Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Juke AWD - wydech


Daniel_I
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

opisywałem tu w grudniu 2017 gwarancyjną wymianę części wydechu - coś dzwoniło w pewnym zakresie obrotów, okazało się że to jedna z osłon na rurze od katalizatora do tłumika, wymieniono całą rurę na gwarancji. Minęło 17 miesięcy i ta wymieniona rura jest zardzewiała gorzej, niż ta, którą wtedy wymontowano - tyle, że osłona jeszcze siedzi na swoim miejscu i nie dzwoni. :) Do tego jest chyba bardziej zardzewiała, niż rura łącząca ją z puszką tłumika, która wisi pod autem prawie cztery lata - z tego by wynikało że części zamienne wydechu są chyba gorszej jakości niż te, które idą na pierwszy montaż. 

Ale do rzeczy - chciałbym wymienić wydech od katalizatora do końca, łącznie z puszką tłumika. Widziałem, że jest taki zestaw MagnaFlow ze stali nierdzewnej: KLIK, co pewnie byłoby zakupem dożywotnim. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z takim wydechem? Ewentualnie zna jakieś sensowne alternatywy dla fabrycznego wydechu i mógłby się takimi informacjami podzielić?

Jeśli ktoś chce, to mogę wrzucić fotkę, jak wygląda ta zardzewiała rura, mam też fotkę zrobioną bezpośrednio po tej gwarancyjnej wymianie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,poczytaj sobie w temacie,,czy są tu jakieś juke 1.6 turbo''i dowiesz się co nie co.

Edytowane przez m-a-k-s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, m-a-k-s napisał:

,poczytaj sobie w temacie,,czy są tu jakieś juke 1.6 turbo''

A masz gdzieś link do tego wątku? Wyszukiwanie od 2012 znajduje dwa posty - obydwa Twoje, ten powyżej i jeszcze jeden z roku 2018, gdzie do tego wątku kierujesz, natomiast samego wątku nie znajduje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Daniel_I napisał:

A masz gdzieś link do tego wątku? Wyszukiwanie od 2012 znajduje dwa posty - obydwa Twoje, ten powyżej i jeszcze jeden z roku 2018, gdzie do tego wątku kierujesz, natomiast samego wątku nie znajduje. 

Łap 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, siwy77 napisał:

Łap

Dzięki :)

Wątek przejrzałem i nawet sobie go teraz przypominam, ale w kontekście zadanego pytania pytania niewiele on wnosi. Na temat wydechu pojawia się tam głównie tyle, że "można zrobić". Ja chcę kupić jakiś nierdzewiejący i niehałaśliwy zamiennik fabrycznego wydechu pasujący P&P, chiptuning w ogóle mnie nie interesuje, więc raczej nie ma tam żadnych przydatnych dla mnie w tej chwili informacji.

Tu jest link do wątku, gdzie opisałem gwarancyjną wymianę części wydechu: 

Jak widać, nie minęło nawet półtora roku, więc poszukiwanie zamiennika dla fabrycznego wydechu jest uzasadnione nawet tylko ze względu na trwałość. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 5.05.2019 o 12:51, Daniel_I napisał:

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z takim wydechem? Ewentualnie zna jakieś sensowne alternatywy dla fabrycznego wydechu i mógłby się takimi informacjami podzielić?

Wychodzi na to, że ja będę niedługo źródłem informacji - kupiłem taki wydech, jutro będzie u mnie. ;) Z montażem chwilę się jeszcze wstrzymam, bo czekam też na amortyzatory i sprężyny i wolałbym wszystko wymienić za jednym podejściem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, neq napisał:

Dawaj, ktoś musi tworzyć to forum ;)

Na razie zmieniło się tylko tyle, że wydech dotarł - pudło jest większe niż myślałem:

21955f3986a80481.jpg17c88c718d7db965.jpg

Ale zapakowano wszystko całkiem solidnie:

988ba3cb26ec65e0.jpge46a4139f82d0ca9.jpg

I tak trzeba to było wypakować, bo pudło w całości do Juke nie wejdzie - nie zmieści się na długość po złożeniu tylnej kanapy, natomiast gdyby je upchnąć w poprzek na tylnej kanapie to drzwi się nie domkną. 

