Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Koła i opony


Stodi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem podobny problem, co prawda z Pathfinderem ale to jest sam sam plarltforma, seryjnie mam 235 / 55r20

I idę w 255 szerokość 

Tu masz kalkulator opon jest ich kilka w necie 

https://tiresize.com/calculator/

Masz 225 / 65r18 (to jest rozmiar OEM ? , Patrz na słupek drzwi)

jeśli chcesz szersza to prawie idealna jest 

245 / 60r18 

Przy 100 km / k będzie miał na nich 100,3 km / h 

Edytowane przez Kazik_R52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki juz patrze :) zastanawiam sie zeby dac wiekszy rozmiar np 19 lub 20.

zalecane przez producenta sa wlasnie 225/65/18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na tym kalkulatorze wpisujesz sobie dane i widzisz jakie masz odchyłki , najlepiej iść w 20tki bo takie były w Murano 

Przy tej samej szerokości musiałbyś iść w 225/55r20

Szkoda że daleko mieszkamy bo mam ładne 20" 

Edytowane przez Kazik_R52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tej samej szerokości , nie ma znaczenia felga , im większa tym niższa opona jest bardziej twardo ale lepiej się prowadzi i większa szansa uszkodzenia felgi,   są tacy co przechodzą na wyższe bo za twardo lub na niższe ....

Jeśli chciałbyś zachować zbliżone dane prędkościomierza i mieć szersza to musisz iść w 245/50r20. Koło będzie ładne , ale będzie twardziel sporo niż na twoich 65 oraz każdy krawężnik może fele zarysować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Stodi napisał:

Jakie mogę dać opony oprócz 225/65/18 do Murano ?? Jakie polecacie ? Letnie 

Ja mam u siebie założone 255/50R20 109W i sprawdzają się nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Stodi napisał:

A jakiej firmy ?

Pirelli Scorpion Verde All Season 109W XL JLR - moje pierwsze opony wielosezonowe i jestem pozytywnie zaskoczony. 

Zawsze jeździłem na letnich i zimowych premium . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie skończyłem Pirelli scorpion Verde plus all season, gdzieś do 80tys km były wiecej niż dobre , a potem stracily stabilność , ale w sumie dobiłem je do 100tys km.. Dobrze się sprawowały w zimie na śniegu , niska ścieralność 

Teraz japońskie NITTO 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten rozmiar jest fabryczny w pathfinderze r52, wersja platynowa. czyli wychodzi że 20 w Murano są na 235, a nie 225 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje to w Murano z50 

fabrycznie były 225/65 r18 takie tez niby zaleca producent 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem , bo 225 mi nie gra 

2011 Murano USA 

P235/65R18 all-season tires (S, SV, SL)
P235/55R20 all-season tires (LE)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie mam swojego u mechanika :p wymiana silnika itp :) ale jak go odbiorę to zrobię foto naklejki i tam jest napisane jaki rozmiar itp mój to murano z50 z 2005 roku Europejczyk 

Edytowane przez Stodi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 14.07.2019 o 01:59, Kazik_R52 napisał:

Ok z50 może i tak sprawdzałem na z51 

Cześć ,

Mam dylemat czy kupić do mojego Murano opony zimowe  235x55 do felgi 20' czy też  kupić felgi 18 i opony 235x65 i mieć bardziej miękkie auto, bo na 20' -ch jest  bardzo twardy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twardość dużo zależy od marki opon, rodzaju dróg , rodzaju zwieszenia , masz europejczyka one chyba mają twardsze zawieszenie na EU, więc ktoś z wersji USA, może Cie wprowadzić w błąd i będziesz niezadowolony, bo wersje USA bardziej pływają i spokojnie znoszą 235/55R20

jak masz na 20-tkach twardo to pamiętaj, że zimówki maja miękką mieszankę, czyli będziesz miał trochę lepiej, jak się bojsz to na zimę bierz profil 65 na 18-tki.

ja z 235/55 R20 wskoczyłem na 255/50 i jest dobrze, ale to auto specyfikacja USA, opony całoroczne, czyli miększe niż letnie... 

zauważyłem np. że na oponach Michelina jest największy komfort jazdy ale szybciej się zużywają na Pirelli jest już gorzej ale wytrzymują większe przebiegi.

