Daniel_I Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 Cześć wszystkim, opisywałem tu w grudniu 2017 gwarancyjną wymianę części wydechu - coś dzwoniło w pewnym zakresie obrotów, okazało się że to jedna z osłon na rurze od katalizatora do tłumika, wymieniono całą rurę na gwarancji. Minęło 17 miesięcy i ta wymieniona rura jest zardzewiała gorzej, niż ta, którą wtedy wymontowano - tyle, że osłona jeszcze siedzi na swoim miejscu i nie dzwoni. Do tego jest chyba bardziej zardzewiała, niż rura łącząca ją z puszką tłumika, która wisi pod autem prawie cztery lata - z tego by wynikało że części zamienne wydechu są chyba gorszej jakości niż te, które idą na pierwszy montaż. Ale do rzeczy - chciałbym wymienić wydech od katalizatora do końca, łącznie z puszką tłumika. Widziałem, że jest taki zestaw MagnaFlow ze stali nierdzewnej: KLIK, co pewnie byłoby zakupem dożywotnim. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z takim wydechem? Ewentualnie zna jakieś sensowne alternatywy dla fabrycznego wydechu i mógłby się takimi informacjami podzielić? Jeśli ktoś chce, to mogę wrzucić fotkę, jak wygląda ta zardzewiała rura, mam też fotkę zrobioną bezpośrednio po tej gwarancyjnej wymianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m-a-k-s Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 (edytowane) Witam,poczytaj sobie w temacie,,czy są tu jakieś juke 1.6 turbo''i dowiesz się co nie co. Edytowane 5 Maja 2019 przez m-a-k-s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 5 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 10 minut temu, m-a-k-s napisał: ,poczytaj sobie w temacie,,czy są tu jakieś juke 1.6 turbo'' A masz gdzieś link do tego wątku? Wyszukiwanie od 2012 znajduje dwa posty - obydwa Twoje, ten powyżej i jeszcze jeden z roku 2018, gdzie do tego wątku kierujesz, natomiast samego wątku nie znajduje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy77 Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 2 godziny temu, Daniel_I napisał: A masz gdzieś link do tego wątku? Wyszukiwanie od 2012 znajduje dwa posty - obydwa Twoje, ten powyżej i jeszcze jeden z roku 2018, gdzie do tego wątku kierujesz, natomiast samego wątku nie znajduje. Łap Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 5 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 9 minut temu, siwy77 napisał: Łap Dzięki Wątek przejrzałem i nawet sobie go teraz przypominam, ale w kontekście zadanego pytania pytania niewiele on wnosi. Na temat wydechu pojawia się tam głównie tyle, że "można zrobić". Ja chcę kupić jakiś nierdzewiejący i niehałaśliwy zamiennik fabrycznego wydechu pasujący P&P, chiptuning w ogóle mnie nie interesuje, więc raczej nie ma tam żadnych przydatnych dla mnie w tej chwili informacji. Tu jest link do wątku, gdzie opisałem gwarancyjną wymianę części wydechu: Jak widać, nie minęło nawet półtora roku, więc poszukiwanie zamiennika dla fabrycznego wydechu jest uzasadnione nawet tylko ze względu na trwałość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 14 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 W dniu 5.05.2019 o 12:51, Daniel_I napisał: Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z takim wydechem? Ewentualnie zna jakieś sensowne alternatywy dla fabrycznego wydechu i mógłby się takimi informacjami podzielić? Wychodzi na to, że ja będę niedługo źródłem informacji - kupiłem taki wydech, jutro będzie u mnie. Z montażem chwilę się jeszcze wstrzymam, bo czekam też na amortyzatory i sprężyny i wolałbym wszystko wymienić za jednym