Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P12/WP12 brak mocy, kontrolki ABS i ESP, przepływomierz


manki7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z moją WP12. czasami auto "przytka się" i brak mocy, wtedy max 80 km/h może jechać i po chwili wyskakują kontrolki ABS i ESP (kontrola silnika o dziwo się nie pokazuje). Potem po zgaszeniu sytuacja wraca do normy, bądź auto "odtyka się" w trakcie jazdy po jakimś czasie. I dziś tak miałem w trakcie jazdy przytkało się a potem odetkało, moc wróciła. Jednak na komputerze jedyny błąd jaki wyskoczył to coś ze światłami stop (mimo, że świeciły) - sprawdzane były opcje "silnik" i "układ hamulcowy" na komputerze. Obstawiałem przepływomierz i po odpięciu wtyczki od przepływki, silnik zgasł, a po podpięciu jej z powrotem - auto szarpie, silnik chodzi nierówno i się cały trzęsie, jazda możliwa nie więcej niż 40 km/h. Co to może być??

Edytowane przez manki7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi być konkretnie ten program?

To nazwa modelu kompa czy konkretnego programu/ aplikacji, który można jakoś samemu ściągnąć i sprawdzić?

Mechanik, u którego dziś byłem miał komputer diagnostyczny pdl 5500 i tak jak pisałem, podczas gdy świeciły kontrolki ABS i ESP na desce rozdzielczej to na komputerze jedyny błąd jaki wyskoczył to coś ze światłami stop (mimo, że świeciły) - sprawdzane były opcje "silnik" i "układ hamulcowy" na komputerze.

Nie wiem jakim komputerem będzie dysponował kolejny mechanik, do którego jestem dziś umówiony..

Póki co auto chodzi normalnie, żadne kontrolki się nie świecą, nie szarpie itd...  O.o 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być coś z masą, czyli z brakiem masy. W HB to problem najczęściej z masą w tylnych lampach, w kombi nie wiem jak tam w lampach jest z masą. Ale zanim coś zaczniecie więcej grzebać posprawdzajcie każdy kabel masowy. Ten błąd ze światłem stopu skądś się bierze, utrata mocy też związana jest ze złą masą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no to z masą w tylnych lampach problem na pewno był/jest bo mam dołożony kabelek i lewy tylny kierunek to żarówka LED i jest ok, ale po zmianie na zwykłą żarówkę jest tak, że po wrzuceniu lewego kierunku jest sygnał jak od niezapiętych pasów aż do momentu wyłączenia kierunku, a po wrzuceniu prawego kierunku - tylko jedno piknięcie... przesyłam zdjęcia obrazujące tego co mam w lampach z tyłu. Pytanie tylko, czemu akurat kontrolki ABS i ESP się świecą?? 

lewe 2 kable zakonczone lutami.jpg

prawe bez lutów.jpg

Edytowane przez manki7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w samochodzie masz problemy z masa to komputer który zbiera sygnały nie jest na tyle inteligentny przy takich chwilowych zakłóceniach aby wywalić prawidłowy błąd i stąd utrata mocy bo próbuje dopasować się do chwilowo błędnych danych jakie dostaje z czujników, które są oczywiście sprawne a do tego wywala ci błąd jaki mu akurat się trafi wg niego na pewniaka, np. ten abs. Posprawdzaj wszystkie połączenia masowe, popraw styki, polutuj jak trzeba, popryskaj jakimś kontaktem i zobacz jak będzie. To mniej kosztowne jak grzebanie w silniku i czujnikach. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie dokładnie w Primerze P12 znajdują się wszystkie połączenia masowe, bo nie bardzo wiem...

To psikanie "kontaktem" to jakimś specjalnym? Czy może być WD 40?