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Europejczyki są dużo twardsze ale tak jak kolega Kazik wspomina dużo zależy od opony na zimę wziąłbym 18. Sam mam i jest ok mam opony Dunlopa założone 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie!  Skończcie juź proszę opowieść o "europejczykach".  Nic takiego nie miało miejsca i nie ma.

To jest ten sam samochód produkowany w tych samych fabrykach! I to na rynek światowy w tym głównie na Amerykę i na Rosję!

Na Europę był przez jakiś czas sprzedawany z drobnymi dostosowaniami i bez powodzenia.

Obecnie w ofercie na Europę nie ma tego auta (za drogie - chronimy przemysł niemiecki!).

Jest produkowane i sprzedawane w Rosji (podobno z powodzeniem).

Koła standard w/g sm Nissana 2007 (roku zamykającego z50) to:   P235/65/R18 104T. Na feldze 18x7,5Jj, OFFSET 35. Ciśnienie 2,3 atm.

Przy 1,8 włączają się ostrzeźenia. Nakrętki kół 108 Nm. I TYLE!

 

Ja śmigam na 235/18 w zimie. W lecie 275/45/20Y XL UNIROYAL RAIN SPORT3. Oczywiście z osłonami felg. Polecam.

Jeździłem na wielosezonowych 255/18 (całkiem fajnie), ale odpuściłem, bo 20" mam chromowane od FX-a. I na zimę odpada.

 

Pozdrawiam. wkar

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 16.09.2019 o 22:53, yonh napisał:

Cześć ,

Mam dylemat czy kupić do mojego Murano opony zimowe  235x55 do felgi 20' czy też  kupić felgi 18 i opony 235x65 i mieć bardziej miękkie auto, bo na 20' -ch jest  bardzo twardy.

Szanowne koleżanki, koledzy.

Dziękuje za podpowiedzi, przepraszam że sie nie odzywałem tak długo, dziś dopiero potwierdziłem e-mail na kompie , bo coś na smartfonie  problem był.

Do rzeczy:

zakupiłem ZIMÓWKI YOKOHAMA 235/55 DO ORG. FELG 20", POLECAM

TE AUTKA MAJĄ FAJNE ZAWIESZENIE - MAMY PO PROSTU JESZCZE  DO KITU DROGI, JUŻSIE PRZYZWYCZAIŁEM  ŻE JAK JEST DROGA DO KITU TO JADE WOLNIEJ I JEST OK, PRZYNAJMNIEJ ZAWIESZENIE  BĘDZIE TRWALSZE.

JA MAM  Z51 dci 2,5 , 2010, ZAKUPIONEGO W POLSCE OD NOWOŚCI, KUPIŁEM W SALONIE NISSANA JAKO UŻYWANE. JESTEM POD WRAŻENIEM WYPOSAŻENIA SMOLIĆ PALIWO I TAK NA TRASIE SPALIŁEM WG. KOMPA 7,6 L/100- NIEŹLE , PRAWDA? . W MIEŚCIE  NIE MA LITOŚCI 10-11L/100.

POMIJAJĄC ŻE PO ZAKUPIE WYMIENIŁEM WĘŻA WSPOMAGANIA I POMPĘ , TEŻ SPRĘŻARKĘ  KLIMY I OCZYWIŚCIE ALTERNATOR DO REGENERACJI BO I TAK JEST NAD KOMPRESOREM.

MAM W PLANACH  REMONT KPL. HAMULCÓW. 

JESTEM NOWY I CZĘŚCIEJ TU BEDĘ BYWAŁ.

HEJ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...