podejściem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neq Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Dawaj, ktoś musi tworzyć to forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 15 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 22 godziny temu, neq napisał: Dawaj, ktoś musi tworzyć to forum Na razie zmieniło się tylko tyle, że wydech dotarł - pudło jest większe niż myślałem: Ale zapakowano wszystko całkiem solidnie: I tak trzeba to było wypakować, bo pudło w całości do Juke nie wejdzie - nie zmieści się na długość po złożeniu tylnej kanapy, natomiast gdyby je upchnąć w poprzek na tylnej kanapie to drzwi się nie domkną. Wygląda to wszystko całkiem przyzwoicie: Pomysł z przecięciem tej długiej rury na dwie części jest dobry - na pewno łatwiej to założyć a i opakowanie ma mniejsze gabaryty. Obejmy do skręcenia są zapakowane razem z instrukcją: Gdybym miał dostęp do podnośnika to pewnie bym się sam wziął za wymianę, bo wygląda to banalnie. Z rzeczy, które trzeba dokupić to nowa uszczelka między rurę wychodzącą z katalizatora i ten kołnierz na dłuższym kawałku rury i nowe śruby - to sobie zamówię w ASO. Z opinii znalezionych w internecie wynika, że wydech jest bardzo cichy, porównywalny z fabrycznym - co mnie cieszy, ale na sto procent przekonam się po zamontowaniu. Zawieszenie ma dotrzeć w połowie przyszłego tygodnia (podobno w poniedziałek mają wysłać), wtedy będę się z tymi gratami umawiał do jakiegoś warsztatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 7 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2019 (edytowane) W dniu 15.05.2019 o 19:53, Daniel_I napisał: Zawieszenie ma dotrzeć w połowie przyszłego tygodnia (podobno w poniedziałek mają wysłać), wtedy będę się z tymi gratami umawiał do jakiegoś warsztatu. Na zawieszenie przyjdzie jeszcze poczekać, bo nigdzie nie ma prawego przedniego amortyzatora Bilstein B6 do Juke (35-227533) - fabryka ma wyprodukować w 25 tygodniu, na razie nie ma i koniec. W związku z tym wybieram się wymienić sam wydech. W ASO zamówiłem nowe wieszaki, śruby łączące katalizator z rurą wydechu, sprężyny, nakrętki i uszczelkę - i w ASO będę ten wydech wymieniać. Jestem umówiony jutro na 8:30, już nawet zapakowałem ten wydech do auta - jakoś udało się upchnąć całe pudło z tyłu: Tapicerkę chroni kocyk. Najbardziej obawiam się, że jednak może być głośniej po wymianie - czego chciałbym uniknąć. No ale to się okaże - nagrałem stary wydech, po wymianie nagram nowy, to wrzucę porównanie i wtedy dopiero będę mógł powiedzieć, czy polecam ten zamiennik. No i już po wszystkim: Wygląda to tak: Dźwięk nie jest głośny - w zasadzie brzmi podobnie jak wydech fabryczny. . Nie miałem czasu dziś nagrać, jak to zrobię, to wrzucę porównanie. Co do wyglądu to z zewnątrz widać odrobinę inną końcówkę, fabryczna miała mniej ostre krawędzie i była pomalowana w środku na czarno, ale to detal. Zawsze można kupić czarną farbę żaroodporną i pomalować wnętrze końcówki. Ale niestety nie jest to jeszcze koniec epopei, bo przy wymianie wydechu okazało się, że rdza zaatakowała miskę olejową silnika i miskę skrzyni biegów - widziałem, jak to wygląda, szczególnie misa skrzyni CVT robi bardzo słabe wrażenie. Trzeba będzie wymienić obie, co się wiąże z wymianą oleju w skrzyni biegów niejako przy okazji. Dostałem kosztorys tej operacji: W zasadzie wychodzi na to, że za większością wydatków związanych z utrzymaniem auta w jakimś w miarę przyzwoitym stanie stoi rdza. Edytowane 8 Czerwca 2019 przez Daniel_I Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 9 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2019 W dniu 7.06.2019 o 