Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Juke 1,5 dci - Czy według was to padnięty wtryskiwacz ?


YATES

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku tygodni jeżdżąc moim Nissanem Juke zauważyłem , że silnik nie pracuje równo, przyspieszenie jak na swoją moc i moment obrotowy jest kiepskie , jego kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Silnik zapala do strzału i z rury wydechowej nie kopci ( auto posiada DPF) . 
  W zimie na dużych mrozach  miałem pierwszą przygodę , podczas jazdy zapaliła się czerwona kontrolka check wraz z żółtą kontrolką ESP, silnik zaczął drgać, auto straciło moc. Akurat blisko był zaufany warsztat , który zdiagnozował , że filtr paliwa był zapchany i go wymienił. Kilka tygodni auto jeździło w miarę normalnie choć wyczułem , że silnik nie pracuje idealnie. 
   Dziś jadąc pod górę na 3 biegu nagle silnik zaczął drgać , oświeciła się czerwona kontrolka check i żołta ESP i na szczęście było to blisko domu więc cudem dojechałem. Wygląda to tak jak by silnik nie palił na jeden cylinder.  Po przyjeździe do domu podłączyłem samochód pod komputer i wyskoczył błąd P0201 - wtryskiwacz , cylinder 1 usterka obwodu ( szczegóły na zdjęciu poniżej) . 
    
 3840099200_1553766161_thumb.jpg  3162467900_1553766161_thumb.jpg 
      

  Po wykasowaniu błędu odpalam silnik i po chwili ponownie zapala się check i słychać z okolicy silnika takie kilkusekundowe brzęczenie , szczegóły na filmiku poniżej ( to brzęczenie od 8 sekundy filmiku) 

https://www.youtube.com/watch?v=nzcYdoBd3IA&feature=youtu.be

 Na drugim filmiku widać jak silnik drży na biegu jałowym 
https://www.youtube.com/watch?v=VEnh_FEa8ek&feature=youtu.be

  Moje pytanie , czy według was to już na 100% padnięty wtryskiwacz , czy może być jakaś przerwa w jego zasilaniu. Czy ciężko wymontować taki wtryskiwacz z silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odpiąłem tą środkową wtyczkę od ECU i psiknąłem na piny preparatem KONTAKT. Dostanie się w Nissanie Juke 1,5 dci do wtrysków graniczy z cudem za sprawą górnej pokrywy silnika nad która znajduje się metalowa rura . Trzy godziny próbowałem wyjąć tę pokrywę silnika bez efektów. Udało mi się tylko odgiąć obudowę z tej strony gdzie jest pierwszy wtrysk . Odpiąłem z niego wtyczkę i też popsikałem piny preparatem kontakt.  Poniżej zdjęcie z nr wtrysku

 6383791700_1553867008_thumb.jpg   

   Następnie złożyłem wszystko do kupy, odpaliłem silnik i nadal się zaświecał check oraz silnik pracował nierówno. Sprawdziłem błędy jeden dotyczył tego samego czyli wtryskiwacz na 1 cylindrze, przerwa obwodu, a drugi dotyczył czujnika temperatury paliwa. Silnik pochodził tak nierówno około 30 sekund , następnie go zgasiłem , wykasowałem błędy i odpaliłem ponownie.  Tym razem nie zaświeciła się kontrolka check i nie pokazywało żadnych błędów, silnik na biegu jałowym pracował równo , poniżej filmik :

https://www.youtube.com/watch?v=3ZVGQBlbugM&feature=youtu.be

  Dziwne jest to, że po zgaszeniu silnika z okolic wtrysku pod kilku sekundach od zgaszenie słychać przez chwilkę jakieś stuki, trzaski, poniżej słychać to na filmiku od 6 sekundy.  

https://www.youtube.com/watch?v=FNZR0KARrMw&feature=youtu.be

  Na dzień dzisiejszy silnik tylko testowałem na biegu jałowym, zagrzał się 10-15 minut i chodził normalnie równo, nie ma błędów, nie ma falowania obrotów, z rury nic nie kopci
  Boję się jednak że pod obciążeniem może być to samo co było gdyż w przeszłości nigdy nie wyskakiwał ten check na biegu jałowym tylko podczas jazdy i to za każdym razem kiedy auto jechało pod wzniesienie czyli raczej wtedy kiedy silnik potrzebuje więcej paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...