StareBasnie Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2019 Witam, W ostatnim czasie stałem się nabywcą samochodu Nissan Almera Tino 1.8 Benzyna 2003 rok 128 tys przebiegu. Stąd też zabrałem się do roboty i zacząłem reperować, to co tego wymaga. Tak też mam parę pytań: 1. Na wszystkie sposoby próbowałem uruchomić radio CD. Niestety, nie odpowiada. Po kliknięciu przycisków kanałów, pokrętła nic się nie dzieje. Na wyświetlaczu mam jedynie klimatyzację i średnie spalanie. Radia brak, po jakimś czasie zapala się "SECURE". Do tego dojdzie urwana antena, ale jest mało ważna, bo wtedy po prostu nie znajdowałoby kanałów. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, wszedłem w tryb diagnostyczny. Rezultatów brak, komputer na wyświetlaczu spytał mnie jedynie czy jestem pewien podłączenia radia CD, co tylko potwierdziło obawy. Stąd też, mam dwie opcje. - Jedna to rozebrać radio, zobaczyć czy coś się nie poluzowało, a w wypadku przepalenia czegoś, lutować. Do tego spróbować przerobić je jakoś aby było AUX. - Druga to rozebrać radio i kupić coś innego na jej miejsce. Tutaj rodzą się pytania: Jak wyjąć te radio w Tino, szukałem i naprawdę nie mam pojęcia? Czy da się do oryginalnego dorobić AUX w prosty sposób? Gdzie znajdę zamiennik tego radia jeśli całkowicie padło, w internecie już go brak, tylko do zwykłej Almery widziałem? Czy jeśli wsadzę zamiennik, jakieś inne radio 1DIN z adapterem, to przyciski powyżej na panelu i rzeczy wyświetlane na ekranie będą działać prawidłowo? Problem rozwiązany. Plastik panelu radia zdejmuje się odchylając/podważając go od lewej i prawej strony jednocześnie. Zaciski puszczają i wystarczy odpiąć jeden kabel od panelu sterowania (przycisków). Pozostaje odkręcić 3 lub 4 wkręty przy gnieździe radia CD. Po wyjęciu okazało się, że jacyś specjaliści którzy wcześniej grzebali zapomnieli podłączyć radio z dwoma wtyczkami. Po podłączeniu wszystko działa, pozostaje jedynie wymienić urwany maszt anteny aby sygnał łapał więcej stacji. Do tego założę "CYFROWA ZMIENIARKA MP3 USB/SD NISSAN/INIFINITI YATOUR", prosta instalacja, jedna wtyczka wpinana w tył radia plus ewentualnie dwa kabelki połączyć z zasilaniem od sąsiedniej wtyczki. Tyle w tym punkcie. 2. Nie wiem jak wygląda działanie drążka skrzyni biegów w tym modelu. Jeśli możecie, to proszę się wypowiedzcie. Otóż biegi wchodzą dobrze, ale sam drążek chodzi dosyć lekko, ma zbyt dużo luzu. Czasami trudno znaleźć trójkę i czwórkę. Dlatego chciałbym go jakoś utwardzić, zregenerować gniazdo, linkę, tylko nie wiem czy to coś da. Szukałem w internecie części, też z tym trudno. Zajeżdżałem do lokalnych specjalistów, mówili, że chodzi normalnie, ale mam wrażenie, że tak nie powinno być. Czy drążek skrzyni biegów, tak ma w tym samochodzie? Da się jeszcze jakoś go usztywnić, gdzie znaleźć części? 3. Pytanie o sprzęgło, trochę powiązane z poprzednim. Wysprzęgla biegi niby dobrze, nie ma problemów. Nowe sprzęgło to koszt około 500 złotych, więc wolałbym poczekać aż te się jeszcze trochę zużyje. Jedynie co mnie denerwuje do jego docisk. Mianowicie, znowu nie wiem jak to jest w tym modelu. Normalnie każdy inny samochód powinien bez problemu ruszać z jedynki na samym sprzęgle. Tymczasem u mnie ma z tym problemy i potrzebuje nieco gazu, chodź bierze od razu, a nie wysoko. Kolejni specjaliści z warsztatów których pytałem, mówili, że nie ma sensu robić tego, bo jest dobrze. Według nich, benzyniaki zawsze tak mają, a inaczej to wygląda na ropniakach. Mi za to wydaje się inaczej, że jednak powinno chodzić samo bez gazu. Co o tym sądzicie, jak w tym modelu to wypada i czy warto robić nowe sprzęgło, tak aby bez zająknięcia ruszało bez gazu (chyba, że coś jeszcze innego trzeba robić)? Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.