20:15, Daniel_I napisał: Nie miałem czasu dziś nagrać, jak to zrobię, to wrzucę porównanie No i jest: YouTube - Wydech MagnaFlow 15489 - porównanie. Od razu przepraszam za klekotanie uchwytu, które momentami słychać - ale zwykle nagrywam bez dźwięku, więc wcześniej nie zwróciłem na to uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucky24 Opublikowano 10 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2019 Zapytam niedyskretnie, ile kosztuje taki tłumik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 11 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2019 20 godzin temu, Lucky24 napisał: Zapytam niedyskretnie, ile kosztuje taki tłumik? Około 3600 zł już z dostawą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m-a-k-s Opublikowano 30 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2019 To drogo,w Przemocar cały wydech z kwasówki 2,5cala od turbiny do końca z wymianą kata na sportowy kosztował 2700 ,teraz może około 3000 i silnik zdrowo oddycha,samochód lepiej sie zbiera od dołu,nie wiem czy wiecie,ale wydech juka jest bardzo restrykcyjny,strasznie dusi silnik,są tam dwa katalizatory i dalej dwa tłumiki,najbardziej dusi silnik kat przy samym silniku,wiadomo dlaczego-musi sie szybko nagrzać aby zaczął oczyszczać spaliny,czyli ekologia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 30 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2019 (edytowane) 7 godzin temu, m-a-k-s napisał: To drogo,w Przemocar cały wydech z kwasówki 2,5cala od turbiny do końca z wymianą kata na sportowy kosztował 2700 Jak ktoś nie jest z centralnej Polski, to jeszcze trzeba tam dojechać, być może więcej niż jeden raz, czas nie jest za darmo - i może się okazać, że wychodzi jeszcze drożej. Jak widać takie wyliczenia to rzecz względna. 7 godzin temu, m-a-k-s napisał: są tam dwa katalizatory i dalej dwa tłumiki W FWD są dwa tłumiki, w AWD za katalizatorem biegnie już prosta rura i tłumik jest jeden. Fabryczna konfiguracja wyglądała w zasadzie identycznie jak to, co widać na zdjęciach, z tą różnicą, że ta długa rura nie była dzielona na dwie części. Tak przy okazji: czy ktoś przerabiał może temat jakiejś osłony pod silnik? Fabrycznej nie ma, w sieci jest tego trochę - głównie stalowe i aluminiowe. Mnie wystarczyłaby nawet plastikowa - w zasadzie chodzi przede wszystkim o osłonięcie spodu od kamieni. Z tego powodu poległy obie miski olejowe... Jakieś tego typu przykładowa osłona: Klik - Allegro - ogólnie trudno powiedzieć, jak się coś takiego sprawuje, czy cyrkulacja powietrza w komorze silnikowej nie będzie gorsza, itd. - rozwiązanie fabryczne jest najprostsze od strony użytkowej, ale jeśli go nie ma, to może ktoś używa jakiejś alternatywy i może napisać parę słów... Edytowane 30 Lipca 2019 przez Daniel_I Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho59 Opublikowano 30 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2019 29 minut temu, Daniel_I napisał: Jak ktoś nie jest z centralnej Polski, to jeszcze trzeba tam dojechać, być może więcej niż jeden raz, czas nie jest za darmo - i może się okazać, że wychodzi jeszcze drożej. Jak widać takie wyliczenia to rzecz względna. W FWD są dwa tłumiki, w AWD za katalizatorem biegnie już prosta rura i tłumik jest jeden. Fabryczna konfiguracja wyglądała w zasadzie identycznie jak to, co widać na zdjęciach, z tą różnicą, że ta długa rura nie była dzielona na dwie części. Tak przy okazji: czy ktoś przerabiał może temat jakiejś osłony pod silnik? Fabrycznej nie ma, w sieci jest tego trochę - głównie stalowe i aluminiowe. Mnie wystarczyłaby nawet plastikowa - w zasadzie