Kalamat Opublikowano 15 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2019 Witam moi mili. Ciągle walczę z napędami w Pacie. Mianowicie swieci się ikona 2wd przy napędzie na tył, lecz po chwili gdy przełącze na AUTO bądź 4H wyrzuca mi je i świeci już tylko błąd 4wd. Co było sprawdzone - wszystkie możliwe wtyczki i złącza, złącze za nadkolem, przekaźniki, przekaźnik przy pompie ABS (styki były minimalnie zasniedziale-przekaźnik sprawdzony na krótko działa, ale podczas zalaczania napędu nie slysze i nie czuję na postoju jego pracy). Kody błędów to 11 i 12 albo p1827 i p1828 jak kto woli. Czujnik luzu sprawdzony (włączone dogrzewanie silnika, wrzucam bieg i obroty spadają). Gdzie jeszcze szukać tego babola? Do zimy sporo czasu, ale wolę to ogarnąć (jak coś jest, to musi działać i już ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NissanFun Opublikowano 15 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2019 Walczę z tym samym, po odłączeniu aku działa przez kilka minut potem wywala błąd i tak zostaje. Kasowanie niweluje błąd ale przy próbie zasprzeglenia 4x4 znowu go wywala. Mi wywala błąd 13 i nie do konca wiadomo co to jest. Co to jest czujnik luzu który sprawdzales? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kalamat Opublikowano 15 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2019 Jest to czujnik na skrzyni obok bodajże czujnika biegu wstecznego. Podobno też się wiąże z napedami. Najszybszy test jego sprawności - wlaczasz na postoju grzanie silnika, obroty wzrastają, zapinasz jedynkę i obroty wracają do jalowych- czujnik sprawny. Przy jego awarii są również problemy z tempomatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NissanFun Opublikowano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2019 Ok rozumiem też sprawdzałem wszystkie trzy z dołu, działaja zero jedynkowo i niby są sprawne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 19 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2019 http://www.thenissanpath.com/viewtopic.php?p=69242&sid=8da1fe872626046d328c3ee39a03c1c3 zostawić englisz albo uzyć translatora, ogólnie zmień przekażnik na nowy załączający napędy w pathu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kalamat Opublikowano 19 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2019 (edytowane) Czytałem tego posta z tego forum. Wstawilem nawet zwykły przekaźnik 12v 40a i lipa :/ hmm, spróbuję jeszcze raz podmienić go i sprawdzić, ponieważ po podaniu napięcia było słychać styki, aczkolwiek mój błąd, bo nie sprawdziłem czy wtedy jest przejście - może faktycznie styki pracują (cewka), ale są wypalone i nie przewodza? To może jeszcze jedno pytanie z innej beczki, bo widzę, że jesteś w temacie KrisT. Mianowicie po rozgrzaniu często nie da się płynnie ruszyć z jedynki. Czuć wtedy jak wał z tyłu pracuje '' skokami''. Dwumas i Sprzęgło ma 50-100kkm (poprzedni właściciel robił - to pewne, znam to auto od nowości, jestem drugim właścicielem). Mój mechanik dobral się do sprzęgła i mówi że wszystko jest ok, ale zwrócił uwagę na krzyżak wału. Troszkę ciężko chodził - nasmarowal przez kalamitke i przez prawie 500km było prawie idealnie. Luzow brak - zacierajacy krzyżak może dawać takie objawy po rozgrzaniu? Na zimno dosyć dobrze rusza póki co. Edytowane 19 Czerwca 2019 przez Kalamat Dodanie treści Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 19 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2019 Trzeba zdemontować flanszę i sprawdzić co z krzyżakiem. Pewnie do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NissanFun Opublikowano 19 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2019 No to u mnie poprawa, napędy zalaczaja się prawidłowo. Przy okazji remontu zawieszenia otworzyłem każda wtyczkę wyczyściłem, sprawdziłem przewody czy nie pozrywane lub uszkodzona izolacja, spryskałem kontaktem i złożyłem. Wszystkie trzy skrzynki bezpieczników rozebralem do ostatniego elementu podociskalem i potraktowałem styki kontaktem. Wiązkę w komorze otwarłam i kabel po kablu sprawdzałem