Zacznę od tych tylnych lamp i się pobawię sam, bo mechanik obstawiał, że to może świece.. może przepływomierz, a może przepustnica... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główny kabel masowy to idzie od spodu podstawy akumulatora do nadkola, taka taśma widziana od dołu. Trochę kabli masowych jest w samochodzie, ale zacznij od lamp. Nie WD40 tylko prędzej środkiem typu ISOL, nie kosztuje dużo a jest specjalnie do tego typu styków. Ale najpierw musisz posprawdzać te styki w kablach masowych, poczyścić, poprawić i wtedy popryskać. No i ta żarówka jest dziwna, coś musiało być kombinowane skoro ze zwykłą żarówką masz takie cyrki. Ewidentnie coś z elektryką i tu bym najpierw szukał problemów. Niestety sam nie jestem elektrykiem :) ale dobrze pamiętam co z moją P12 było kombinowane. Ale ja miałem w dieslu 2.2 i też było podejrzenie elektryki, niestety problem okazał się dużo gorszy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no taką już kupiłem... a masa w lewej lampie była dołożona, bo to częsty problem z tego, co czytałem i że nawet NISSAN polecał dokładać masę do lamp... 

mniej więcej w połowie strony Gość B12 o tym pisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc wczoraj zajrzałem w lampy tylne, posprawdzałem kabelki, żarówki, połączenia, wyciągnąłem i przeczyściłem wtyczki i wszystko działa ok, zrobiłem około 30 km bez "przytkania się" auta, czyli utraty mocy, kontrolek ABS, ESP itd. Problemem jest sprawdzenie zakończenia kabli masowych, bo wszystko wchodzi głębiej w karoserię jak na zaznaczonych zdjęciach (czerwone kółko) i tu pytanie - jak dojść do tej wiązki co wchodzi do auta, żeby sprawdzić podłączenia masy do karoserii? 

lewe dodatkowe 2 czarne kable.jpg

prawe bez lutów.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety nie pomogę bo sam zostawiłem to elektrykowi, ja i prąd nie bardzo się lubimy :) A tak na serio to poszukaj na necie schemat dla P12 to zobaczysz gdzie i ile idzie kabli masy. Posprawdzaj może też kable przy komputerze, tam w sumie wszystkie się zbiegają, ale tam to raczej nic się nie dzieje. U mnie komp był za schowkiem pasażera, pewnie w benzynie jest tak samo. No i ten przewód od masy co idzie od aku do błotnika, on potrafi nie stykać z powodu korozji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, sprawdzę wszystko o czym piszesz. Nie mogę jednak znaleźć nigdzie schematu elektryki w P12, żeby sprawdzić ile i gdzie idzie kabli od masy... Ma ktoś z użytkowników forum może??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie :) po miesiącu ciszy znowu pojawił się problem ze światłami w mojej primerze. Taka sama historia jak poprzednio - zaczęło się od kontrolek ABS i ESP, ale tym razem bez spadku mocy silnika. Na szybko zostały sprawdzone światła i okazało się, że bez dotykania hamulca świeciły oba stopy + stop górny. Po wymianie obu żarówek od stopu (i mijania zarazem, bo to 2 włóknowe) problem minął, pojawił się nawet sygnał dźwiękowy że mam włączone światła i otwarte drzwi. Obie stare żarówki nie wyglądały tragicznie, 1 była lekko ciemniejsza. Po krótkim sprawdzaniu świateł i ich świeceniu obie były jednak bardzo gorące.

Czy wina takiego czegoś leży po stronie instalacji elektrycznej w Primerze czy może to wina samych żarówek? Nie ukrywam, że stare były z tych NO NAME, zakupione w Bricomarche komplet 2 szt. za 2,50 zł, a cały problem pojawił się po dłuższej jeździe/staniu w korku z wciśniętym przez dłuższy czas hamulcem.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Poszukaj mojego tematu o dokladaniu mazy w tylnych swiatla u I tak zrob, groszowa sprawa. 

Sprawdz czujnik pedalu hamulca moze sie przytyka I dlatego masz kontrolki absu I esp? 

Pzdro. 

 

Edytowane przez Rrabbit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 8.07.2019 o 12:58, Rrabbit napisał:

Witam. 

Poszukaj mojego tematu o dokladaniu mazy w tylnych swiatla u I tak zrob, groszowa sprawa. 

Sprawdz czujnik pedalu hamulca moze sie przytyka I dlatego masz kontrolki absu I esp? 

Pzdro. 

