to sam zmień, nawet na oryginalnym nissanowskim wyjdzie taniej niz w serwisie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadiusz3011 Opublikowano 13 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 W dniu 12.03.2019 o 03:45, Kazik_R52 napisał: uruchom CVTz50, zobacz z ciekawości w jakim stopniu masz zużycie oleju, olej i tak zmień. Jak umiesz trochę majsterkować przy aucie to sam zmień, nawet na oryginalnym nissanowskim wyjdzie taniej niz w serwisie. Ale to nie jest tak, że jak sie nie wymieniało przez 190k km to nowy rzadszy olej wypłucze skrzynie i ją szlag trafi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 2012 rok auto w miarę mlode, w płynie CVT są specjalne dodatki, modyfikatory tarcia z czasem one tracą wlasciwosci, 190tysi idealny czas na zmianę..drugie 190 i ma złom. Zgodna z procedurą zmiana oleju przedłuża życie tej skrzyni z 2 powodów, serwisowka: przed zmian oleju sprawdz wycieki i je usuń Zwiezy olej, pozbyty zanieczyszczeń Potem powinno się sprawdzax wycieki w skrzyni co zmianę oleju silnikowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadiusz3011 Opublikowano 13 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 5 godzin temu, Kazik_R52 napisał: 2012 rok auto w miarę mlode, w płynie CVT są specjalne dodatki, modyfikatory tarcia z czasem one tracą wlasciwosci, 190tysi idealny czas na zmianę..drugie 190 i ma złom. Zgodna z procedurą zmiana oleju przedłuża życie tej skrzyni z 2 powodów, serwisowka: przed zmian oleju sprawdz wycieki i je usuń Zwiezy olej, pozbyty zanieczyszczeń Potem powinno się sprawdzax wycieki w skrzyni co zmianę oleju silnikowego Dzięki za info. Dziś byłem u kolesia który naprawia ASB, wymieniałem już u niego olej w kilku autach i naprawiałem ASB, wyjął miarkę sprawdził kolor i zapach i stwierdził że nie jest źle... i raczej nie zaleca wymiany przy tym przebiegu. Dzwoniłem w kilka miejsc, w każdym mimo takiego przebiegu mówili żeby wymienić... Teraz naprawdę nie wiem co mam robić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuff1000 Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 190 tysięcy to czas najwyższy na wymianę (instrukcja mówi 60 tysięcy mil). Po zapachu i kolorze oleju to sobie można zwykły automat sprawdzić a nie CVT... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 Zły zapach i kolor w CVT to znaczy że już raczej szukajmy nowej CVT, lub odplajmy środki na naprawę. Były instrukcje i różne późniejsze biuletyny serwisowe zaprzeczajace instrukcjom, zalecenia wymiany płynu CVT na podstawie wskaźnika jego zużycia (CVT deterioration date) żaden nissan na świecie nie osiągnął jeszcze tego wskaźnika 210000, zalecenia wymiany płynu co 60 tys mil jeśli auto pracuje w cięższych warunkach oraz na podstawie chyba pozwu zbiorowego (prawo lemon) przedluzenie gwarancji do chyba 120tys mil, oraz chyba inne zalecenia zmiany płynu odnośnie tej extendet gwarancji. Arek rozumiem, że auto masz od nowego i wiesz że płyn nie był zmieniany, jeśli domyślasz się tylko to zainstaluj sobie z ciekawości cvtz50 kosztuje 5$ i sprawdź wskaźnik zużycia oleju, po tym mozesz wywnioskować jak długo jest tam płyn. Dobra praktyka serwisowana polegająca na przeciwdziałaniu awarii, a z drugiej strony nie pchania się w koszty drogiej zmiany zakłada, że płyn ten należy zmieniac. Jeśli auto pracuje w ciężkich warunkach (lubimy pociąsnąć, ciągamy na haku, mieszkamy w terenie górzystym, parkujemy pod chmurką) to co 60 tys mil, w innych wypadkach około 100tys mil. Ja zmieniam co 60tysi, bo i lubię pociąsnąć , latem holuje łódkę, autko pod chmurka, itd...olej kupuje za 150$ zmieniam sam, to mały koszt jak na pewność, że mi te auto posłuży... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.