izolację, odkrecilem i wyczyściłem wszelkie masy które zauważyłem i auto zaczęło zapisać, błąd "13" zniknął samoczynnie. Mam nadzieję że na długo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 20 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2019 (edytowane) Kalamat sprawdz ten krzyzak, a może i wymień to nie problem. Jeśli po wymianie czy przesmarowaniu krzyzka nadal będzie ruszać skokami to stawiałbym jednak na tarczę sprzęgła, bądz dwumasę. Sprzęgło ma to do siebie iz jak się zagrzeje potrafi się wypaczyć tarcza (hmm moze i docisk też), i zacznie zrywnie pracować. Koła napędowe skaczą też przy zużytych amortyzatorach, w pathu są to naprawdę bardzo mocne uderzenia. NIssanFun- nie sugeruj się tylko kodami błysków samodiagnostyki, bo jest to ułomny system, może naprowadzić na usterkę ale nie musi a czasami wręcz wprowadza w błąd. (np moj temat błędu C1142) 22 i 23 czyli coś po linii CAN między modułami a winowajcą był czujnik ciśnienia który ma nic wpólnego z CANem. Te auta najlepiej diagnozować zewnetrznym testerem, consultem lub coś z reno. Edytowane 20 Czerwca 2019 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NissanFun Opublikowano 21 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2019 No i dzisiaj błąd powrócił długo nie kazał sobie czekać... Odnośnie diagnostyki to narazie nikt nie chciał mi go podłączyć tłumacząc sie zawiłością programu i brakiem czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 21 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2019 13 to- "13" - Brak sygnału prędkości pojazdu, nieprawidłowy sygnał wejściowy, więc sprawdz impulsator , wtyczkę i kable... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NissanFun Opublikowano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 A czy jesteś pewnien że sterownik bierze sygnał z impulsatora? Na końcu internetu jest napisane że impulsator, ABS oraz czujniki walka rozrządu oraz wału korbowego. Masz pewność co do źródła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 23 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2019 (edytowane) tak, czujniki ABS też mierzą prędkość pojazdu, a raczej każdego z kół. Awaria czujnika wyłącza ABS oraz napędy 4x4 generując stosowny błąd. Czujnik wałka rozrządu czy wału korbowego nie podaje prędkości obrotowej pojazdu ,tylko prędkości obr. silnika, kątów i potrzebne jest to ECU aby prawidłowo sterować czasem wtrysku paliwa. Tyle teoria, w praktyce jeden błąd- kod może oznaczać kilka usterek. Dlatego ważne aby diagnozować auto stosownym testerem diagnostycznym. Automatyczna diagnostyka jest ułomna, stwierdzam to po swojej walce z "błyskami" 22 i 23. które nijak mają się do błędu C1142. Sterownik dostaje sygnał z impulsatora, system musi wiedzieć z jaką prędkością porusza się auto i nie tylko po to aby wyświetlać nam to na liczniku. Ogólnie masz loterię, trzeba szukać i wykluczać po kolei, albo dokładnie zdiagnozować consultem. Który pokaże co jest winne. Edytowane 23 Czerwca 2019 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kalamat Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Moi drodzy - napędy wróciły gdzie były? Już piszę - z racji innych wydatków, chwilowo napędy odpuściłem - zmienialem opony, tarcze hamulcowe, oraz krzyżaki na wale. Mechanior mój zdjął wał tylni i dał do regeneracji. Przy okazji sprawdził poziom oleju skrzyni rozdzielczej - paluszek - i nic, trytunia - oj bardzo mało olej, i uwaga - weszło 2l (szok). Założył wal i jazda próbna - sam się zdziwił, że ikona 4wd zgasla i napędy wróciły. Mam nadzieję, że niski stan oleju niczego nie uszkodził (póki co wszystko śmiga i obserwuje czy nie ma wycieku, bo olej sam nie wyparowal). Dziękuję wszystkim za pomoc i proszę Was po moim przykładzie - sprawdźcie na dzień dobry stan płynów, bo ja zdążyłem cała instalacje prawie sprawdzić, a przyczyna braku napędów była banalna, i sam się zdziwiłem, że Pat ma takie zabezpieczenie;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NissanFun Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Nie przypominam sobie czujnika poziomu oleju w skrzyni rozdzielczej, czy mechanik wykręcał czujniki że skrzyni rozdzielczej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kalamat Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Nic raczej nie wykrecal. Odkrecal tylko i wyłącznie wal, aczkolwiek mogę się dopytac w tygodniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NissanFun Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2019 A dlaczego wał był regenerowany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Ja też nie przypominam sobie żeby Patek miał czujnik poziomu oleju. Po co wał regenerowałeś?