Wygląda to wszystko całkiem przyzwoicie:

56a31847051d9cc1.jpgb48feaf786fe2820.jpg4b51b0ccf21f672d.jpgc61fbd8264960d7e.jpg

Pomysł z przecięciem tej długiej rury na dwie części jest dobry - na pewno łatwiej to założyć a i opakowanie ma mniejsze gabaryty. Obejmy do skręcenia są zapakowane razem z instrukcją:

4389cdf4402d5f3d.jpg

Gdybym miał dostęp do podnośnika to pewnie bym się sam wziął za wymianę, bo wygląda to banalnie. Z rzeczy, które trzeba dokupić to nowa uszczelka między rurę wychodzącą z katalizatora i ten kołnierz na dłuższym kawałku rury i nowe śruby - to sobie zamówię w ASO. Z opinii znalezionych w internecie wynika, że wydech jest bardzo cichy, porównywalny z fabrycznym - co mnie cieszy, ale na sto procent przekonam się po zamontowaniu. 

Zawieszenie ma dotrzeć w połowie przyszłego tygodnia (podobno w poniedziałek mają wysłać), wtedy będę się z tymi gratami umawiał do jakiegoś warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 15.05.2019 o 19:53, Daniel_I napisał:

Zawieszenie ma dotrzeć w połowie przyszłego tygodnia (podobno w poniedziałek mają wysłać), wtedy będę się z tymi gratami umawiał do jakiegoś warsztatu.

Na zawieszenie przyjdzie jeszcze poczekać, bo nigdzie nie ma prawego przedniego amortyzatora Bilstein B6 do Juke (35-227533) - fabryka ma wyprodukować w 25 tygodniu, na razie nie ma i koniec. W związku z tym wybieram się wymienić sam wydech. W ASO zamówiłem nowe wieszaki, śruby łączące katalizator z rurą wydechu, sprężyny, nakrętki i uszczelkę - i w ASO będę ten wydech wymieniać. Jestem umówiony jutro na 8:30, już nawet zapakowałem ten wydech do auta - jakoś udało się upchnąć całe pudło z tyłu:

57e80ad94df4de12.jpg6e9b94b87280f358.jpg

Tapicerkę chroni kocyk. ;)

Najbardziej obawiam się, że jednak może być głośniej po wymianie - czego chciałbym uniknąć. No ale to się okaże - nagrałem stary wydech, po wymianie nagram nowy, to wrzucę porównanie i wtedy dopiero będę mógł powiedzieć, czy polecam ten zamiennik. 

 

No i już po wszystkim:

e1ece7f4557480b5.jpg

Wygląda to tak:

0a0a5e1783e4534f.jpgb1b890bb31ff65e0.jpg

Dźwięk nie jest głośny - w zasadzie brzmi podobnie jak wydech fabryczny. :thumbsup:. Nie miałem czasu dziś nagrać, jak to zrobię, to wrzucę porównanie. Co do wyglądu to z zewnątrz widać odrobinę inną końcówkę, fabryczna miała mniej ostre krawędzie i była pomalowana w środku na czarno, ale to detal. Zawsze można kupić czarną farbę żaroodporną i pomalować wnętrze końcówki. 

