M@reS Opublikowano 25 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2019 Witam Ostatnio mnie zainteresowało ładowanie aku.....wzorcowe to 14.4V i tak miałem zimą. Teraz latem gdy chodzi klima to spada nawet do 13.9V. Ale przeważnie jest około 14.1V. Czy to OK, czy alternator coś niedomaga?? Powiem serio, że nie zwracałem na to uwagi do tej pory i temu teraz to pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 25 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2019 Jest to normalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 25 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2019 Dzięki za odpowiedz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 W Nissanach jest system zmiennego adaptacyjnego ładowania. W zależności od stopnia naładowania akumulatora i pośrednio od warunków zewnętrznych, prąd ładowania może mieć różne wartości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2019 W dniu 13.08.2019 o 13:24, ranger napisał: W Nissanach jest system zmiennego adaptacyjnego ładowania. W zależności od stopnia naładowania akumulatora i pośrednio od warunków zewnętrznych, prąd ładowania może mieć różne wartości. W Nissanach może jest taki system,ale na pewno nie w rocznikach do 2013r. Sprawdziłem u siebie, zaraz po odpaleniu 14,4V, po dłuższej trasie 14,4V i niezależnie od obciążenia zawsze 14,4V. Akumulator od nowości 6 lat i daje mu co najmniej drugie tyle. 13,9V też nie problem, typowe dla SKS,każdy mechanik powie,że ok, bo też nie wie jak to ugryźć, czasem aku pod prostownik i będzie palił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2019 No nie wiem jak jest dokładnie ale u mnie chwilę po odpaleniu jest 14.4V jak akumulator jet naładowany i chodzi klima to spada do 14.1V. Jak wyłączę klimę to 14.2V. Jak akumulator rozładowany (auto stoi dłuższy czas i krótkie odcinki zimą) to ładując potrafi być 14.7V. Naładuje i spada do 14.4V. Standardowo latem gdy autko dużo jeździ i akumulator naładowany to ładuje 14.1V. Mam wersję Tekna entec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.