Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Brak mocy


beapar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jestem nowy na tym forum.Od paru dni jestem posiadaczem t-II 2,7 TD problem z jakim się spotkałem to moim zdaniem brak mocy .Opiszę w czym problem , auto pali na strzała na luzie jako-tako wkręca się na obroty w czasie jazdy na zimnym muł a na ciepłym trochę lepiej maks 2700 obr. Auto nie kopci chodzi równo. Proszę o jakąś wskazówkę co morze być przyczyną . W okolicy nie znam żadnego speca od takich aut może uda się coś zdziałać przy podpowiedziach z forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak go kupowałes byl taki mułowaty?
Moze byc za mała dawka paliwa na pompie, paliwo nie dochodzi w odpowiedniej ilosci przez zapchany filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupowałem nie zwróciłem na to uwagi . Filtry już zamówione jutro wymieniam. Dzisiejsze obserwacje na wolnych obrotach przy 3000 obr. szarpie i kopci na biało w czasie jazdy na ciepłym dość ładnie wkręca się na obroty do 2700 obr. i 110 km /h nie kopci nic więcej nie chce ciągnąć.  Poczytałem trochę forum mowa jest o przepustnicy ,u mnie nie mogę jej zlokalizować na silniku oznaczenie TD 2.7 C.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, ewenement811 napisał:

.(...)Sprawdz, moze faktycznie sie zaciela i jest zamknieta

Jakby była zamknięta to by nie gadało wcale. Zwykle jest zapieczona w pozycji otwartej. Przy EGR bym grzebnął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego EGR nie mogę poszukać .Jeszcze jedna sprawa gdzie w tym silniku znajduje się przepływomierz powietrza. Przepraszam  za ilość pytań ale kto pyta nie błądzi i proszę o wyrozumiałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam filtry wymienione mała poprawa , dzisiejsze obserwacje kiedy ręcznie przesuwam cięgno gazu na pompie to silnik chce wskoczyć z ramy i trochę dymi a na zegarze 3-3.5 tys/obr. Dość sprawnie wchodzi na obroty tylko ta magiczna granica 3-3.5 tys/obr a but w podłodze.Myślałem jeszcze zajrzeć do tego filtra w pompie tylko nie wiem czy sam sobie z tym poradzę. Jeszcze jedno pytanie co to za ustrojstwo przykręcone do nadkola koło obudowy filtra powietrza od dołu wchodzi wężyk od vacum  od góry wtyczka z przewodami które idą do wiązki. Dzięki wszystkim za odpowiedzi i jedziemy dalej.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filterek w pompie wyczyszczony auto hula aż miło. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi ,dzięki forum wiedziałem co i gdzie szukać.Temat zamykam.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś na diagnostyce. Wyskoczył błąd ciśnienia doładowania turbiny. Po skasowaniu nie pojawił się, ale autko dalej idzie jak by je coś trzymało. 

Jakieś sugestie ?

(2) Może czujnik ciśnienia doładowania ? 

(1) Do czego służą te potencjometry na podciśnieniu ? 

 

IMG_20190419_211741.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filterek znajduje się pod śrubą przewodu doprowadzającego paliwo do pompy. Widać ją za pompą wspomagania.Najlepiej dostać się do niego wyciągnąć akumulator i odkręcić wspomaganie. Po odkręceniu śruby cienki drut na końcu wygięty w haczyk i wyciągamy filtr. U mnie był cały zawalony syfem , umyłem w benzynie i przedmuchałem.Cała operacja trwała ok. godziny i auto hula jak z fabryki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej pompie nie ma sitka, sprawdź wszystkie wężyki podciśnienia, może być zacięty EGR. Przy zapalaniu i przegazówce porusza się cięgło turbiny? Przy zaworach (1) to nie potencjometry tylko filterki żeby do zaworów nie dostawał się brud. Jak wygląda przepływomierz, czysty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyki wymieniłem, EGRa jeszcze nie rozbierałem. Cięgno turbiny pracuje przy przegazówce. Przepływomierz podpinałem od znajomego i bez różnicy, u niego hula. Słychać syczenie w czasie jazdy z lewej strony pod maską, jak turbina idzie pod obciążeniem, ale to z filtra powietrza jak by zasysane bo węże całe.

Edytowane przez morisPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnego syczenia nie powinno być słychać, albo masz nieszczelności których nie umiesz zlokalizować, albo turbina się kończy i wirnik ociera o obudowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina byla sprawdzana, to nie świst łopatek turbiny. Bardziej jakby syczalo powietrze (zasysane lub nadciśnienie) w chwili jak turbina idzie pełną parą czyli od 1500 rpm i dużym obciążeniu silnika. Dziur za turbem brak, chyba.. ;) bo nie namierzyłem. Podczas gazowania na postoju tego nie słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

CD diagnostyki..

Cały czas wywala błąd ciśnienia turbo.

Udało się namierzyć syczenie- szczelony intercooler. Zrobiłem też test drogowy z wpiętym kompem. Ciśnienie doładowania przy 3,5 rpm sięga ponad 2bary.. na postoju przy przegazówce dochodzi do 1,5bara.

Wydaje się bardzo dużo, jednak w serwisowce znalazłem wykres, na którym ciśnienie dochodzi do 250kPa.

Czy to poprawne? I wymiana IC załatwi sprawę, czy IC strzelił przez za duże doładowanie. Niech się kto mądry wypowie..

 

Screenshot_2019-05-19-06-28-35-797_com.google.android.apps.docs.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to ze strzelonym icem powinieneś mieć niedoładowanie a nie za duże ciśnienie, więc możliwe, że jak założysz ic to ciśnienienie będzie jeszcze większe, bo nie będzie miało drogi ujścia dziurą. Nie wiem jak w programie który używasz ale np delphi podaje ciśnienie od 0 czyli od próżni, więc wychodziłoby, że masz 0,5 bar na postoju przy przegazówce i 1 w trakcie jazdy, zazwyczaj w autach grupy vag, bmw, for ciśnienie normalne to około 1,2-1,4 bara które powinno się utrzymywać, w piku na moment może być więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź, myślałem że forum już umarło:) 

IC muszę wymienić to wiem, tylko czy uszkodzenie nie wynikało z przeładowania. 

I czy hipotetycznie 0,5 bara niedoładowania aż tak by wpływało na dynamikę?

Czy dobrze odczytuje wartość doładowania z serwisowki max 2,53bara ??

Dla sprawdzenia zamontowałem w wężu wentyl rowerowy. Sprawdziłem manometrem i:

Na jałowym - 0

Na przegazowkach -do 1,5bara

Aha, dodam jeszcze, że odpięcie wtyczek od czujnika doładowania czy elektrozaworów nie nic w pracy silnika nie zmienia.

IMG_20190514_165408.jpg

Edytowane przez morisPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka tam jest turbina? Ze zmianą geometrią? 0,5 niedoładowania bardzo wpłynie na dynamikę i w momencie niedoładowania powinny się za Tobą unosić kłęby CZARNEGO dymu. Ale szczerze to nie znam tego silnika, mówię jakie objawy miałem w innych silnikach z tym problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od wymiany ic, później pomoerz ciśnienia i będziemy myśleć co dalej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...