Karol1708 Opublikowano 28 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 Witam wszystkich. Drodzy użytkownicy bardzo proszę o pomoc w lokalizacji usterki . Problem polega iż straciła się blokada zmiany położenia lewarka , dźwignię zmiany położenia P,R,N,D można w każdym momencie zmienić bez naciśnięcia pedału hamulca . Dodam iż usterka powstała podczas serwisowania samochodu w serwisie podczas jazd próbnych po montażu skrzyni ( naprawa sprzęgła a więc demontaż montaż skrzyni ) serwis po wielokrotnych próbach nie ma już pomysłu co może być przyczyną , cały lewarek został wymieniony na inny bez zmian . Teraz moje drugie pytanie czy bez owej blokady mogę użytkować samochód oczywiście zachowując rozwagę i uwagę . Pytam również czy np. użytkując samochód bez owej blokady nie dzieje się coś co miałoby wpływ negatywny na skrzynie ( np. pedał hamulca czyli blokada i przełożenie lewarka w inne położenie czy występuje jakieś zwiększenie/zmniejszenie ciśnienia lub inne podobne co może wywoływać blokada i jej brak ) . \ Bardzo proszę o pomoc lub jakiekolwiek podpowiedzi co może być przyczyną. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 29 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2019 ale nie masz blokady fizycznie, czy tylko na guziku?? chodzi o to czy możesz na P przepchnąć samochód przy lewarku powinieneś mieć jakieś miejsce na włożenie wkrętaka do odblokowania, bez potrzeby odpalania czy przekręcania kluczyka, może coś tam jest nie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol1708 Opublikowano 29 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2019 (edytowane) Drogi Kolego chodzi o fizyczną blokadę np. wsiadasz do samochodu odpalasz silnik i : wciskasz pedał hamulca w celu odblokowania zmiany położenia lewarka { P,R,N,D} tak powinno być , w moim przypadku to zabezpieczenie się gdzieś straciło czyli w każdym momencie możesz zmienić położenie lewarka bez udziału hamulca . A powinno to wyglądać chyba przynajmniej ja tak rozumiem że : naciskasz pedał hamulca ( dźwignia hamulca dociska krańcówkę i daje sygnał i odblokowuje dźwignie lewarka w celu wyboru położenia ) . Dodam iż samochód pracuje poprawnie , poprawnie zmienia przełożenia itd. Edytowane 29 Marca 2019 przez Karol1708 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 29 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2019 Drogi kolego zmieniać biegi poza przejściem z R do D możesz zmieniać bez wciskania, no i P, z tego co pamiętam bo już dawno jak moja Ody stoi i czeka na skrzynię, tak samo nei odpalisz auta na biegu bo jest blokada, tylko na N albo P, opieram sie na Hondzie bo takową powożę. ale możesz zmieniać biegi na postoju bez kluczyka po wciśnięciu zapadki koło lewarka, (tak ma Honda Odyssey) podejrzewam, że podobnie jest w innych autach ponieważ musi być taka możliwość. I teraz pytanie, czy możesz przepchnąć samochód na P?? czy nie wtedy będzie wiadomo, czy zapadka się zapina czy cały czas masz rozpiętą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol1708 Opublikowano 29 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2019 56 minut temu, DINO napisał: Drogi kolego zmieniać biegi poza przejściem z R do D możesz zmieniać bez wciskania, no i P, z tego co pamiętam bo już dawno jak moja Ody stoi i czeka na skrzynię, tak samo nei odpalisz auta na biegu bo jest blokada, tylko na N albo P, opieram sie na Hondzie bo takową powożę. ale możesz zmieniać biegi na postoju bez kluczyka po wciśnięciu zapadki koło lewarka, (tak ma Honda Odyssey) podejrzewam, że podobnie jest w innych autach ponieważ musi być taka możliwość. I teraz pytanie, czy możesz przepchnąć samochód na P?? czy nie wtedy będzie wiadomo, czy zapadka się zapina czy cały czas masz rozpiętą zmieniać biegi poza przejściem z R do D możesz zmieniać bez wciskania, ale jak to ??? jedziesz 60 kmh na drive i co w tedy jak np. teoria ( jedziesz z dzieckiem i przykładowo ręką nogą wrzuci Ci R i w tym przypadku skrzynia do remontu . Drugi temat : możesz zmieniać biegi na postoju bez kluczyka po wciśnięciu zapadki koło lewarka : tak mogę zmieniać biegi na postoju ale bez wciskania zapadki , zapadka nie jest do tego potrzebna . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 29 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2019 Godzinę temu, Karol1708 napisał: zmieniać biegi poza przejściem z R do D możesz zmieniać bez wciskania, ale jak to ??? jedziesz 60 kmh na drive i co w tedy jak np. teoria ( jedziesz z dzieckiem i przykładowo ręką nogą wrzuci Ci R i w tym przypadku skrzynia do remontu . tak napisałem a nie, że możesz wrzucić R jak masz D bez niczego Godzinę temu, Karol1708 napisał: tak mogę zmieniać biegi na postoju ale bez wciskania zapadki , zapadka nie jest do tego potrzebna . no to tu bym szukał problemu, bo na moje nie powinno tak być i czy możesz przepchnąć samochód jak jest na P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 29 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2019 U mnie blokada blokuje z P na wszystko Nie działa z R na N , działa z N na R Nie działa z N na D i z D na N Nie działa z L na D , działa z D na L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafer_alston Opublikowano 29 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2019 Może tu znajdziesz odpowiedź Park/Neutral position switch sensor. Ewentualnie service manual rozdział CVT-213 Może padł elektrozawór, albo podwiesił się lub coś każde mu generować OFF'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol1708 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2019 W dniu 29.03.2019 o 12:56, DINO napisał: Witam serdecznie , Temat do zamknięcia , problem rozwiązany przez serwis . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2019 napisz dla co było aby inni wiedzieli gdzie i co szukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol1708 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Jeżeli chodzi o blokadę to serwis uporał się za trzecim razem po dostarczeniu serwisów-ki w tym samum dniu . Wg serwisu odpowiedzialne były zimne luty na sterowniku blokady ( usterka powstała na serwisie a więc może tak być lub też czegoś nie podłączyli i jakiś powód musieli znaleźć ) Tak czy siak blokada dział prawidłowo nie można zmienić położenia lewarka beż naciśnięcia hamulca jak i zmienić położenia lewarka bez kluczyków w stacyjce ( przed naprawą była taka opcja ) Ostatnie pytanie czy po wymianie sprzęgła jest wymagana i konieczna ADAPTACJA SKRZYNI LUB SPRZĘGŁA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.