Tonin Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Na wstępie witam wszystkich gdyż jest to mój pierwszy post. Path, R51, 2.5L 2006 r. nie pamiętam czy to 171 czy 174KM. W trakcie jazdy nastąpiła utrata mocy (dławienie się jakby), z wydechu idzie czarny, sadzowy dym (wcześniej nawet na wysokich obrotach ledwie było widać spaliny). Spaliny mają zapach jakby specyficznej spalenizny, sadzy, inny zapach niż normalnie spalin. Po zgaszeniu silnika ten dym idzie z wydechu jeszcze przez kilkadziesiąt sekund, czarny, sadzowaty. Do 1800 obrotów pracował cicho mimo braku mocy, powyżej 1800 wchodził tyrkoczacy dzwięk trrrrrrr :-) Po odstaniu kilku godzin odpala ale silnik pracuje nie równo a przy próbie dodania gazu dusi się, gaśnie. Przed awarią zdarzyło się kilka razy, że odcieło moc, po czym albo po 1-2 sekundach moc wracała, albo po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko wracało do normy. Co może być Waszym zdaniem ??? Druga sprawa kogo możecie polecić w okolicach Warszawy do zajęcia sie tą awarią. Pozdr, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2019 Uszczelnienie turbiny trzeba sprawdzić. I lepiej nie odpalaj bo jak to rzeczywiście to, to silnik może się rozbiec a wtedy masz perpetum mobile póki nie wybuchnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tonin Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Dzięki SQ9MCS. Postaram się aby samochód w najbliższych dniach trafił do warsztatu. Co się okaże po podniesieniu maski i zajrzeniu do środka poinformuję, może komuś się przyda. Z pozdrowieniami, SP5FDL ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 SP5FDL, u mnie przy podobnych objawach przyczyną była uszkodzona/zacięta przepustnica. Pozdrawiam SP1N. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2019 SP5DFL zdemontuj wyjście rury po stronie ssącej zaraz za turbiną. Zobaczysz wirnik turbiny. Powinien być suchy bez śladów oleju. Dalej złap za wirnik i sprawdź czy ma luz osiowy. Jak jest olej lub luz to turbo do regeneracji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.