Ale niestety nie jest to jeszcze koniec epopei, bo przy wymianie wydechu okazało się, że rdza zaatakowała miskę olejową silnika i miskę skrzyni biegów - widziałem, jak to wygląda, szczególnie misa skrzyni CVT robi bardzo słabe wrażenie. :wacko: Trzeba będzie wymienić obie, co się wiąże z wymianą oleju w skrzyni biegów niejako przy okazji. Dostałem kosztorys tej operacji:

bf55b003c4c49288.jpg

W zasadzie wychodzi na to, że za większością wydatków związanych z utrzymaniem auta w jakimś w miarę przyzwoitym stanie stoi rdza. :D

Edytowane przez Daniel_I
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.06.2019 o 20:15, Daniel_I napisał:

Nie miałem czasu dziś nagrać, jak to zrobię, to wrzucę porównanie

No i jest: YouTube - Wydech MagnaFlow 15489 - porównanie.

Od razu przepraszam za klekotanie uchwytu, które momentami słychać - ale zwykle nagrywam bez dźwięku, więc wcześniej nie zwróciłem na to uwagi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Lucky24 napisał:

Zapytam niedyskretnie, ile kosztuje taki tłumik?

Około 3600 zł już z dostawą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To drogo,w Przemocar cały wydech z kwasówki 2,5cala od turbiny do końca z wymianą kata na sportowy kosztował 2700 ,teraz może około 3000 i silnik zdrowo oddycha,samochód lepiej sie zbiera od dołu,nie wiem czy wiecie,ale wydech juka jest bardzo restrykcyjny,strasznie dusi silnik,są tam dwa katalizatory i dalej dwa  tłumiki,najbardziej dusi silnik kat przy samym silniku,wiadomo dlaczego-musi sie szybko nagrzać aby zaczął oczyszczać spaliny,czyli ekologia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, m-a-k-s napisał:

To drogo,w Przemocar cały wydech z kwasówki 2,5cala od turbiny do końca z wymianą kata na sportowy kosztował 2700

Jak ktoś nie jest z centralnej Polski, to jeszcze trzeba tam dojechać, być może więcej niż jeden raz, czas nie jest za darmo - i może się okazać, że wychodzi jeszcze drożej. Jak widać takie wyliczenia to rzecz względna. ;)

7 godzin temu, m-a-k-s napisał:

są tam dwa katalizatory i dalej dwa  tłumiki

W FWD są dwa tłumiki, w AWD za katalizatorem biegnie już prosta rura i tłumik jest jeden. Fabryczna konfiguracja wyglądała w zasadzie identycznie jak to, co widać na zdjęciach, z tą różnicą, że ta długa rura nie była dzielona na dwie części. 

 

Tak przy okazji: czy ktoś przerabiał może temat jakiejś osłony pod silnik? Fabrycznej nie ma, w sieci jest tego trochę - głównie stalowe i aluminiowe. Mnie wystarczyłaby nawet plastikowa - w zasadzie chodzi przede wszystkim o osłonięcie spodu od kamieni. Z tego powodu poległy obie miski olejowe...

Jakieś tego typu przykładowa osłona: Klik - Allegro - ogólnie trudno powiedzieć, jak się coś takiego sprawuje, czy cyrkulacja powietrza w komorze silnikowej nie będzie gorsza, itd. - rozwiązanie fabryczne jest najprostsze od strony użytkowej, ale jeśli go nie ma, to może ktoś używa jakiejś alternatywy i może napisać parę słów...

 

Edytowane przez Daniel_I
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Daniel_I napisał:

Jak ktoś nie jest z centralnej Polski, to jeszcze trzeba tam dojechać, być może więcej niż jeden raz, czas nie jest za darmo - i może się okazać, że wychodzi jeszcze drożej. Jak widać takie wyliczenia to rzecz względna. ;)

W FWD są dwa tłumiki, w AWD za katalizatorem biegnie już prosta rura i tłumik jest jeden. Fabryczna konfiguracja wyglądała w zasadzie identycznie jak to, co widać na zdjęciach, z tą różnicą, że ta długa rura nie była dzielona na dwie części. 

 

Tak przy okazji: czy ktoś przerabiał może temat jakiejś osłony pod silnik? Fabrycznej nie ma, w sieci jest tego trochę - głównie stalowe i aluminiowe. Mnie wystarczyłaby nawet plastikowa - w zasadzie chodzi przede wszystkim o osłonięcie spodu od kamieni. Z tego powodu poległy obie miski olejowe...

