Z51 Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 Witam. Nie dawno dołączyłem do grupy posiadaczy Murano z51 z 2009r 3.5. Po zakupie postanowiłem wymienić olej. Pojechałem więc do dużego serwisu skrzyni automatycznych i turbosprężarek. Tam na dzień dobry powiedzieli mi że ta skrzynia i tak i tak się popsuje bo taka mają konstrukcje. Jak zapytałem o oryginalny olej to usłyszałem że Nissan nie produkuje oleju i że oni mają swój olej o identycznych parametrach, jakiś niemiecki na pewno, nie pamiętam teraz nazwy. W każdym bądź razie nie była to wymiana dynamiczna. Panowie spuścili olej odkręcili miskę po czym mi ją przynieśli do poczekalni i pokazali że już się coś wyciera bo są opiłki. Faktycznie troszkę ich na dnie było. Poskładali nalali olej konewka z beczki skasowali 600 i do widzenia. Ogólnie odkąd kupiłem jest coś takiego że przy wlaczenieniu D lub R trzeba poczekać ok dwie sekundy zanim ruszy. Jechałem przedwczoraj cały dzień (1200) +39 stopni na dworzu i po jakichś 400 kilometrach silnik kręcił się tylko najpierw do 4000 a później tylko 3500 tysięcy obrotów. Po czym jak zjechałem na stację dałem mu odpocząć to przez chwilę jechał normalnie. Gdy w nocy po ostatnim postoju temperatura spadła do ok 26 stopni jechal normalnie. Gdzie i czego szukać? Jakieś porady albo dobry fachowiec w mazowieckim?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 28 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 Nie wiadomo , czy się śmiać czy płakac. Poczytaj ostatnie tematy na forum o Murano i cvt . W wolnej chwili muszę przygotować specjalny temat o cvt w Murano , serwisie, wymianie oleju, może admin przypnie ma front Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel_I Opublikowano 28 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 13 godzin temu, Z51 napisał: Jak zapytałem o oryginalny olej to usłyszałem że Nissan nie produkuje oleju i że oni mają swój olej o identycznych parametrach, jakiś niemiecki na pewno, nie pamiętam teraz nazwy. Najpewniej chodziło o Ravenol CVTF. Oleje Nissan NS-2 i NS-3 faktycznie produkuje Jatco i tego się raczej warto trzymać: sam olej zmienia się na tyle rzadko, że wielkich oszczędności się na tym nie zrobi, a z zamiennikami różnie to bywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 28 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 Oby to był olej do cvt z konewki , a nie z beczki ala dextron mercon Z tego co wyczytałem to problemy były od początku po zakupie jeszcze przed zmianą oleju . Te skrzynie jatco są w Jeepie , Subaru i tam leja ich olej do cvt i nawet mają mniejszy współczynnik awaryjnosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z51 Opublikowano 28 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 Od początku była tylko ta chwila zwłoki od włączenia biegu do momentu ruszenia. Raz mi się zdarzyła teraz we wtorek ta sytuacja z tym trybem awaryjnym. Nie był to ravenol. Olej był z beczki, podobno do cvt. 8 godzin temu, Daniel_I napisał: Najpewniej chodziło o Ravenol CVTF. Oleje Nissan NS-2 i NS-3 faktycznie produkuje Jatco i tego się raczej warto trzymać: sam olej zmienia się na tyle rzadko, że wielkich oszczędności się na tym nie zrobi, a z zamiennikami różnie to bywa. Gdzie kupić taki olej i jak najlepiej go wymienić? A co z tymi opiłkami w skrzyni? Są zawsze przy wymianie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 Każdy inny olej bez kompatybilności ns-2 zabije Ci skrzynie , naprawa 5-8 tysiecy. Owszem możesz spróbować wracać do oryginalnego oleju, spuszczasz z miski i zalewasz tyle samo, pojeździć jakiś czas i powtórzyć czynność. Co do zmiany dynamicznej w cvt nie jest potrzebna a w starszych skrzyniach nawet niezalecana, w skrzyniach z dużym przebiegiem