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kalamat Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Zacieral się krzyżak tylni. Przebieg 300tys a mój poprzedni właściciel tam nigdy nie zaglądał i nie smarowal. Po rozgrzaniu nie było mowy o płynnym ruszeniu z jedynki (kangurki). Po wymianie jest prawie idealnie (zobaczymy jak długo, bo póki co wszystko nowe i nasnarowane) , muszę jeszcze zmienić olej w tylnim dyfrze, bo pewnie też nie był ruszany, a zapomniałem o tym przy ostatniej wizycie u mechaniora. Mialem też wibracje od 120 w górę gdzieś z tyłu auta. Po wyważeniu wału jest spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robold Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Podłączę się do tematu. Navara d40 - brak napędu na przód. Po włączeniu zapłonu pali się lampka 4WD a brak jest ikonki napędów na wyświetlaczu. Chwilę po uruchomieniu silnika gaśnie lampka 4WD i pokazuje się ikonka napędów z czarnymi tylnymi kołami. Gdy włączam napęd 4x4 ikonka znika i znów zapala się lampka 4WD. Wymieniłem olej z przekładni reduktora ( było trochę mniej niż 2 litry ) i sprawdziłem 3 czujniki - są OK - dalej jest to samo, brak napędu na przód. Jakieś podpowiedzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Przemierzyć przewody elektryczne - czujniki ABS , reduktor itd. Pomimo tego że izolacja wygląda na nieuszkodzoną , przewód może być przegnity wewnątrz. Żmudna robota, ale niestety trzeba to sprawdzić. Jeden zły sygnał w komputerze i nie załączy. To nie wajcha i mechaniczne włączenie napedów jak w Terano , Patrolu.... Elektronika niestety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robold Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 2 godziny temu, dzemik napisał: Przemierzyć przewody elektryczne - czujniki ABS , reduktor itd. Pomimo tego że izolacja wygląda na nieuszkodzoną , przewód może być przegnity wewnątrz. Żmudna robota, ale niestety trzeba to sprawdzić. Jeden zły sygnał w komputerze i nie załączy. To nie wajcha i mechaniczne włączenie napedów jak w Terano , Patrolu.... Elektronika niestety... OK. tylko gdzie znajdę schemat połączeń? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kalamat Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Przeglądając serwisowke widzę, że w skrzyni rozdzielczej jest czujnik ciśnienia oleju. Może to on pełni funkcję zabezpieczenia napędów - zbyt mało oleju nie wytworzy odpowiedniego ciśnienia i nie załączy napędów? Może tak być? Sory, że drąże temat, ale lubię wiedzieć w jaki sposób coś działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 (edytowane) Tu masz serwisówkę do frontiera 4x4. Prawie to samo co Navara https://drive.google.com/file/d/0BwrjU22tpdjYandySE1XdmRJbEU/view?usp=sharing Nie wiem jaki jest tam schemat połączeń. Ja miałem dwie przerwy w ciągłości przewodów. Jeden do czujnika ABS przy tylnym kole , a drugi w linii do blokady tylnego mostu. Za każdym razem po parę dobrych godzin szukania przerwy. Roboty z tym będzie sporo , jeśli nie trafisz na to z początku. Kontrolka ABS Ci się nie zapala ? Bo to najczęstsza przyczyna , że nie da się zapiąć 4x4 Edytowane 13 Sierpnia 2019 przez dzemik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robold Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Kontrolka ABS nie zapala się, ale chyba znalazłem przyczynę - poruszałem kabelkami przy czujniku luzu i napędy włączyły się :o) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.