 

Po pewnym czasie temat kontrolek powrócił, znowu się świecą, ale mocy nie odcina za każdym razem... Po naciśnięciu pedału hamulca słychać wyraźnie jakby brzęczenie pod pedałem... Na kompie nie byłem, ale czy jakby to był padnięty czujnik pedału hamulca to byłyby właśnie takie objawy?? tj, wciskam mocniej pedał, zapalają się kontrolki, a potem przy pierwszym użyciu/naciśnięciu po dłuższej jeździe słychać brzęczenie, przy następnym naciśnięciu już nie (krótki odstęp czasu, jechałem w korku)... Czy wymiana takiego czujnika pedału hamulca jest trudna, czy można to zrobić samemu?  Chodzi o takie coś - https://motocentrumnet.pl/wlacznik-swiatel-stop-era-330711,1346576  ? 

Czytałem, że można wyczyścić najpierw czujnik itd, może coś nie łączy... jakieś porady?

Przy okazji - czy warto kupić takie coś do szybkiej diagnostyki we własnym zakresie? https://allegro.pl/oferta/interfejs-elm-327-bluetooth-mini-bt-obd2-8118710150  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam takie urządzenie do szybkiej diagnostyki. Tylko ze moje urzadzenie ma wersje programu 1.5 bo wersja 2.1 nie chcial mi się połączyć z komputerem w aucie i dzialy sie rozne cuda jak próbował sie połączyć. Krótko mówiąc warto mieć to urządzenie. 

Edytowane przez ziarenko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o diagnostykę,to szczerze polecam MaxiEcu.

Rewelacyjny program,który przejrzyście pokazuje co dolega naszym P12

Nie będę linkował firmy,ale można ją szybko znaleźć.

 

P12.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tu chodzi o tani i szybki interfejs i połączenie z aplikacją w telefonie, wersja niskobudżetowa a nie program za kilkaset zł... 

15 godzin temu, ziarenko napisał:

Posiadam takie urządzenie do szybkiej diagnostyki. Tylko ze moje urządzenie ma wersje programu 1.5 bo wersja 2.1 nie chciał mi się połączyć z komputerem w aucie i działy się rożne cuda jak próbował się połączyć. Krótko mówiąc warto mieć to urządzenie. 

wersja 1.5 też jest dostępna https://allegro.pl/oferta/elm327-vgate-obd2-interfejs-bluetooth-ver-1-5-7748971175#

pytanie co można tym odczytać? tylko parametry/błędy silnika? czy coś więcej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem,czy dobrze zrozumiałem,ale link,który podałeś,zawiera tylko interfejs,bez programu,

tanie ,lub darmowe programy,nie pokażą Ci wszystkich parametrów.

A ten interfejs w linku ,po podłączeniu do auta,nie działa na dobrych programach,sprawdzałem,mam go,leży w garażu bezużyteczny ,działa tylko na takich podstawowych,jakie są w opisie.

Najważniejsze do tego interfejsu są sterowniki,także zanim kupisz,sprawdź co jest w zestawie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program ściąga się na telefon i się łączy z autem - kolega ma taki interfejs i łączy mu się przez BT z volvo, może odczytać błędy i je skasować itd., używa do tego programu Torque (Lite) na telefonie. Podobno podstawowe rzeczy odczyta się, mam sprawdzić w niedzielę czy zaskoczy to w mojej Primerze. Przy okazji pytałem o to w innym miejscu na naszym forum (link niżej). Czy kolega agusia0003 może powiedzieć co takim interfejsem z programem mogę odczytać? czy tylko parametry związane z silnikiem czy coś więcej, np. czemu świecą się kontrolki ABS i ESP itd??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten program Torque  skasuje błędy,ale nie takie ,które są w pamięci,one powrócą po ponownym włączeniu zapłonu.

Ale skasowanie błędów nic nie da,trzeba usunąć usterkę wpierw,a ten program Torque  ma za małe możliwości,by zdiagnozować auto.

Mogę się mylić,bo ostatni raz testowałem go rok temu,może wyszły aktualizacje,ale prawda taka,że interfejsem elm mało da się zrobić.

Tylko dobry kabel obd2 ,który posiada multiplekser potrafi dobrze zdiagnozować auto.

Kupiłem takich interfejsów ,jakie podajesz w linku chyba ze 3..i żadne nie działało dobrze..

Tylko interfejs Maxi Ecu jest najtańszy ,wystarczy,że kupisz sam obd2 ,programów rozbudowanych w necie jest mnóstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...