Jakieś tego typu przykładowa osłona: Klik - Allegro - ogólnie trudno powiedzieć, jak się coś takiego sprawuje, czy cyrkulacja powietrza w komorze silnikowej nie będzie gorsza, itd. - rozwiązanie fabryczne jest najprostsze od strony użytkowej, ale jeśli go nie ma, to może ktoś używa jakiejś alternatywy i może napisać parę słów...

 

Ja zastosowałem osłonę dla micry podobną do tej https://allegro.pl/oferta/clio-3-iii-micra-k12-note-modus-oslona-pod-silnika-5068945487

Trzeba było jedynie kilka otworów powiercić i nagwintować,

Co do układu wydechowego mam do sprzedania dla FWD- https://allegro.pl/oferta/cat-back-dedykowany-nissan-juke-2cale-kwasowka-2wd-8257523303 lub w dziale giełda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Daniel_I napisał:

 

Tak przy okazji: czy ktoś przerabiał może temat jakiejś osłony pod silnik? Fabrycznej nie ma, w sieci jest tego trochę - głównie stalowe i aluminiowe. Mnie wystarczyłaby nawet plastikowa - w zasadzie chodzi przede wszystkim o osłonięcie spodu od kamieni. Z tego powodu poległy obie miski olejowe...

 

Mi również zależało na tym żeby choć trochę uchronić elementy silnika przed kamieniami i wodą. U mnie w Juku mój mechanik troszkę pobawił się i założył mi osłonę do Nissana Note diesel, taką jak jest pod linkiem: https://allegro.pl/oferta/nissan-note-2006-2013-oslona-pod-silnik-8322037939

Edytowane przez Lucky24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.07.2019 o 20:13, krzycho59 napisał:

Ja zastosowałem osłonę dla micry podobną do tej https://allegro.pl/oferta/clio-3-iii-micra-k12-note-modus-oslona-pod-silnika-5068945487

Trzeba było jedynie kilka otworów powiercić i nagwintować,

 

22 godziny temu, Lucky24 napisał:

Mi również zależało na tym żeby choć trochę uchronić elementy silnika przed kamieniami i wodą. U mnie w Juku mój mechanik troszkę pobawił się i założył mi osłonę do Nissana Note diesel, taką jak jest pod linkiem: https://allegro.pl/oferta/nissan-note-2006-2013-oslona-pod-silnik-8322037939

 

Dzięki za wskazówkę :D - dobry pomysł :thumbsup: Jakoś rozsądniej wygląda taki kawałek plastiku niż dziesięć kilo blachy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zastanawiałem się trochę nad różnymi patentami, ale ostatecznie po paru przymiarkach kupiłem coś takiego:

532549226ef386b3.jpgfec54a7b79717d01.jpg953bc8e731c19121.jpg

Osłona jest relatywnie lekka, mam zamiar założyć ją w weekend samemu. Całość montuje się od spodu do ramy pomocniczej przedniego zawieszenia, system montażu jest dość sprytny, nie ma potrzeby wiercenia żadnych otworów, wykorzystuje się wyłącznie te istniejące. W miejscach, gdzie osłona opiera się o ramę, są gumowe podkładki. Jest też tańszy wariant z malowanej proszkowo stali, ale nie byłem pewien jak wygląda jakość ocynku i lakieru proszkowego, poza tym do każdej wymiany oleju i tak to się ściąga, więc pewnie nie dałoby się uniknąć poobijania krawędzi tak czy inaczej. Z tego powodu wybrałem aluminiową. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.10.2019 o 19:27, Daniel_I napisał:

mam zamiar założyć ją w weekend samemu

No i ostatecznie nie założyłem jej samemu, ale jest już na aucie:

8d504d89598b1a42.jpg

Wszystko pasuje P&P tak, jak miało to być w teorii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...