chodzi przede wszystkim o osłonięcie spodu od kamieni. Z tego powodu poległy obie miski olejowe... Jakieś tego typu przykładowa osłona: Klik - Allegro - ogólnie trudno powiedzieć, jak się coś takiego sprawuje, czy cyrkulacja powietrza w komorze silnikowej nie będzie gorsza, itd. - rozwiązanie fabryczne jest najprostsze od strony użytkowej, ale jeśli go nie ma, to może ktoś używa jakiejś alternatywy i może napisać parę słów... Ja zastosowałem osłonę dla micry podobną do tej https://allegro.pl/oferta/clio-3-iii-micra-k12-note-modus-oslona-pod-silnika-5068945487 Trzeba było jedynie kilka otworów powiercić i nagwintować, Co do układu wydechowego mam do sprzedania dla FWD- https://allegro.pl/oferta/cat-back-dedykowany-nissan-juke-2cale-kwasowka-2wd-8257523303 lub w dziale giełda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucky24 Opublikowano 30 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2019 (edytowane) 2 godziny temu, Daniel_I napisał: Tak przy okazji: czy ktoś przerabiał może temat jakiejś osłony pod silnik? Fabrycznej nie ma, w sieci jest tego trochę - głównie stalowe i aluminiowe. Mnie wystarczyłaby nawet plastikowa - w zasadzie chodzi przede wszystkim o osłonięcie spodu od kamieni. Z tego powodu poległy obie miski olejowe... Mi również zależało na tym żeby choć trochę uchronić elementy silnika przed kamieniami i wodą. U mnie w Juku mój mechanik troszkę pobawił się i założył mi osłonę do Nissana Note diesel, taką jak jest pod linkiem: https://allegro.pl/oferta/nissan-note-2006-2013-oslona-pod-silnik-8322037939 Edytowane 30 Lipca 2019 przez Lucky24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 31 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2019 W dniu 30.07.2019 o 20:13, krzycho59 napisał: Ja zastosowałem osłonę dla micry podobną do tej https://allegro.pl/oferta/clio-3-iii-micra-k12-note-modus-oslona-pod-silnika-5068945487 Trzeba było jedynie kilka otworów powiercić i nagwintować, 22 godziny temu, Lucky24 napisał: Mi również zależało na tym żeby choć trochę uchronić elementy silnika przed kamieniami i wodą. U mnie w Juku mój mechanik troszkę pobawił się i założył mi osłonę do Nissana Note diesel, taką jak jest pod linkiem: https://allegro.pl/oferta/nissan-note-2006-2013-oslona-pod-silnik-8322037939 Dzięki za wskazówkę - dobry pomysł Jakoś rozsądniej wygląda taki kawałek plastiku niż dziesięć kilo blachy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 3 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2019 Zastanawiałem się trochę nad różnymi patentami, ale ostatecznie po paru przymiarkach kupiłem coś takiego: Osłona jest relatywnie lekka, mam zamiar założyć ją w weekend samemu. Całość montuje się od spodu do ramy pomocniczej przedniego zawieszenia, system montażu jest dość sprytny, nie ma potrzeby wiercenia żadnych otworów, wykorzystuje się wyłącznie te istniejące. W miejscach, gdzie osłona opiera się o ramę, są gumowe podkładki. Jest też tańszy wariant z malowanej proszkowo stali, ale nie byłem pewien jak wygląda jakość ocynku i lakieru proszkowego, poza tym do każdej wymiany oleju i tak to się ściąga, więc pewnie nie dałoby się uniknąć poobijania krawędzi tak czy inaczej. Z tego powodu wybrałem aluminiową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 11 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2019 W dniu 3.10.2019 o 19:27, Daniel_I napisał: mam zamiar założyć ją w weekend samemu No i ostatecznie nie założyłem jej samemu, ale jest już na aucie: Wszystko pasuje P&P tak, jak miało to być w teorii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.