opiłki poprawiają przyczepność i zauważono że po pełnej wymianie płynu , stawał się on tkz. Zbyt śliski i skrzynia potrafiła się ślizgać Może jak będę miał chwilę to przygotuje oddzielny post odnośnie procedury zmiany.. bo co chwila się to powtarza. App Cvtz50 odczytaj błędy i temperaturę pracy Jak zauważyłeś przegrzewa się skrzynia i wchodzi w tryb awaryjny. Na początku sprawdź poziom płynu . Nissan wydal biuletyn serwisy i parę wskazówek odnośnie problemów z przegrzewaniem. NTB 12057 1. Za duzy poziom płynu CVT. 2. Nieprawidłowy typ płynu - użyj oryginalnego płynu Nissan NS-2 CVT. 3. Nieprawidłowe proporcje płynu do chłodnic. Przyjrzyj się liniom chłodzącym cvt do chłodnicy . 2009 rok ? Tam masz chyba filtr oleju cvt zmieniany byl ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakub.S83 Opublikowano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 4 godziny temu, Kazik_R52 napisał: Przyjrzyj się liniom chłodzącym cvt do chłodnicy . 2009 rok ? Tam masz chyba filtr oleju cvt zmieniany byl ? Od 2008 w z51 te filtry montowali więc musi mieć. W PL nie wdziałem dostępnego poza "używanymi" na allegro ale koszt takiego oryginalnego ze Stanów to jakieś 150zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Z51 Opublikowano 29 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 Znacie kogoś kto się na tym zna i postawi diagnozę? Ja mam pierwszy raz z taką skrzynią doczynienia. Wcześniej miałem zwykle automaty. Właśnie mam wrażenie że ona się zaczęła trochę ślizgać. Na wysokich obrotach silnik wyje a nie jedzie. Na jaki olej teraz zmienić i gdzie go dostać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 istnieje sporo grupa ludzi, którzy piszą , że po zmianie oleju, ustąpiło lekkie przeciąganie, skrzynia ciszej pracuje, szybciej reaguje, ale mówimy tu o 10-20% ludzi, którzy mieli sprawne skrzynie a słaby olej. Nie napiszę Ci zmień olej to się naprawi, bo szanse nie są duże (10-20% , zwłaszcza że w skrzyni masz już jakieś gifty) , zwłaszcza, że ten olej nie jest tani, i potem będziesz miał pretensję. W całej skrzyni masz 10.2 litra oleju, ale przy spuszczeniu z miski i wlaniu ponownie pewnie około połowa tego tylko idzie ja zacząłbym od kupna interfesju i app cvtz50, żeby sprawdzić jaki masz prawidłowy poziom płynu i jakie błędy, bo jak za duzo płynu to skrzynia się przegrzewa na co zwracał uwagę biuletyn nissana. Instrukcja Tm-149, temperatura sprawdzania poziomu od 50 do 80 stopni Celsjusza, w zasadzie zaczynasz od 50-60 stopni na włączonym silniki, przeskakujesz po każdym biegu, wracasz na P, nie gasisz silnika, wyciągasz bagnet i sprawdzasz .... tak żeby całą procedurę zakończyć przed 80 stopniami, .... może akurat to wystarczy...... i dalej nic nie musisz robić jak nic nie pomoże to bym zlał olej z miski i wlał oryginalny cvt ns-2 nissan (szukaj alledrogo, itd...) nie jest tani bo 4 litry to 380zł na allegro, a musisz mieć pewnie z 5-6 litry, po zlewaniu , przed wlaniu nowego bym sprawdził drożność linii chłodzenia, instrukcja TM-150-151, zmienił bym też ten filtr oleju. jeśli nie zmieniałeś płyn w chłodnicy też bym to zrobił, bo okazuje się iż parametry tego płynu mają duże znaczenie na pracę CVT, dużo większe niż silnika, który będzie pracował nawet przecież na wodzie, płyn bym zmienił na dedykowany do nissana, aut japońskich... link do instrukcji https://nicoclub.com/FSM/Murano/2009/ ja bym robił to sam, jeśli nie sam to wydrukował bym te 5-7 stron instrukcji (+ 5-6 przetłumaczonych google translatorem) i dał to do ręki mechanikowi, aby ściśle się trzymał instrukcji...no i dać mu interfejs i app cvtz50. tak, że będzie to Cię kosztować min. 600-700zł i ryzykujesz sam............. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.